به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۱۴۵۱۰۶

جزييات سقوط جت شخصی ترکیه در ایران

گروه حوادث: فرزند یک سرمایه‌دار ترک و چند دختر، سرنشینان هواپیمای سقوط کرده تركيه در آسمان شهرکرد بودند.
جزييات سقوط جت شخصی ترکیه در ایران
اجه مینا باشاران، تنها دختر خانواده بزرگ باشاران، برای خداحافظی مجردی، با هواپیمای شخصی خود بهمراه ٧ نفر از دوستان دخترش و یک خانم مهماندار و دو خانم خلبان، در سفر تفریحی به دبی و شارجه رفته بودند که در پرواز برگشت به استانبول، دچار سانحه شده اند. هر ١١ سرنشين هواپيما دختران جوان و خانم بوده‌اند. دو خلبان زن، یک خدمه پرواز و ۸ مسافر در حادثه سقوط هواپیما جان خود را از دست داده اند.

یک جت شخصی متعلق به کشور ترکیه و حامل ۱۱ سرنشین عصر یکشنبه در حریم هوایی ایران سقوط کرد.
این هواپیما که شارجه در امارات متحده عربی را به مقصد استانبول ترک کرده بود، در حوالی شهرکرد سقوط کرد. هواپیما در زمان عبور از ایران در ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه از صفحه رادار محو می‌شود و بر اساس شواهد به دست آمده در جنوب غرب اصفهان در بین منطقه دورک و دره‌عشق و بر روی کوه هلن سقوط می‌کند.
منطقه هلن در شهرستان‌های اردل و لردگان و کیار از توابع چهار محال و بختیاری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اعلام اینکه تمامی سرنشینان هواپیما کشته شده‌اند گفت: «اجساد ۱۱ سرنشین هواپیمای ترکیه‌ای که در چهارمحال و بختیاری سقوط کرد، قابل شناسایی نیست». مجتبی خالدی در مورد جزئیات سقوط هواپیمای ترکیه‌ای اضافه کرد: «هواپیما به دلیل احتراق موتور سقوط کرده است و اهالی روستا نیز هواپیما را هنگام سقوط رویت کرده‌اند».
منابع ترکیه‌ای اعلام کرده‌اند هواپیمایی که عصر ديروز در جنوب غرب ایران در اطراف شهرکرد سقوط کرد، حامل «مینا باشاران» بوده است. مینا باشاران دختر حسین باشاران، سرمایه‌دار و تاجر معروف ترکیه‌ای و مالک شرکت هولدینگ باشاران یکی از ۱۱ سرنشین این هواپیمای تجاری کوچک بوده که هنگام بازگشت از شارجه در ایران سقوط کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه از سقوط هواپیمای ترکیه‌ای ابراز تاسف کرد و گفت تیم‌های امدادی در همان لحظات اول اعلام خبر به محل حادثه اعزام شده‌اند.

 خانواده قربانیان حادثه سقوط هواپیمای ترکیه وارد شهرکرد شدند
خانواده قربانیان حادثه سقوط هواپیمای ترکیه ای صبح روز دوشنبه برای انجام تشریفات قانونی و انتقال اجساد همراه با معاون سفیر این کشور وارد فرودگاه شهرکرد شدند.
 
جعبه سیاه هواپیمای ترکیه‌ای پیدا شد
انتقال 10 جسد شناسایی شده به فرودگاه شهرکرد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با اعلام با پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما، همچنین از انتقال 10 جسد شناسایی شده توسط بالگردهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به فرودگاه شهرکرد برای انجام کارهای قانونی خبر داد.