کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با فرمان ترامپ

افزایش تعرفۀ واردات فولاد و آلومینیوم در آمریکا

18 اسفند 1396 ساعت 13:32

گروه اقتصادی: رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه با امضای فرمانی، تعرفۀ واردات فولاد به این کشور را ۲۵ درصد و واردات آلومینیوم را ۱۰ درصد افزایش داد.


به گزارش یورونیوز، دونالد ترامپ تاکید کرد که این تصمیم با هدف حمایت از تولیدات داخلی اتخاذ شده است و تا زمان پایان گفتگوهای آمریکا با کانادا و مکزیک دربارۀ سرانجام پیمان قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا (Nafta) و توافق برای قراردادی «جدید و عادلانه»، این تعرفه‌ها بر واردات محصولات دو کشور همسایه اعمال نخواهد شد. پیش‌تر اعلام شده بود که اعمال معافیت‌ها برای مکزیک و کانادا بر اساس ملاحظات امنیت ملی اتخاذ شده است؛ با این وجود برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که این معافیت موقت تنها برای ۳۰ روز برقرار خواهد بود. انتظار می‌رود با اعمال این تعرفه‌ها قیمت فولاد آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۸میلادی، از رقم ۴۷۶ دلار به ازای هر تن قبل از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ به مبلغ ۷۰۰ دلار به ازای هر تن افزایش یابد.
 

اگرچه تولید کنندگان فولاد در خارج از آمریکای شمالی اعلام کرده‌اند که می‌توانند از این طوفان بدون آن که اختلال اساسی در فعالیت‌هایشان ایجاد شود بگذرند، اما بسیاری از کشورها نگران تلافی دیگر رقبای آمریکا و ایجاد یک جنگ تجاری جهانی در پی این تصمیم ترامپ هستند. ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۶ میلیون تن فولاد وارد کرد که این میزان کمتر از ۸ درصد از کل معاملات ۴۷۳ میلیون دلاری بازار جهانی فولاد در سال گذشته میلادی بود.
دولت چین در واکنش به این فرمان ترامپ اعلام کرد که در صورت آغاز هر جنگ تجاری از سوی آمریکا «پاسخ مناسب و لازم» را به واشنگتن خواهد داد. وزیر خارجه چین نیز تاکید کرد که چین و آمریکا باید شریک باشند و نه رقیب یکدیگر. قیمت فولاد چین که تعیین کنندۀ قیمت جهانی فولاد است هنوز همچنان حدود ۴۰ درصد بیشتر از زمانی است که ترامپ برای اولین بار در آوریل سال گذشتۀ میلادی تحقیقات دربارۀ وضعیت واردات فولاد و آلومینیوم در آمریکا را آغاز کرد. اتحادیه اروپا نیز با این تصمیم دونالد ترامپ مخالفت کرده و درصدد اجرای اقدامات تلافی جویانه در قبال برخی از کالاهای وارداتی آمریکا به اروپا است.


کد مطلب: 144865

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/144865/افزایش-تعرفۀ-واردات-فولاد-آلومینیوم-آمریکا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir