کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اولین بیانیه مایک پامپئو وزیرخارجه جدید آمریکا

22 اسفند 1396 ساعت 17:33

گروه بین الملل: رئیس‌جمهوری آمریکا رکس تیلرسون را از سمت وزارت خارجه برکنار و رییس سیا را جایگزین او کرد. ترامپ همچنین یک زن را به عنوان رییس جدید سیا برگزید.


دونالد ترامپ رکس تیلرسون را از سمت وزارت خارجه برکنار کرد.وی مایک پامپئو، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به جای تیلرسون در این سمت منصوب کرد.رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتر خود نوشت: مایک پامپئو، رییس سیا وزیر خارجه جدید ما خواهد بود. او کار فوق‌العاده‌ای انجام خواهد داد. از رکس تیلرسون به خاطر خدماتش ممنونم. جینا هاسپل رییس جدید سیا خواهد بود؛ او نخستین زنی است که به این سمت منصوب می‌شود. به همه تبریک می‌گویم.بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، یک مقام ارشد دولت واشنگتن گفت که ترامپ روز جمعه از تیلرسون خواسته بود که از سمت خود کناره‌گیری کند.این مقام آگاه افزود: رئیس‌جمهور ی آمریکا معتقد بوده که با توجه به گفت‌وگوهای آتی با کره شمالی و مذاکرات تجاری متعدد، زمان مناسبی برای گذار فرارسیده است.مایک پمپئو از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای ایران (برجام) است و انتصاب او در حالی صورت گرفته که دو ماه دیگر دولت آمریکا باید نظرش را درباره پایبندی ایران به توافق هسته‎ای اعلام کند.تأیید نکردن این پایبندی به این معنا است که تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران از سوی آمریکا ادامه نخواهد یافت. دولت آمریکا می‌‎گوید اگر برجام "اصلاح" نشود، پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید نخواهد کرد.اختلاف نظر میان رکس تیلرسون و دونالد ترامپ، رئیس جمهور، بارها بر سر مسائل مختلف از جمله چگونگی برخورد با کرده شمالی رسانه‌ای شده است.

 
اولین بیانیه وزیر خارجه جدید آمریکا
مایک پامپئو در پی انتصاب به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا از سوی دونالد ترامپ بیانیه‌ای منتشر کرد.
به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، مایک پامپئو، رئیس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار داد، آورده است: از ترامپ به خاطر ایجاد امکان خدمت به عنوان رئیس آژانس اطلاعات مرکزی و همچنین فرصتی که برای خدمت به عنوان وزیر امور خارجه در اختیارم قرار داده است، عمیقا سپاسگزارم. رهبری او آمریکا را به کشوری امن‌تر تبدیل کرده و من به نمایندگی از او و مردم آمریکا در جهان به دنبال آبادانی هر چه بیشتر آمریکا خواهم بود.
وی ادامه داد: خدمت در کنار مردان و زنان بزرگ در سیا که با استعدادترین و متعهدترین خدمتگزاران عمومی بوده‌اند که با آنها مواجه شدم، یکی از بزرگ‌ترین افتخارات زندگی من بوده است. به کاری که ما از جانب آمریکا انجام داده‌ایم، افتخار می‌کنم و می‌دانم که سیا به تلاش‌های خود تحت رهبری جینا هاسپل ادامه خواهد داد. پامپئو خاطرنشان کرد: درصورت تایید انتصابم، به دنبال هدایت بهترین دستگاه دیپلماسی جهان در راستای تحقق و اجرای سیاست خارجی رئیس‌جمهور خواهم بود. در دوران ریاست من در آژانس اطلاعات مرکزی، در کنار بسیاری از افسران خدمات خارجی و مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا اینجا در ایالات متحده که سرآمد آزادی است، خدمت کرده‌ام. می‌دانم که از آنها خواهم آموخت و همان‌طوری که ترامپ در خطابه سالانه خود گفت، برای حصول اطمینان از اینکه آمریکا همیشه جایی امن، قدرتمند، پرغرور، توانمند و آزاد است، تلاش خواهم کرد.

 


کد مطلب: 145237

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/145237/اولین-بیانیه-مایک-پامپئو-وزیرخارجه-جدید-آمریکا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir