به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۱۴۴۸۳۲
تلاقی مرزهای قانون و تکنولوزی

بیت کوین در تله های قانونی گرفتار است

گروه علم و فناوری: شکی نیست که بیت کوین بسیاری از مرزهای مهم دنیای تکنولوژی را پشت سر گذاشته است. اما با این وجود، این ارز دیجیتال در برابر برخی موانع قانونی نیز آسیب پذیر است.
بیت کوین در تله های قانونی گرفتار است
به گزارش از سی نت، به اعتقاد بسیاری از افراد، ارزهای دیجیتال، تکنولوژی و کارکرد جسورانه ای دارند، اما این ارزها در بازارهای خرید و فروش با موانعی پر شمار دست و پنجه نرم می کنند.درواقع بر خلاف تصور بسیاری از افراد، ارزهای دیجیتال از موانع قانونی مبرا نیستند.پس از آن که، در روز چهارشنبه کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده در خصوص  مبادلات بالقوه غیرقانونی هشدار داد و اعلام کرد ارزهای دیجیتال نباید به راحتی قابل معامله باشند، وضعیت ارزهای دیجیتال به مراتب بغرنج تر شد.موضوع مهم دیگر موضوع سرمایه گذاری است. درواقع مشکل این است که آیا اساسا می توان روی این موضوع سرمایه گذاری کرد یا خیر. بسیاری از کارشناسان اقتصادی سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال را صحیح می دانند در حالی که برخی دیگر معتقدند این نوع سرمایه گذاری اشتباه است.کارکنان SEC نگرانند که سیستم های بازار آنلاین ارز دیجیتال کل بازار را تحت تاثیر قرار دهند. درواقع نگرانی ها در خصوص نحوه توزیع ارز در بازار دیجیتال به پیچیده تر شدن وضعیت کمک کرده است .
 
برخی سرمایه گذاران معتقدند با وجود نقل و انتقالات انلاین ، امکان ایجاد یک بازار تثبیت شده و قابل اعتماد عملا غیر ممکن است. این در حالی است که در بسیاری از سیستم های معاملاتی آنلاین،تمهیداتی برای کنترل نظم بازار اندیشیده شده است.  اما مشکل اینجاست که با هر اظهار نظر مسئولان و رده های حکومتی مهم، وضعیت نرخ ارز تا حد زیادی متشنج می شود. برای مثال اظهار نظرهای اخیر مقامات امریکایی در تنزل رتبه نرخ ارز بی تاثیر نبوده است.برخی مقامات معتقدند عدم رعایت قوانین کپی رایت در انجام برخی تقلب ها در حوزه نرخ ارز بی تاثیر نیست . از سوی دیگر تقلب در این حوزه می تواند با کمک برخی ضوابط و دستورالعمل ها قابل کنترل باشد.اما حتی اگر ارزهای دیجیتال را به طور رسمی وارد بازارهای بورس و اوراق بهادار کرد ، باز هم نمی توان اطمینان داشت که این فرایند تاثیری روی قیمت و نحوه معامله ارزها داشته باشد. این همان موضوعی است که مدت ها است برای بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال و البته فعالان حوزه اقتصادی مشکل ایجاد کرده است.
مرجع : انتخاب