کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک سال زندان برای کتک زدن توله سگ

يورونيوز , 23 اسفند 1396 ساعت 9:18

گروه حوادث: یک مرد فرانسوی به دلیل بدرفتاری با یک توله سگ مجموعا به یک سال زندان محکوم شد.


دادگاه بدوی نانت در غرب فرانسه این مرد ۳۳ ساله را به خاطر «سوء استفاده خطرناک و ظلم به حیوانات» به شش ماه حبس قطعی و شش ماه حبس تعلیقی محکوم کرده است.شاکی این پرونده یک انجمن غیر دولتی حمایت از حیوانات به نام «سی میلیون دوست» بوده است. این انجمن به دادگاه گفته است که مرد متهم، اتنا توله سگ ماده ۴ ماهه را در طول چند هفته به شدت کتک زده است. همسایه‌های این مرد پس از شنیدن صدای ناله‌های سگ و نیز مشاهده این مرد در حال کتک زدن حیوان مراتب را به پلیس گزارش داده‌ بودند. هنگامی که پلیس به داد این سگ می‌رسد، چندین شکستگیدر بدن او بوده و به دلیل در رفتگی و جابجایی استخوان لگن قادر به راه رفتن نبوده است.
 

مرد محکوم که سابقه چند بار اقامت در آسایشگاه روانی به دلیل مشکلات روحی داشته است، در دفاع از خود به دادگاه گفت که سگش به حرف او گوش نمی‌داده و می‌خواسته به این وسیله او را «ادب» کند. اتنا یک سگ از نژاد ترکیبی برژه و لابرادور است که هم اکنون سرپرستی آن به یک انجمن کمک به حیوانات آسیب‌دیده سپرده شده است. دامپزشکان این انجمن می‌گویند متاسفانه برخی از عوارض کتک‌ خوردن این سگ تا پایان عمر برای او قابل جبران نخواهد بود و احتمالا به زودی دچار آرتروز شدید خواهد شد.

قانون فرانسه درباره بدرفتاری با حیوانات چه می‌گوید؟
در فرانسه قوانین سختگیرانه و دقیقی برای حمایت از حیوانات وجود دارد. بر اساس قانون جاری فرانسه بدرفتاری با حیوانات خانگی و اهلی و نیز با حیوانات وحشی رام شده یا به اسارت در آمده ممنوع است. قانون این کشور برای بدرفتاری با حیوانات، سوء استفاده و تعرض جانی به آنها و نیز رها کردن آنها بدون سرپرست مجازاتهایی تعیین کرده است. صاحب یا مالک حیوان نیز باید مسئولیت نگهداری آن را به عهده بگیرد. در مورد پرونده بدرفتاری با اتنا، قاضی برای متهم تخفیف قائل شده است، چون او بر اساس قانون فرانسه می‌بایست قاعدتا به دو سال حبس محکوم می‌شد.


کد مطلب: 145267

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/145267/یک-سال-زندان-کتک-زدن-توله-سگ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir