به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۱۴۵۵۵۱
تخمین اولیه از نتیجه انتخابات روسیه

پوتین با کسب ۷۳ درصد آراء پیروز شد

گروه بين‌الملل: تخمین اولیه از نتیجه انتخابات روسیه حاکی است ولادیمیر پوتین با کسب ۷۳.۹ درصد آراء پیروز شده است.
پوتین با کسب ۷۳ درصد آراء پیروز شد
پس از رئیس جمهوری کنونی روسیه پاول گرودینین، نامزد حزب کمونیست با کسب حدود ۱۱.۲ درصد آراء در جایگاه دوم قرار گرفته است. ولادیمیر ژیرینفسکی، نامزد حزب «لیبرال دموکرات روسیه» با کسب ۶.۷ درصد آراء در جایگاه سوم قرار گرفته است. گزارشها حاکی است میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در مسکو، پایتخت روسیه حدود ۶۰ درصد بوده است. رای گیری در ۱۱ منطقه زمانی روسیه پایان یافته است و در کمتر از ۳۰ دقیقه دیگر با پایان رای گیری در کالینینگراد تخمین اولیه از نتیجه رای گیری اعلام خواهد شد.
رای دهندگان روسی روز یکشنبه برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور به پای صندوق های رای رفتند. روند اخذ رای در مسکو پایان یافته است اما در کالینینگراد همچنان ادامه دارد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور برای یک دوره شش ساله دیگر نامزد این سمت شده است. پیش بینی می شود او بار دیگر بتواند با کسب آرای لازم زمام امور در روسیه را به دست بگیرد. بنا به نظرسنجی ها ولادیمیر پوتین حدود ۷۰ درصد آراء را به دست خواهد آورد.
انتخابات روز یکشنبه در حالی برگزار شد که رقبای ولادیمیر پوتین مدعی شده اند مقامات روسی در برخی مناطق واجدان شرایط را مجبور به شرکت در انتخابات کرده اند. آخرین آمار اعلام شده از سوی مقامات رسمی از مشارکت ۵۱.۹ درصدی واجدان شرایط تا ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ حکایت دارد. بیش از ۱۰۷ میلیون شهروند روسیه واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند.