کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ماجراي ممانعت از وزنه زدن دختر بچه 8 ساله

19 اسفند 1396 ساعت 12:58

گروه ورزشي: در حاشیه رقابت‌های وزنه‌برداری جام فجر، روز گذشته در اهواز ماجرایی رخ داد که به شدت خبرساز شد. آی‌سَن ادیب دختر ۸ ساله وزنه‌بردار که به دعوت رسمی فدراسیون وزنه‌برداری از اردبیل به اهواز رفته بود تا روی صحنه برود، با ممانعت حراست شرکت نفت نتوانست در سالن امام رضای شهرک نفت وزنه بزند.


در تصاویر منتشر شده از این رخ‌داد علی مرادی رئیس فدراسیون در حال دل‌جویی از این دختر است که به شدت متاثر شده و گریه می‌کند. مشخص نیست بر اساس چه حکمی و با چه اختیار قانونی حراست یک مجموعه که سالن رقابت را در اختیار فدراسیون گذاشته تا این اندازه اجازه دخالت در امور را دارد. در حاشیه‌ای دیگر همین حراست مانع ورود زنان هیئت برگزاری رقابت‌ها به سالن شده بود؛ البته در نهایت و با پافشاری خانم اورسولا پاپاندرئا، نایب رییس فدراسیون جهانی حراست کوتاه آمد و اجازه ورود زنان را صادر کرد. پاپاندرئا گفته بود که اگر اجازه حضور زنان ایرانی صادر نشود او هم وارد سالن نخواهد شد.





از عصر دیروز که خبر این دو برخورد حراست شرکت نفت در شبکه‌های اجتماعی پیچید واکنش‌های فراوانی گرفت اغلب در ابراز هم‌دردی با دختر کوچکی که با آرزو و امید سفری طولانی را برای نمایش توانایی‌هایش طی کرده بود. کاربران با انتشار و بازنشر ویدئوهایی از تمرین‌های آی‌سن زیر نظر عزیز علی‌حسینی، پدر سعید علی‌‌حسینی قهرمان جهان، و با هشتگ #آیسان_ادیب درباره این موضوع بحث کردند. از جمله عموی آی‌سن هم شرحی بر این ماجرا نوشت. ظاهرا تنها «خیریت» این اقدام حراست، مطرح شدن بیش از پیش این پدیده وزنه‌برداری و البته جام بی‌سر و صدای فجر بود.


کد مطلب: 144956

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/144956/ماجراي-ممانعت-وزنه-زدن-دختر-بچه-8-ساله

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir