به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۱۴۴۸۹۲

ترامپ: توافق با کره شمالی خوب است

گروه بين‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا که بعد از جنگ های لفظی فراوان با رهبر کره شمالی، با پذیرش دعوت او به دیدار تعجب جهانی را برانگیخته است، ابراز امیدواری کرد این دیدار بزودی به توافق منجر شود. او توافق با کره شمالی را خوب توصیف کرد.
 دونالد ترامپ در توئیتی اعلام کرد: توافق با کره شمالی تا حد زیادی در شرف وقوع است که اگر کامل شود برای دنیا بسیار خوب خواهد بود. زمان و محل دیدار بعدا مشخص خواهد شد.
کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که دعوت کره شمالی برای دیدار با کیم جونگ اون تا پیش از ماه می را می پذیرد. کاخ سفید پیش شرطی برای این دیدار اعلام نکرده بود. اما سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید روز جمعه و پیش از توئیت رئیس جمهوری آمریکا گفت که دیدار ترامپ و کیم منوط به آن است که کره شمالی «اقدامات منسجم و قابل راستی آزمایی» انجام دهد. سندرز مشخصا به شرط خاصی اشاره نکرد. ترامپ پنجشنبه توئیت کرده بود: تا زمانی که توافقی حاصل شود، تحریم ها علیه کره شمالی به قوت خود باقی خواهد بود. مقام های کره شمالی هفته گذشته اعلام کردند که این کشور آماده است وارد مذاکره با آمریکا شده و همزمان آزمایش های هسته ای و موشکی خود را تعلیق کند