به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۸ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۱۴۴۸۸۷

زنان در کره شمالی خریدوفروش می‌شوند!

گروه بین‌الملل: در كروه شمالی، هیچ زنی بدون اینکه مورد تجاوز قرار نگیرد و بدنش را نفروشد نمی‌تواند به آنچه می‌خواهد برسد.
زنان در کره شمالی خریدوفروش می‌شوند!
روز پنجشنبه گزارشی منتشر شد که هر آنچه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ریسیده بود را پنبه کرد. موسسه آینده کره که در لندن مستقر است با انتشار گزارشی خبر داد که جامعه کره شمالی به دلیل اعمال خشونت، تجاوز و تعدی جنسی به زنان، یکی از بدترین کشورها برای زندگی کردن زنان است. جیمز بورت رئیس این موسسه درباره این گزارش گفت: «چنین رفتارهای ضد زنی در سراسر جامعه کره شمالی رایج است. ما پیش از این می‌دانستیم که به طور کلی در دولت کره شمالی زنان جایگاه خوبی ندارند، اما اکنون فهمیده‌ایم که در جامعه نیز شرایط برای زنان در همین وضعیت است. این یک نُرم اجتماعی است و تاکنون هم به چالش کشیده نشده است». در این گزارش نوشته شده که زنان در مرزهای کره شمالی خرید و فروش می‌شوند، به زور و تهدید به فحشا وا داشته می‌شوند و بارها و بارها مورد تجاوز و کتک قرار می‌گیرند. در تهیه این گزارش، 40 زن فراری از کشورشان نقش داشته‌اند.
 
بورت می‌گوید: «در اولین تماس‌هایی که با این زنان داشتیم، قدم به قدم برایشان معنای خشونت جنسی را توضیح دادیم، زیرا آنها هیچ نمی‌دانستند خشونت جنسی یعنی چه. تصور می‌کردند رفتار طبیعی با یک زن همین است که با آنها شده است!» کره شمالی به دلیل نقض حقوق بشر، بارها مورد نقد و نکوهش رهبران سیاسی جهان قرار گرفته است. اما خشونت علیه زنان در این کشور کمتر از سایر موارد مورد توجه قرار گرفته است.  پارک جی هیون فعال حقوق زنان از کره شمالی می‌گوید: «جهان درست نمی‌داند وضعیت زنان در کره شمالی چگونه است. کره شمالی می‌گوید زنان از حقوق برابر با مردان برخورداند، اما این حقیقت ندارد.

پیش از این کیم جونگ اون گفته بود که کشورش «بهشت روی زمین برای زنان است». او گفته بود: «در جهان هیچ کشوری مثل کره شمالی نیست که این چنین به حقوق زنان اهمیت بدهد و سیاست‌های اجتماعی مشخصی را رفاه آنها به کار بگیرد.» اما اکنون گزارش موسسه آینده کره با نام «ما هم همینطور*: خشونت جنسی علیه زنان و دختران کره شمالی» حکایت کاملا متفاوتی از این ادعا دارد. یکی از دخترانی که با او در این باره مصاحبه شده است، در شرح زندگی و خشونت‌هایی که یک مقام محلی علیه او به کار گرفته شده گفت: «32 ساله بودم که در دفترش به من تجاوز کرد. او در برابر این تجاوز به من خانه‌ای برای زندگی کردن داد. به هیچ کس نمی‌توانستم بگویم چه بلایی سرم آمده است. آنچه اکنون می‌خواهم بگویم این است که در کره شمالی، هیچ زنی بدون اینکه مورد تجاوز قرار نگیرد و بدنش را نفروشد نمی‌تواند به آنچه می‌خواهد برسد.»
* ما هم همینطور اشاره به جنبش افشاگرایانه Me too دارد که زنان سینماگر دست به افشای تجاوزهای مردان دنیای سینما زدند و اکنون این موج به تمام عرصه های اجتماعی و سیاسی هم رسیده است. 
برچسب ها: کره شمالی