به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۸ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب : ۱۴۴۸۸۸

چگونه گوشی تلفن همراه قاچاق نخریم؟

گروه اقتصادی: خریداران گوشی های تلفن همراه باید پیش از نهایی کردن خرید خود با ارسال شناسه بین المللی درج شده روی جعبه گوشی به سامانه#7777* از اصالت و ورود قانونی آن به کشور اطمینان حاصل کنند.
چگونه گوشی تلفن همراه قاچاق نخریم؟
خریداران گوشی های تلفن همراه برای آگاهی از اصالت گوشی می توانند پیش از نهایی کردن خرید خود شماره شناسه 15 رقمی حک شده بر روی جعبه گوشی تلفن همراه را به سامانه #7777* ارسال کرده و پس از دریافت پیامک اصالت نسبت به خرید اقدام کنند.
 همچنین خریداران می توانند با دریافت برنامه نرم افزاری جدید شناسایی گوشی های تلفن همراه از سامانه های ارائه کننده این نرم افزارها و نصب آن روی گوشی قدیمی خود و قراردادن آن روی گوشی که قصد خرید دارند از اصالت گوشی مطمئن شوند. علاوه برآن این سامانه و برنامه نرم افزاری این امکان را در اختیار خریداران گذاشته است تا از نو یا کارکرده بودن گوشی جدید آگاه شده و سپس آن را بخرند. خریداران می توانند با نصب سامانه دولت همراه روی تلفن های همراه خود از طریق ارسال#4* برای دریافت اصالت گوشی تلفن همراه اقدام کرده و خرید مطمئنی داشته باشند. خریداران باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر هنگام ارسال شناسه بین المللی درج شده بر جعبه های گوشی ها پیام غیرمجاز روی صفحه نمایش داده شد از خرید این نوع گوشی اجتناب کنند، زیرا چنین گوشی از مبادی رسمی وارد نشده است و امکان دریافت شبکه های تلفن همراه کشور را ندارد