به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۱۴۴۹۸۳

ای کاش هر ماه ربیعی استیضاح می شد!؟

گروه سیاسی: صندوق بازنشستگی‌فولاد مدعی شده است: حقوق بهمن ماه پرداخت شده و از صبح شنبه و يكشنبه اقدامات لازم جهت پرداخت حقوق اسفند و عيدي به عمل مي آيد.همچنین به هریک از بازنشستگان حداقل بيست ميليون ريال كارت خريد مايحتاج تحويل ميگردد.
ای کاش هر ماه ربیعی استیضاح می شد!؟
برای کسانی که اطلاع از مشکلات مداوم صندوق بازنشستگی فولاد و مطالبات معوق بازنشستگان این صندوق ندارند، شاید این خبر یک خبر عادی و کم اهمیت جلوه کند، اما اگر نیم نگاهی به مشکلات بازنشستگان فولاد در سال های اخیر داشته باشیم، مشخص خواهد شد، پرداخت به موقع حقوق به این بازنشستگان در طول این سال ها به آرزویی دست نیافتنی بدل شده بود.اقدامی که پس از مطرح شدن استیضاح وزیر کار و با دستور مستقیم ربیعی مجموعه تحت مدیریت خود صورت پذیرفته است.در آستانه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حقوق اسفند و عیدی، همراه با کارت اعتباری خرید کالا به بازنشستگان فولاد پرداخت خواهد گردید.شکی نیست تکریم بازنشستگان اقدامی قابل تقدیر است و همواره افکار عمومی و رسانه های مردمی پیگیر پرداخت حق و حقوق پایمال شده بازنشستگان بوده اند، اما این که آقای وزیر تنها در آستانه استیضاح خود به یاد بازنشستگان می افتد، قابل تامل است؟!

از روزی که ربیعی بر مسند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشسته، آنقدر در این وزارتخانه عریض و طویل حاشیه و ضعف مدیریتی داشته که تا کنون در چندین نوبت موضوع استیضاح وی مطرح شده که هر بار به طریقی از گزند استیضاح در امان مانده است. اما نمایندگان بالاخره عزم خود را جرم کرده و سه شنبه هفته جاری، جلسه استیضاح وزیر کار در صحن مجلس برگزار می گردد. استیضاحی که بسیاری از نمایندگان و کارشناسان سیاسی اذعان دارند، کار ربیعی برای گذر از آن بسیار مشکل است.با این حال وزیر کار، مشاوران، همراهان و نمایندگان حامی وی همچنان سعی دارند ربیعی را بر مسند کار نگاه دارند و البته در این راه نیز از هیچ روشی مضایقه نمی کنند. روزی سعی می کنند استیضاح وزیر کار را علیرغم موافق چهره های نامدار اصلاح طلب، سیاسی جلوه دهند. روزی هم بنا بر اظهارات تعدادی از نمایندگان به لابی های سیاسی و حتی وعده به نمایندگان روی می آورند. حتی با هماهنگی خانه کارگر سعی در برگزاری تجمع کارگران در مقابل مجلس دارند تا با تحت تاثیر و فشار قراردادن نمایندگان، شاید ربیعی را بر مسند وزارت ابقا کنند.در موردی جدید نیز با دادن برخی امتیازات و وعده های کوتاه مدت –البته مطالبات به حق بازنشستگان- سعی دارند بازنشستگان را نیز با خود همراه سازند تا شاید روزنه امیدی باشند برای رای اعتماد دوباره. صندوق بازنشستگی فولاد در سال‌های گذشته برای پرداخت حقوق و بیمه با مشکلاتی روبه‌رو شده و در سال‌جاری با تأخیرهایی در پرداخت‌ها، حقوق و بیمه 90 هزار بازنشسته صنعت فولاد روبه‌رو شده که این موضوع شرایط معیشتی آنان را سخت کرده است.

بازنشستگان صنعت فولاد کشور سال هاست از به تعویق افتادن حقوق و مزایای خود می نالند و چندین و چند بار دست به تجمع و اعتراض زده اند، اما هیچ گاه یا دیده نشدند تا تصمیمی برای رفع مشکلات آن ها گرفته نشد، اما به یکباره و پس از قطعی شدن استیضاح وزیر کار، خبر از حل شدن مشکل ها داده می شود. آیا این حل ناگهانی مشکلات چند ساله هر چند کوتاه مدت باشد و شاید دوباره به ورطه فراموش سپرده شوند، عجیب نیست؟در حالی که طی سال های اخیر همواره وزارت کار توپ مشکل بازنشستگان فولاد را به زمین سازمان خصوصی سازی انداخته و خود را از ماجرا دور نگاه داشته بود، در آستانه استیضاح وزیر، وزارت کار به یکباره حقوق بهمن و اسفندماه را همراه با عیدی و بن خرید پرداخت کرده تا نشان دهد بحث استیضاح وزیر تا چه میزان جدی است و از هیچ کوششی برای ابقای ربیعی مضایقه نمی کند. همین دستور وزیر کار در آستانه استیضاح نشان می دهد، شخص ربیعی تا چه اندازه در بروز بحران در صندوق بازنشستگی فولاد و معیشت بازنشستگان فولاد، نقش جدی داشته است. اگر وزارت کار در می توانسته مشکل بازنشستگان فولاد را حل کند چرا تاکنون نظاره گر بوده و اقدامی نکرده و اگر وظیفه ای بر عهده وزارت کار و شخص وزیر نبوده با استناد به کدام قانون و آیین نامه و با برداشت از کدام منبع مالی، اکنون دستور حل مشکل حقوق و عیدی بازنشستگان فولاد را صادر می کند؟

آقای وزیر کار در طول این چند سال دقیقا کجا و به چه کاری مشغول بودند و چرا هیچ گاه دستور پیگیری مطالبات بازنشستگان فولاد را صادر نکردند؟ در حالی که در طول این سال ها بازنشستگان فولاد به سختی روزگار خود را سپری می کردند، تا استیضاح وزیر کار اعلام وصول نشد، هیچ گاه به فکر مشکلات بازنشستگان فولاد و حل ان ها نیفتادند. آقای وزیر کار طی این سال ها نه تنها صدای اعتراض بازنشستگان فولاد در تجمعات متعدد را نشنید و تلاشی برای حل مشکل آنها نکرد، بلکه بی اعتنا از کنار مشکلات بازنشستگان گذشت تا نشان دهد بازنشستگان و مشکلاتشان در اولویت کاری او قرار ندارد. حتما باید استیضاحی صورت بپذیرد تا آقای وزیر به داد بازنشستگان، این قشر همواره مظلوم جامعه، برسد؟ اگر روال بر این است که با مطرح شدن استیضاح، آقای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به یاد بازنشستگان و حل مشکلات آن ها بیافتد، ای کاش هر ماه و یا لااقل هر سال اسفند ماه در آستانه عید نوروز ربیعی استیضاح می شد تا بازنشستگان فولاد به فراموشی سپرده نشوند و پایانی باشد بر سالها فلاکت، بی پولی و ... .
مرجع : اعتدال