به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب : ۱۴۴۹۹۴

آشفتگي پولدارها از حذف آزمون تیزهوشان

گروه جامعه:نایب رئیس مجلس گفت: خواب تعدادی از پولداران آشفته شده و منافع آنها به خطر افتاده است، به همین دلیل شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشکیل جلسه اضطراری قصد دارد مانع اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شود.
آشفتگي پولدارها از حذف آزمون تیزهوشان
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، مسعود پزشکیان در گردهمایی معاونین تربیت بدنی و سلامت ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان تبریز با اشاره به نقش ۲۵ درصدی وزارت بهداشت در تأمین سلامت مردم اظهار داشت: ۷۵ درصد دیگر در اختیار خود مردم است لذا باید به سلامت خود بیشتر توجه کنند. وی با تأکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست نیازمند مشارکت دانش آموزان است، افزود: در این راستا طی روزهای اخیر نهضت کاشت نهال را با کاشت ۳۶ هزار اصله نهال توسط دانش آموز آغاز کرده ایم.
 
پزشکیان همچنین با اشاره به کمبود منابع مالی در دولت گفت: برای حل مشکلات موجود و بهبود وضعیت جامعه نیازمند مشارکت مردم هستیم. نایب رئیس مجلس تصریح کرد: ما با تکیه به مثلث علم، مشارکت و باور و ایمان، کوه ها را جابجا کرده و خواهیم توانست کارهای برجسته ای انجام دهیم و تمامی مشکلات را از سر راه خود برداریم. وی به بررسی های صورت گرفته در خصوص شاخص های اجتماعی تأثیرگذار در سلامت اشاره کرد و گفت: ما نمی توانیم نسبت به تأمین سلامت مردم بی تفاوت باشیم، چرا که ما مسئولیت تأمین سلامت مردم جامعه را برعهده داریم و در این راستا باید با تمام توان تلاش کنیم.

پزشکیان تصریح کرد: در این مملکت نیازی نیست به فکر ثروتمندان و بالای شهری ها بود، بلکه باید به فکر افراد نیازمند و بی بضاعتی باشیم که هر لحظه جانشان در خطر است. وی در ادامه با انتقاد از تصمیمات اتخاذ شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متأسفانه خواب تعدادی از  پولداران آشفته شده و منافع شان به خطر افتاده است، به همین دلیل این شورا با تشکیل جلسه اضطراری قصد دارد مانع اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در دوره ابتدایی شود. وی با بیان اینکه برقراری عدالت جزو اصول دین بوده و حمایت از نیازمندان جزو وظایف حاکمیت است، تأکید کرد: بنابراین برای باید دست به دست هم دهیم و با برقراری عدالت در جامعه باید در جهت رفع مشکلات این افراد حرکت کنیم.

محمدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ۰۸:۴۱
اتفاقا با اين کار اموزش و پرورش دقيقا به نفع پولدارها و به ضرر بچه هاي با استعداد قشر محروم عمل شده است چرا که اکنون همين بچه پولدارها به مدارس برند با شهريه هاي بالا مي روند که صاحبان اين مدارس هم اشخاصي مثل اقاي پزشکيان هستند و بچه هاي مستعد قشر ضعيف هم که قبلا مي توانستند در مدارس نمونه دولتي و تيز هوشان که شهريه کمتري دريافت مي کردند تحصيل کنند، از اين امر محروم شده اند. (358810)
تیزهوشانی
United States
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ۱۳:۲۱
مرحبا.می دونین پولدارها ازینکه بچه های فقیر ولی مستعد در مدرسه ی تیزهوشان به طور رایگان همون معلمهایی رو در اختیار داشتن که اینا با هزینه ی زیاد به طور خصوصی برای تدریس به بچه هاشون خونه می آوردن، خیلی خوشحال بودن. چون برای بچه هاشون در کنکور رقابت ایجاد می شد.
ولی بعد که دیدن مسئولین با درایت خودشون این شرایط رو از بین بردن و حالا فقط خودشون می تونن در راهنمایی و دبیرستان اون امکانات رو از طریق مدارس غیرانتفاعی و ... داشته باشن به شدت آشفته شدن. (358814)