به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۸ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : ۱۴۴۸۸۳
رئیس‌جمهور مصر:

درگیری‌های منطقه، راه حل نظامی ندارند

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور مصر با اشاره به ناکارآمد بودن راه حل‌های نظامی برای درگیری‌های فعلی میان کشورهای عربی منطقه خلیج فارس و درگیری‌های خاورمیانه، بر حمایت دائمی کشورش از راه‌حل‌های سیاسی برای این بحران‌ها تاکید کرد.
درگیری‌های منطقه، راه حل نظامی ندارند
عبدالفتاح سیسی، اظهار کرد: ما متقاعد شده‌ایم که نمی‌توان درگیری‌های موجود در منطقه را با راه‌حل‌های نظامی متوقف کرد. به همین دلیل ما همواره از راه‌حل‌های سیاسی که حافظ وحدت، تمامیت ارضی و ثبات منطقه‌ای ما و نیز نهادها و منابع ملی در کشورهای بحران‌زده خصوصا لیبی و سوریه هستند، با هدف پایان دادن به این درگیری‌ها دفاع خواهیم کرد. سیسی گفت: حل مسئله فلسطین جزو اولویت‌های اصلی مصر است و ما طی سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی را برای وحدت گروه‌های فلسطینی انجام دادیم و این همان هدفی است که بعد از چندین سال جدایی و اختلاف میان آنها محقق شد.
سیسی در پاسخ به این سوال که چگونه طی سه سال گذشته نقش دیپلماتیک مصر در خاورمیانه پیشرفت کرده است، گفت: مصر همیشه و با توجه به موقعیت استراتژیکی، جمعیت زیاد و تاثیر تاریخی و فرهنگی‌اش نقش کلیدی و اصلی را در منطقه ایفا کرده است. همچنین تلاش‌هایی که دولت از سال ۲۰۱۴ تاکنون کرده است باعث شده تا مصر این نفوذ منطقه‌ای و بین‌المللی را بار دیگر به دست بیاورد و این امکان را برای مصر فراهم کرد تا نقش مهم خود را تقویت کند و مسئولیت‌هایش در منطقه را بپذیرد. وی درباره تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم نیز گفت: در سخنرانی خود در نشست سران کشورهای عربی اسلامی و آمریکا که در ماه مه ۲۰۱۷ در ریاض برگزار شد، استراتژیی را مطرح کردم و بار دیگر بر این مسئله تاکید کردم که ما نیازمند یک رویکرد جامع هستیم که این رویکرد نه تنها مقابله نظامی و امنیتی جامعه بین‌المللی با تروریسم را محدود نمی‌کند بلکه شامل ابعاد سیاسی، ایدئولوژیکی و توسعه می‌شود.