کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نامه صادق زیباکلام درباره حکم دادگاهش

24 اسفند 1396 ساعت 10:21


گروه سياسي: صادق زیباکلام درباره صدور حکم دادگاه عليه خود به رئیس قوه قضائیه نامه نوشت كه در زير مي‌خوانيد:

بسمه تعالی
حضرت آیت‌الله صادق آملی لاریجانی
ریاست محترم قوه قضاییه ادام‌الله ظله‌العالی علی رئوس المسلمین

با سلام و تحیات، به دنبال مصاحبه با «دویچه‌وله» پیرامون ناآرامی‌های دی‌ماه، پرونده‌ای علیه بنده در بهمن‌ماه مبنی بر «تبلیغ علیه نظام» تشکیل گردید و دادگاه انقلاب به ریاست جناب قاضی صلواتی در ۲۱اسفندماه به ۱۸ماه زندان و دو سال محرومیت از کلیه فعالیت‌های سیاسی واجتماعی ازجمله حضور در فضای مجازی محکوم نمود.

ریاست محترم قوه قضائیه
بنده وقت شریف جنابعالی را در خصوص جزئیات دادرسی نمی‌گیرم. عرضم پیرامون مساله اساسی و بنیادی‌تری به نام «حق آزادی بیان» است. پرسشم خیلی ساده آن است که آیا مسئولین نظام حق آزادی بیان را به رسمیت می‌شناسند یا خیر؟ دلیل این پرسش از آنجا بوجود آمده که اساس محکومیت بنده به‌واسطه ابراز نظری مغایر با نظر مسئولین محترم نظام بوده است. آیا یک شهروند ایران اسلامی حق دارد نظری مغایر و متفاوت از دیدگاه‌های رسمی حکومتی داشته باشد؟ نمی‌دانم پاسخ حضرتعالی بعنوان قاضی‌القضات چیست، اما محکومیت من دقیقا به‌واسطه آن است که نظری را ابراز داشته‌ام که متفاوت از نظرحکومتی می بوده.

بنده ریشه اعتراضات سال۸۸ و ایضا ناآرامی‌های دی‌ماه امسال را کاملا داخلی می‌دانم اما می‌دانیم که شماری از مسئولین محترم نظام غیر از این باور دارند و هر دوی آن اعتراضات را به دشمنان خارجی نظام نسبت می‌دهند. همین مغایرت اسباب محکومیت بنده را رقم زده. جناب قاضی صلواتی بزرگوار در حکم محکومیتم مرقوم فرموده‌اند: «نامبرده طی مصاحبه‌ای با سایت ضدانقلابی دویچه‌وله درخصوص اغتشاشات اخیر با قیاس آن با فتنه آمریکایی اسرائیلی۸۸،... تجمعات اخیر را تندتر دانسته و در ادامه ضمن زنده کردن شعارهای فتنه۸۸ از سران فتنه حمایت نموده است. همچنین مشارالیه ضمن خودجوش خواندن اعتراضات علیرغم تاکیدات مسئولین نظام به هدایت این اغتشاشات از سوی عناصربیگانه و معاندین نظام، منشا آن را داخلی و مخالفین تندروی مشهد در داخل دانسته است...»

به‌عبارت‌دیگر، اتهام اصلی بنده آن است که درحالی‌که مسئولین هم ریشه «فتنه آمریکایی-اسرائیلی۸۸» و هم اغتشاشات دی‌ماه را ناشی از توطئه بیگانگان می‌دانند، من چنین باوری نداشته و منشا هر دو آن اعتراضات را در داخل کشور می‌دانم. آیا اندیشیدن، متفاوت از حکومت جرم است و چنین فردی می‌بایستی به زندان افتاده و از حقوق اجتماعی محروم شود؟

ایام به کام باد
صادق زیباکلام
بیست وچهارم اسفند۹۶


کد مطلب: 145355

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/145355/نامه-صادق-زیباکلام-درباره-حکم-دادگاهش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir