کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دلار امریکا در پايتخت ايران 10 نرخی شد!

22 اسفند 1396 ساعت 10:55

گروه اقتصادي: بازار ارز در روزهاي پاياني سال همچنان ملتهب است و برخلاف وعده‌هاي رييس كل بانك مركزي در اوايل بهمن ماه گذشته مبني برا كاهش نرخ دلار تا اواسط اسفند، هيچ نشانه‌اي دال بر پايين آمدن قيمت‌ها ندارد. بازار در هم ريخته ارزي كشور به گونه‌اي شده كه بسياري از فعالان اقتصادي را سردر گم نموده زيرا در حال حاضر حدود 10 نرخ برای دلار در شهر تهران تعیین شده است!


نرخ‌هاي متفاوت موجود دلار در تهران به شرح زير مي‌باشد:
◾️نرخ رسمی بودجه 3300
◾️نرخ رسمی بانک مرکزی 3753
◾️نرخ مسافری توریستی 4480
◾️نرخ رسمی موزون سنا 4495
◾️نرخ رسمی تزریقی به صراف 4785
◾️نرخ فروش رسمی صراف به مردم 4800
◾️نرخ فروش رسمی صراف در کف بازار 4850
◾️نرخ فروش رسمی صراف بدون ثبت در سنا 4900
◾️ نرخ فروش حواله شرکتی 4860
◾️نرخ فروش حواله شخصی 4920
◽️نرخ معاملات فردایی؛ امروزی، سبزه میدان، پاساژ افشار و نرخ سایر شهرهای ایران نرخ دلار در ترکیه، عراق و دوبی هم اضافه کنید.

🔸پی‌نوشت:
◽️نرخ رسمي دلار روز گذشته با افزایش حدود 300 تومانی رسماً به ۴,۸۰۰ تومان رسید.
◽️وقتی دلار به ۴,۸۰۰ تومان رسید، بطور کامل در دسترس بود و معامله می‌شد. شاید کمی می‌گذشت دلار کم هم می‌شد چون دست بازار این میان وجود داشت؛ ولی دولت ورود کرد نرخ بهره را ۵% بالاتر برد، هزینه 5-10 هزار میلیارد تومانی به بانک‌ها تحمیل کرد، نرخ اوراق را شکست، نظم  مالی را آخر سال به هم ریخت و حالا دلار همان ۴,۸۰۰ تومان است و همه باز هم برای آن به صف ایستاده‌اند!

🔹فریدمن دو جمله در این زمینه دارد:
◽️اول اینکه همیشه راه‌حل‌های دولتی برای مشکلات به بدی خود مشکلات هستند و معمولاً مشکلات را بدتر می‌کنند. دولت‌ها هیچگاه نمی‌آموزند و تنها مردم هستند که می‌آموزند. این ماهیت دولت‌هاست.
◽️جمله دیگر که واقعا باید آن را با طلا نوشت: «اگر مسئولیت یک صحرا را به بخش دولتی واگذار کنید بعد از گذشت پنج سال با کمبود شن مواجه می‌شوید!»


کد مطلب: 145211

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/145211/دلار-امریکا-پايتخت-ايران-10-نرخی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir