به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۱۴۵۴۹۰

نامه دوم احمدی‌نژاد به سردار سلیمانی

گروه سیاسی: در پی بازداشت حمید بقایی برای تحمل 15 سال محكومیت حبس خود، محمود احمدی‌نژاد، در نامه‌ دوم خود طی 5 روز گذشته به سردار سلیمانی، اعلام كرد: آمادگی خود را برای تبیین مراودات کاری بین خود و شما که در نامه مورخ ۹۶/۱۰/۲۱ نیز از آن یاد کرده‌ام اعلام می‌نمایم.
نامه دوم احمدی‌نژاد به سردار سلیمانی
متن این نامه که امروز (شنبه) برای سردار سلیمانی ارسال شده و در رسانه‌های حامی احمدی‌نژاد منتشر شده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سردار سرلشگر پاسدار قاسم سلیمانی
فرمانده محترم نیروی قدس سپاه
با سلام
اینجانب نامه های متعدد در موضوع ادعای کذب در تحویل میلیون‌ها دلار توسط جنابعالی به جناب آقای حمید بقایی که بهانه صدور شدیدترین و بالاترین حکم غیرمستند، غیرقانونی، ظالمانه و کاملاً سیاسی علیه ایشان شده است، به جنابعالی نوشته ام که بی‌جواب مانده است.
حتماً اطلاع دارید که امروز یک فرد پاک، مومن، انقلابی، خدوم و مظلوم در بدترین شرایط زندان و در ضعف شدید جسمانی و بیماری، در اعتراض به ظلم فاحش صورت گرفته در اعتصاب غذا به سر می‌برد به طوری که سلامت و جان او در خطر جدی قرار گرفته است.
از دو حال خارج نیست:
یا جنابعالی و زیرمجموعه شما به آقای بقایی وجهی پرداخت کرده‌اید یا اینکه این ادعا کذب است.
اگر وجهی پرداخت شده است باید معلوم شود که به چه دلیل، بابت چه کاری، از کدام محل، طبق کدام قانون، کدام درخواست آقای بقایی، کدام رسید ایشان و چگونه این وجه آن هم در روز ۹۲/۵/۱۴  که ایشان فاقد هر نوع مسئولیت دولتی بوده پرداخت شده است.
و اگر هم وجهی به آقای بقایی پرداخت نشده که قطعاً نشده است، چرا جنابعالی و همکارانتان در برابر این ادعا و ظلم فاحش سکوت کرده اید.
در حالی که در رسانه ها اینگونه مطرح می‌شود که جنابعالی برای مقابله با ظلم در سوریه و دیگر مناطق، فداکاری‌ها کرده اید، جای این سوال باقی است که چرا با سکوت خود در برابر ظلم بزرگی که در کشور خودتان و به نام شما در جریان است، مشارکت می‌کنید؟
بهتر می‌دانید که مابقی اتهامات دستگاه قضایی به جناب آقای بقایی وضعی مشابه دارد. لازم است آمادگی کامل خود را برای تبیین مراودات کاری بین خود و شما که در نامه مورخ ۹۶/۱۰/۲۱ نیز از آن یاد کرده ام اعلام نمایم. با استفاده از همه قدرت حکومت و به طور ظالمانه و غیرقانونی، شیرمردی را در بند کرده‌اند و سرمستانه، رقص پیروزی می‌کنند اما یادآور می‌شود که خدای قادر منتقم، حاضر و ناظر است و به لطف خود، به زودی ظالمان را رسوا و مظلومین را با عزت و سرافرازی به آغوش ملت باز خواهد گرداند و آن روز برای پشیمانی دیر است.
خادم ملت ایران
محمود احمدی نژاد
 
.................................................................
نامه اول احمدی‌نژاد به سردار سلیمانی

نامه قبلی احمدی‌نژاد (تصویر بالا) که تاریخ ۲۱ اسفند را در زیر امضاء دارد، لحن ملایم‌تر و غیر‌مستقیمی داشت. در این نامه احمدی‌نژاد به سردار سلیمانی می‌نویسد: «حداقل انتظار این است که بنده و شما، نه برای حفظ خود و خوشنودی اصحاب قدرت، بلکه برای رضای خداوند حکیم دانا، به گونه ای عمل نمائیم که شریک این ظلم بزرگ تلقی نشویم».


بخشی از کیفرخواست حمید بقایی که به موضوع پرداخت ۳.۷ میلیون یورو و ۵۹۰ هزار دلار توسط سپاه قدس به بقایی در تاریخ ۱۴ مرداد ۹۲ (پس از دولت دهم) پرداخته است
........................................
تکذیب سخنگوی سپاه

این در حالیست كه یک فایل صوتی از گفتگویی با سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه منتشر شده كه وی محاکمه شدن بقایی را به خاطر اختلاس ۳.۵ میلیون یورویی تکذیب می‌کند و اذعان می‌دارد که افشای پرونده اختلاس به منظور «فرافکنی در افکار عمومی» است. رمضان‌ شریف همچنین تاکید می‌کند که نیروی قدس «هیچ‌گونه ارتباطی» با بقایی نداشته‌ است.