به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۸ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۱۴۴۸۵۷
معاون امنیتی وزیر کشور: با وضعیت متفاوتی مواجهیم

اعتراضات اخير عبور از همه جریان‌های سیاسی کشور بود

۸۵درصد بازداشت‌شدگان اعتراضات دی ماه زیر ۳۵سال سن داشتند
اعتراضات اخير عبور از همه جریان‌های سیاسی کشور بود
گروه سياسي: دبیر شورای امنیت کشور تاکید کرد: امنیت در کشور ما اجتماعی شده است یعنی مردم نمی خواهند کشور بهم بریزد. اما؛ اگر دچار برخی غفلت های راهبردی شویم و پدیده ها را دقیق نشناسیم و درست تحلیل نکنیم، امنیت اجتماعی شده تبدیل به تهدید اجتماعی می شود.
 
حسین ذوالفقاری در دومین روز همایش استانداران، مدیران کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور با اشاره به برخی مقاطع مهم امسال مانند انتخابات ریاست جمهوری، ایام رحلت امام، ماه محرم و رمضان، همه پرسی اقلیم کردستان، اعتراضات دی ماه و دیگر مناسبت‌ها اظهار کرد: مجموعه دولت، وزارت کشور و شوراهای تامین در این موارد موفق عمل کرده اند و مردم هم این موضوع را تایید می کنند.
 
به گزارش ایلنا؛ معاون امنیتی وزیر کشور با تاکید بر اینکه برابر نظر سنجی‌های معتبر صورت گرفته، در بین ۶ آیتم اصلی"امنیت" بالاترین نمره را از نظر رضایتمندی مردم کسب کرده است، گفت: برای من جای سوال است که چرا این موضوع کمتر منتشر و بازتاب داده شده است. وی افزود: بررسی ها نشان می دهد که امسال در اقدامات امنیتی بسیار خوب عمل کردیم . مثلا در خصوصا زلزله کرمانشاه، خدمات رسانی و امنیت توسط خود مسؤولان ذیربط کرمانشاه اجرا و اعمال شد که در نوع خود بی سابقه بود.
 
معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: اسنادی وجود دارد که در همه مقاطعی که گفته شد، از سوی تکفیری ها برنامه هایی برای اقدامات ضد امنیتی تدارک شده بود که بحمد ا... با همکاری و هماهنگی جامعه اطلاعاتی امنیتی، هیچ یک به سرانجام نرسید. او با اشاره به اینکه تا آخر آذرماه حدود ۵ هزار تجمع عمده در کشور برگزار شد، گفت: این تجمع ها بدون مجوز بود اما هیچ کدام به تنش و درگیری منجر نشد.
 
ذوالفقاری در خصوص توجه ویژه به مراسم اربعین از سوی فرمانداران گفت: این مراسم  ظرفیتی برای مدیریت و تلطیف ذهن مردم دارد. او با اشاره به محدودیت های موجود در تشکیلات برگزاری مراسم اربعین گفت: تاکنون از اوایل انقلاب چنین تشکیلاتی سازماندهی شده و هدفمند در کشور ندیدیم که برگ افتخارآمیزی برای کل کشور است. اینکه در عرض ده روز دو میلیون نفر را به کشور دیگری بفرستیم و برگردد و آنها را به خوبی مدیریت کنیم، نشان از تلاش جهادی این تشکیلات دارد.
 
وی همچنین درباره چند واقعه امنیتی کشور توضیحاتی داد و گفت: پیش از حوادث تروریستی مجلس و حرم امام، حدود ۲۰ تیم تروریستی در خارج از مرزها یا در مرزها و برخی هم در داخل شناسایی و منهدم شده بودند. ذوالفقاری درباره حوادث دی ماه گفت: ما در گذشته چنین پدیده ای نداشتیم.  ما با وضعیت متفاوت‌تری از گذشته مواجهیم.  این اعتراضات بسیار سریع و عموما در شهرهای کوچک گسترش یافت و خشونت در این اعتراضات بیش از همیشه بود. این اعتراضات عبور از همه جریان‌های سیاسی کشور بود و هیچ حزب یا گروه سیاسی یا مذهبی آن را رهبری نمی‌کرد.
 
معاون وزیر کشور تأکید کرد: عمده دستگیر شدگان این اعتراضات، افرادی فاقد سابقه امنیتی بودند و ۸۵درصد این افراد زیر ۳۵سال سن داشتند. در این راستا باید توجه داشت که ۷۰درصد کشور زیر ۴۰سال هستند. ذوالفقاری با اشاره به اینکه یکی از مولفه های این اعتراضات، استفاده حداکثری از فضای مجازی بود و فضاسازی های رسانه ای موجب شد تا آتش اعتراضات بیشتر شود گفت: تا دیر نشده باید با دنیای مجازی مانند دنیای واقعی مواجه شویم و قانون و چارچوب هایی برای آن تعیین کنیم.
 
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه راه حل مشکلات، رسانه ای کردن آنها نیست، گفت: باید مشکلات شناسایی و به نهادهای مربوطه ارجاع داده شود تا با اقدام، عمل، رسیدگی و برنامه ریزی، آن ها را حل کنند والا تنها نتیجه بردن مسائل میان مردم ناامیدی مردم است. وی تاکید کرد: در نتیجه برخی فضاسازی های رسانه ای، آثار اقدامات اصلاحی کشور را از دید افکار عمومی خارج می کند و برآیند این موضوع این است که مردم فکر کنند هیچ نتیجه ای ندیده اند.
 
ذوالفقاری با اشاره به فساد اداری گفت: بروکراسی پیچیده زمینه فساد را ایجاد می کند و مردم از این موضوع ناراضی اند، در حالیکه گاهی با تغییرات جزئی در قوانین می توانیم کار را به سرعت انجام دهیم. دبیر شورای امنیت کشور تاکید کرد: امنیت در کشور ما اجتماعی شده است یعنی مردم نمی‌خواهند کشور بهم بریزد. اما؛ اگر دچار برخی غفلت های راهبردی شویم و پدیده ها را دقیق نشناسیم و درست تحلیل نکنیم، امنیت اجتماعی شده تبدیل به تهدید اجتماعی شده می شود.
 
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با طرح این سوال که «چه باید کرد؟» گفت: همه عادت کرده ایم به اینکه بگوییم چه اقداماتی باید انجام شود اما کسی نمی گوید که من باید چه اقدامی انجام دهم. ما باید خودمان در رضایتمندی مردم تلاش کنیم. به عنوان نمونه، دستگاه های عضو شوراهای تأمین همانند نیروی انتظامی، دادگستری، بسیج و دیگر اعضاء با بیش از یک میلیون نفر در روز ارتباط  دارند که با بهبود برخوردها و ارتباطات خود می توانند موجب افزایش رضایت مردم شوند.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ۰۵:۰۵
درصورت توافق کره شمالی و آمریکا بایدمنتظر روزهای سختی باشیم

موثر واقع شدن شیوه هجومی ترامپ درمورد کره شمالی او را مصمم‌ میکندو آمریکابا موضع تقویت شده بین متحدانش بر روی ایران متمرکزمیشود (358783)