به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۱۴۵۰۱۵
قلعه‌نویی به دنبال صدر

استقلال ايران - العین امارات با طعم تلافی

گروه ورزشی: با آغاز دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا، استقلال در تهران به دنبال تلافی ناداوری دیدار هفته گذشته مقابل العین و ذوب‌آهن به دنبال پیروزی دوباره مقابل الوحده و رسیدن به الدوحیل صدرنشین گروهش است.
استقلال ايران - العین امارات با طعم تلافی
به گزارش ایسنا، در ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، دور برگشت این رقابت‌ها از فردا (دوشنبه) با برگزاری چهار دیدار از گروه‌های B و D آغاز می‌شود. نمایندگان ایران به جز تراکتورسازی در دور رفت لیگ قهرمانان آسیا توانستند امتیازات خوبی دشت کنند و در رده اول یا دوم گروه‌های‌شان قرار گیرند. ذوب‌آهن با ۶ امتیاز در رده دوم گروه B، پرسپولیس با ۶ امتیاز در رده نخست گروه C و استقلال با پنج امتیاز در رده نخست گروه D یا همان گروه مرگ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند. تراکتورسازی هم با وجود عملکرد فنی نسبتا خوب تنها یک امتیاز از سه دیدار دور رفت کسب کرد و در رده چهارم گروه A قرار گرفت.فردا در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا در گروه B، ذوب‌آهن از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه زاید ابوظبی مهمان الوحده امارات است. شاگردان امیر قلعه‌نویی که در دور رفت توانستند تمام امتیازات بازی‌های خانگی‌شان را کسب کنند باید خودشان را آماده کنند تا نخستین امتیازشان را در بازی‌های خارج از خانه به‌دست‌ آورند. ذوب‌آهن در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا در قطر به مصاف الدوحیل این کشور رفت که بازی برده را سه بر یک شکست خورد اما در ادامه با دو پیروزی دو بر صفر مقابل لوکومتیو ازبکستان و الوحده امارات خودش را به رده دوم این گروه رساند.

ستارگان ذوب‌آهن که نام‌شان در آمارهای لیگ قهرمانان آسیا به چشم می‌خورد، محمدرشید مظاهری دروازه‌بان و مرتضی تبریزی مهاجم این تیم هستند. مظاهری در لیگ قهرمانان آسیا توانسته دو کلین‌شیت و ۱۳ مهار توپ داشته باشد که با این عملکرد خودش را به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانان این رقابت‌ها معرفی کرده است. تبریزی هم با سه گلی که برای ذوب‌آهن به ثمر رسانده، یکی از گل‌زنان برتر لیگ قهرمانان آسیا است. با توجه به این که الوحده در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی به خصوص در خط دفاع نداشته، ذوب‌آهنی‌ها می‌توانند امیدوار باشند تا با پیروزی در این دیدار، بیش‌تر راه صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا را طی کنند. الوحده در دور رفت ۱۰ گل دریافت کرده و تنها توانست دو گل به ثمر برساند.ذوب‌آهن برای این دیدار بازیکن محروم ندارد و تنها برای کی‌روش استنلی یک کارت زرد ثبت شده و باید مراقب باشد تا در این دیدار کارت زرد دیگری دریافت نکند تا بازی حساس مقابل الدوحیل را از دست ندهد.هم‌چنین در بازی دیگر این گروه لوکومتیو ازبکستان از ساعت ۱۵:۳۰ میزبان الدوحیل صدرنشین این گروه است. در حال حاضر الدوحیل با ۹، ذوب‌آهن با ۶، لوکومتیو با سه و الوحده بدون امتیاز در رده‌های اول تا چهارم گروه B قرار دارند.

در ادامه دیدارهای روز دوشنبه، استقلال در دیداری حساس از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی میزبان العین امارات است. دیدار رفت این دو تیم در امارات حواشی زیادی داشت و در شرایطی که استقلال می‌توانست پیروز از امارات بازگردد اما با اشتباهات فاحش داوری، پیروزی‌اش با تساوی ۲ بر ۲ عوض شد تا فرصت صدرنشینی مقتدرانه‌تر در گروه D لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهد.این دیدار نخستین دیدار استقلال در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا است که در تهران میزبانی می‌کند و هواداران این تیم مشتاقند تا استقلال جذاب شفر را از نزدیک در آسیا نظاره کنند. ستاره استقلال در چند بازی اخیر مامه بابا تیام بوده که در ۶ بازی‌هایی که حضور داشته عملکرد خوبی از خودش نشان داده و چهار گل و یک پاس گل داده است. او هم‌چنین در داربی و بازی مقابل الهلال روی تک گل استقلال تاثیر مستقیم داشت و با این اوصاف روی هفت گل از هشت گل اخیر استقلال تاثیرگذار بوده است. این نکته هم باید در نظر گرفت که تیام مقابل سپیدرود و الریان از نیمه دوم به میدان آمد.

نکته نگران کننده درباره استقلال در این دیدار غیبت مجید حسینی در قلب دفاع این تیم است. او که در این فصل عملکرد درخشانی به همراه روزبه چشمی در خط دفاع استقلال داشته به همراه پادوانی، قاعدی و برزای مصدومان استقلال در دیدار مقابل الریان هستند. با این اوصاف خط دفاع استقلال در این دیدار کار سختی مقابل مهاجمان باتجربه و باکیفیت العین مانند عمر عبدالرحمان، مارکوس برگ و احمد خلیل دارد. در هر صورت آبی‌پوشان استقلال به دنبال گرفتن انتقام باخت سنگین فصل گذشته مقابل العین هستند و هیچ بهانه‌ای برای هواداران آبی‌پوش مورد قبول نیست که این دیدار را با نتیجه‌ای غیر از پیروزی به پایان برسانند. البته اتفاقات دیدار دور رفت هم مزید بر علت است.شفر در این دیدار بازیکن محرومی ندارد و تنها روزبه چشمی، پژمان منتظری و امید ابراهیمی بازیکنان یک کارته استقلال در این دیدار هستند که گرفتن یک کارت زرد دیگر باعث از دست رفتن بازی بعدی خانگی مقابل الریان می‌شود. هم‌چنین در این دیدار محمد عبدالرحمان به دلیل دو اخطاره بودن، غایب العین مقابل استقلال است. قضاوت این دیدار برعهده لیو ووک مان از هنگ کنگ است.در بازی دیگر این گروه الریان از ساعت۱۸:۴۵ میزبان الهلال عربستان است. پیش از آغاز دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا، استقلال با پنج، الریان با سه، العین با سه و الهلال با دو امتیاز در رده‌های اول تا چهارم گروه D قرار گرفتند.