به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۱۴۴۸۳۶

غوطه‌شرقی؛ آمار کشته‌ها از ۹۰۰ نفر گذشت

غوطه‌شرقی؛ آمار کشته‌ها از ۹۰۰ نفر گذشت
گروه بین‌الملل: ارتش سوریه می گوید ضمن پیشروی در غوطه شرقی در آستانه ایجاد شکاف جغرافیایی بین شورشیان در این منطقه است. یک فرمانده نیروهای دولتی سوریه در حالی روز پنجشنبه این خبر را اعلام کرد که مخالفان مسلح رژیم این کشور کنترل بیش از نیمی از منطقه غوطه شرقی را از دست داده اند.
 
بنا به اعلام گروه دیده بان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن، بیش از ۹۰۰ غیرنظامی از زمان آغاز عملیات ارتش سوریه علیه شورشیان غوطه شرقی در روز ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) کشته شده اند.
 همزمان با پیشروی نیروهای دولتی سوریه در غوطه شرقی ارسال یک محموله کمک های بشردوستانه به این منطقه روز پنجشنبه «به دلایل امنیتی» به تعویق افتاد.
از سوی دیگر بنا به گزارشها پزشکان حاضر در غوطه شرقی چهارشنبه شب از ابتلای دهها نفر از ساکنان منطقه به مشکلات تنفسی خبر دادند. احتمال داده می شود این افراد بر اثر حمله ای که با سلاح شیمایی انجام شده است مصدوم شده اند. به گزارش گروه دیده بان حقوق بشر سوریه دستکم ۶۰ نفر در شهرک های سقبا و حموریه پس از حملات هوایی ارتش سوریه به مشکلات تنفسی مبتلا شدند. حدود ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان منطقه غوطه شرقی از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون با کمبود مواد غذایی و دارو روبرو هستند.

درخواست لودریان از ایران برای فشار به بشار اسد
 وزیر خارجه فرانسه از ایران و روسیه خواست بشار اسد را برای عدم نقض قطعنامه ی آتش بس 30 روزه در سوریه تحت فشار قرار دهند.
 به نقل از رویترز، ژان ایو لودریان روز پنج شنبه از ایران و روسیه در خواست کرد که دمشق را تحت فشار قرار دهند تا قطعنامعه سازمان ملل در مورد آتش بس 30 روزه در غوطه شرقی در سوریه را نقض نکند. او همچنین گفت: اگر فرانسه اطمینان یابد که رژیم اسد از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است واکنش متناسب را نشان خواهد داد.
برچسب ها: غوطه شرقي سوریه