به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۱۴۵۲۶۰

قاتل همسر و مادرزن، بیمار روانی نیست

گروه حوادث: مردی که همسر و مادرزنش را به خاطر اختلاف خانوادگی به قتل رسانده ‌است، از سوی پزشکی قانونی سالم و مسئول اعمال خودش تشخیص داده شد.
قاتل همسر و مادرزن، بیمار روانی نیست
این مرد چندی‌قبل در غرب تهران به مادرزن و همسرش حمله کرده و به ضرب چاقو آنها را به قتل رسانده بود. وی بعد از دستگیری گفت: مدتی است با خانواده همسرم اختلاف دارم. آنها در زندگی من دخالت می‌کردند و به همین دلیل من و همسرم همیشه با هم مشاجره لفظی داشتیم.شب قبل همسرم همراه خانواده‌اش به عروسی یکی از بستگانش رفت، اما من نرفتم.شب تنها در خانه بودم و همسرم پس از پایان عروسی به خانه‌مان نیامد و در خانه پدرش خوابید. صبح به خانه پدرزنم رفتم و پس از خوردن صبحانه به خاطر همین موضوع با هم مشاجره کردیم.خیلی عصبانی شدم و همراه با پسر پنج‌ساله‌ام به خانه خواهرم رفتم. لحظاتی بعد درحالی‌که چاقویی همراه داشتم، به خانه پدرزنم آمدم و دوباره با همسر و مادرزنم درگیر شدم و با چاقو به آنها حمله کردم.چند ضربه به آنها زدم و فریادشان به آسمان بلند شد که پدرزنم به کمک آنها آمد و او را هم با ضرباتی زخمی کردم. متهم ادامه داد: پس از حادثه در خانه آنها ماندم و از همسایه‌ها خواستم پلیس را در جریان حادثه قرار دهند. هم‌زمان با ادامه تحقیقات از متهم، اجساد دو مقتول برای انجام آزمایش‌های لازم به پزشکی قانونی فرستاده شد. متهم برای تحقیقات بیشتر و روشن‌شدن زوایای پنهان حادثه به دستور قاضی دشتبان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مرد در بازجویی‌ها یک بار دیگر به قتل اعتراف کرد و گفت: من دچار بیماری روانی هستم و نتوانستم خودم را کنترل کنم. بعد از گفته‌های این مرد، بازپرس او را برای بررسی درخصوص وضعیت روانی‌اش به پزشکی قانونی منتقل کرد اما متخصصان بعد از بررسی وضعیت وی اعلام کردند او سالم است و در برابر اعمالش مسئولیت دارد. متهم به این نظر اعتراض کرد و گفت همسایه‌ها هم می‌گویند که من پرخاشگر هستم. آن روز هم واقعا کارهایم دست خودم نبود؛ من بیمار روانی هستم و به این نظر اعتراض دارم.بعد از این گفته‌ها بود که یک بار دیگر به درخواست متهم، برای تشخیص وضعیت بیماری‌اش به پزشکی قانونی رفت و این ‌بار در یک کمیسیون پنج‌نفره از روان‌پزشکان و متخصصان اعصاب و روان مورد بررسی قرار گرفت؛ این هیئت نیز سلامت روان او را تأیید کردند و به‌این‌ترتیب با تکمیل این بخش از پرونده، رسیدگی به اتهام مرد جوان درخصوص قتل همسر و مادر همسرش و زخمی‌کردن پدر همسرش ادامه دارد.
مرجع : روزنامه شرق