به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۱۴۵۱۲۱

روایت رییس دانشگاه از اعتراضات دیروز

گروه سياسي: رییس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به تجمع دانشجویان این دانشگاه گفت: دانشگاه امیرکبیر دانشجوی زندانی ندارد.
به گزارش ایرنا سیداحمد معتمدی  درباره تجمع ظهر روز یکشنبه برخی از دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر، گفت: حوالی ساعت ۱۲ ظهر امروز برخی از دانشجویان که تعداد آنها به ۳۰ نفر می‌رسید بدون مجوز در دانشگاه تجمع کردند و شعار می دادند. وی افزود: در همان زمان نیز دانشجویان بسیج و انجمن اسلامی دانشگاه نیز برنامه ای داشتند که در مواجهه با این دانشجویان شعار الله اکبر و مرگ بر اسرائیل، سر دادند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه موضوع اصلاً چیز حاد و مهمی نبود، افزود: دانشجویان جوان هستند و شعارهایی هم که داده شد موضوعی جدی نبود؛ بنابراین حوالی ساعت یک و نیم نیز موضوع جمع شد.
معتمدی با تاکید بر اینکه البته دانشگاه ما هیچ زندانی سیاسی ندارد و تنها یک دانشجوی خانم بود که خارج از دانشگاه دستگیر و با پیگیری ما آزاد شده است، گفت: تاکید می کنم ما در دانشگاه امیر کبیر دانشجوی زندانی نداریم و اگر کسی خبری در این باره دارد به ما هم اطلاع دهد. این استاد دانشگاه اظهار داشت: ما نیز هیچ حکم سیاسی برای هیچ دانشجویی نداده ایم و شاید چند تذکر دانشجویی که آن هم مرسوم است برای چند دانشجو داده شده باشد.

وی تاکید کرد: ما دانشجویان مان را مانند فرزندان خود می دانیم و حتی اگر در برخی موارد اتفاقی برای دانشجویی در خارج از دانشگاه افتاده ، تلاش کرده ایم تا ماجرا را حل و فصل کنیم. معتمدی گفت: موضوع اعتراضات امروز بسیار ساده بود اما برخی رسانه ها ظاهراً می خواهند این موضوع را به مشکلات سفارت ایران در انگلیس و ماجرای دراویش نسبت دهند که اصلا این طور نیست. رئیس دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: طی ۳ سال و نیمی که بنده مسئولیت مدیریت دانشگاه امیر کبیر را دارم تا به حال پای هیچ پلیسی به دانشگاه باز نشده است. موضوع امروز نیز بدون دخالت پلیس و یا زد و خوردی بعد از یک ساعت و اندی تمام شد.