به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۱۴۵۳۰۰

خبر استعفای شهردار تهران تایید شد

گروه سیاسی: احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران خبر استعفای محمدعلی نجفی شهردار پایتخت را تایید کرده و گفته است آقای نجفی استعفای کتبی خود را تقدیم شورا کرده است. مسجدجامعی گفت: روند بررسی استعفای شهردار تهران باید براساس قانون در شورا مطرح و بررسی شود.
خبر استعفای شهردار تهران تایید شد
این در حالیست كه ساعتی قبل عبدالرحیم کرکه‌آبادی - مدیرکل دفتر شهردار تهران - گفت: استعفایی وجود ندارد، اینها شایعاتی است که پیامد جلسه‌ دو شب پیش شهردار با اعضای شورای شهر بوجود آمده است. در حاشیه رونمایی از تندیس آقای هاشمی همه اعضا گفتند آنها ۲۱ نفر نیستند و ۲۲ نفرند و در واقع گفتند حمایت از فعالیت‌های شهرداری، راهبردهایی که اتخاذ شده و مبارزه با فسادهایی است که شهرداری مجدانه پیگیری می‌کند. به گفته وی، این شایعات پس از سند تغییر و تحول و ارسال اسناد تخلفات را به قوه قضاییه بوجود آمده است: گروه‌هایی بودند که گمان می‌کردند شهردار و تیم جدید شهرداری در باتلاقی که تیم قبلی درست کرده بودند، فرو بروند اما با اقدامات اکنون شهرداری از این باتلاق خارج شده است.

در همین حال، یک عضو پیشین شورای شهر تهران درپیام توییتری خود درباره شایعه استعفای شهردار تهران گفت: با این رفتارها و چنین عملکردی نیازی به ستون پنجم دشمن نداریم، خودمان تیشه به ریشه‌ها خواهیم زد. رحمت‌الله حافظی در توییتر خود نوشت: "مدیر منصوب شهردار سابق مراسم رقص در برج میلاد را تدارک می بیند، شهردار فعلی به دادستانی احضار می‌شود سپس با وثیقه آزاد می شود، نهایتا استعفا می‌دهد. با این رفتارها و چنین عملکردی نیازی به ستون پنجم دشمن نداریم، خودمان تیشه به ریشه‌ها خواهیم زد."

گفتنی اینكه در مراسم ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر به میزبانی شهرداری تهران در برج میلاد، چند دختر بچه زیر 9 سال رقصیده بودند كه همین موضوع به یك جنجال تبدیل شد و رسانه‌های اصولگرا موج سنگینی علیه شهردار تهران به راه انداختند.  دادستانی تهران نجفی و برگزار كنندگان این جشن را احضار و برای آنان پرونده قضایی تشكیل داد. برخی خبرهای تایید نشده هم حاكی بود كه برخی دستگاهها، شناسنامه‌های دختربچه‌ها را درخواست كرده تا سن دقیق آنها را برآورد كنند. در عین حال دادستان تهران خبر احضار و بازجویی از دختربچه‌ها را تكذیب كرد.

از سوی دیگر نجفی شهردار تهران در حالی که استعفا داده است پیگیر مبارزه با فساد تا آخرین دقایق حضورش در شهرداری تهران است و در آخرین توئیت خود روایت تامل برانگیز و قابل تاسفی از وضعیت شهرداری را شرح داده است.

 

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ۱۵:۰۴
حیف شد اصلاحات جانشینی قوی انتخاب کند (358862)
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ۱۷:۳۹
فشار به اصلاحات از سوی افراد نهادها و...منصفانه نیست (358865)
سید دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۲۴ ۰۶:۴۴
اصولگرایان با نفوذ و صاحب منصب به گفتگو و اشتی ...با اصلاحات اعتقاد ندارند دارند؟!
هدفشان ناامیدی مردم از اصلاح طلبان!! (358873)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ۲۱:۴۲
ایشان اینکاره نبود و انتخابشان یک اشتباه بزرگ و تا حدی غیر عادی بود، کسیکه در شغل های کم اهمییت تری دوام نیاورد چطور در جای پرکار و حساسی به خودش جسارت قبول مسولییت داد . مقصر کسانی هستند که وی را پیشنهاد کردند (358867)