به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۱۴۵۴۳۶

چگونه حافظه گوشی خود را افزایش دهیم؟

چگونه حافظه گوشی خود را افزایش دهیم؟
گروه فناوري: به‌عنوان کاربرگوشی تلفن همراه هر چقدر هم که گوشی با حافظه بالا انتخاب کنید گاهی اوقات با پیامی روبه رو خواهید شد که ذخیره فایل اضافی روی گوشی شما امکان پذیر نیست. در این شرایط نیاز به عوض کردن گوشی یا بالا بردن میزان حافظه آن را ندارید کافی است چند کار ساده انجام دهید.
 
مثلاً فایل‌های اضافه را پاک کنید. گاهی اوقات فایل‌هایی روی گوشی شما هستند که از وجود آنها بی‌خبرهستید اما همین فایل‌ها حجم زیادی از حافظه گوشی شما را اشغال می‌کنند. یا گاهی ماندن فایل‌ها در بخش کش دستگاه باعث می‌شود که در هنگام ذخیره فایل‌های جدید با مشکل مواجه شوید. در ادامه چند برنامه به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانند بدون مشکل حافظه گوشی شما را افزایش دهند. یکی از اصلی‌ترین فایل‌هایی که بخش بزرگی از گوشی هر کدام از ما را پر کرده‌اند فایل‌های عکس هستند.

هر کدام از ما روی گالری گوشی خود عکس‌های گوناگونی داریم که حتماً هم دوست داریم آنها را روی گوشی نگه داریم و حتی برخی از کاربران با انتقال این عکس‌ها به فضای ابری یا رایانه عکس‌ها را روی گوشی نگه می‌دارند. در این شرایط می‌توانید سایز این عکس‌ها را کم کنید. یکی از برنامه‌های کاربردی در این زمینهAVG Image Shrink & Share است. این برنامه حجم عکس‌های روی گالری‌تان را تا حجم قابل توجهی کاهش می‌دهد. البته یکی از ویژگی‌های خوب این برنامه این است که با کاهش حجم عکس‌تان کیفیت آن کاهش پیدا نمی‌کند.
 
یکی دیگر از راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید حجم حافظه گوشی خود را افزایش دهید پاک کردن اپلیکیشن‌های پیش فرض است. برای این کار بهترین اپ، System app remover است. این برنامه تمامی اپلیکیشن‌هایی که برای شما کاربردی نیستند یا حداقل در داخل کشور برایتان کارایی ندارند را پیدا و حذف می‌کند. در واقع این اپلیکیشن برنامه‌های پیش فرض گوشی خود را که نمی‌توانید به‌سادگی پاک کنید از روی گوشی‌تان حذف می‌کند. هر دو برنامه به‌صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.