کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امام بارها فرمودند از متحجرین به ستوه آمدند

19 اسفند 1396 ساعت 8:09


گروه سياسي: رئیس انجمن علمی عرفان اسلامی با اشاره به هدف نامگذاری روز میلاد حضرت فاطمه (س) به نام روز زن گفت: «اگر با اتصاف به صفاتش حرکت کردیم می‌توانیم ادعا کنیم که پیرو او هستیم و راه کمال برویم؛ و الا به تعبیر امام یک پیروی متحجرانه داریم و امام بارها فرمودند که از متحجرین به ستوه آمده‌اند».
 
 
فاطمه طباطبایی، با تأکید بر اینکه خیلی از مشکلات ما برای این است که گفت و گو نمی کنیم، گفت: «اگر گفت و گو نکنیم چطور می توانیم حرف همدیگر را بفهمیم؟ اگر به فکر اصلاح دیگران هستیم باید خودمان را اصلاح کنیم. امام می فرماید در همه کارها مدارا لازم است؛ به خصوص معاشرت با مردم. در امر به معروف و نهی از منکر هم مدارا لازم است».

همسر مرحوم سيداحمد خميني در همایش خادمین افتخاری حرم امام خمینی (س) با تبریک تقارن میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (س) با بیان اینکه اگر بخواهیم علم را درست بشناسیم باید به کلام بزرگان توجه کنیم، افزود: «حضرت زهرا (س) راضیة المرضیه، محدثه، طاهره و زکیه است. هدفی برای این نامگذاری وجود دارد و خداوند روی حکمتی این اسماء را انتخاب کرده است. اگر با اتصاف به صفاتش حرکت کردیم می توانیم ادعا کنیم که پیرو او هستیم و راه کمال برویم؛ و الا به تعبیر امام یک پیروی متحجرانه داریم و امام بارها فرمودند که از متحجرین به ستوه آمده اند».

وی تأکید کرد: کسانی که حقیقت حضرت زهرا (س) را نشناختند به انحراف رفتند. ما برای اتّصاف به حضرت زهرا (س) باید به درون خودمان توجه کنیم. یک انسان آلوده به رذائل اخلاقی نمی تواند دم از حضرت زهرا (س) بزند. البته ایشان کریم است و با کریمان کارها آسان بود. باید طهارت باطنی پیدا کنیم تا به آن شخصیت مطهر نزدیک شویم.رئیس انجمن علمی عرفان اسلامی افزود: وقتی مسئولان مربوطه به امام گفتند که این موضوع در کل دنیا رسم است، فرمودند اگر قرار است یک روز به نام زن باشد چه بهتر که روز تولد حضرت زهرا (س) باشد.


کد مطلب: 144894

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/144894/امام-بارها-فرمودند-متحجرین-ستوه-آمدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir