به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۱۴۵۵۵۵

اقدام نمادین نماینده تهران در دروازه غار

اقدام نمادین نماینده تهران در دروازه غار
گروه جامعه: دروازه‌ غار، محله‌ای در قلب پایتخت در قدیمی‌ترین بخش تهران در خیابانی منشعب از خیابان خیام و نزدیک به بزرگترین مرکزتجاری ایران با پیچیده‌ترین آسیب‌های اجتماعی در لایه‌های مختلف روبرو است.  فروش مواد مخدر و مصرف علنی آن، روسپیگری، فروش فرزندان در مقابل تنها چند میلیون تومان، عدم وجود بهداشت در محلات، عدم رعایت بهداشت شخصی در میان اهالی این منطقه، تنها بخشی از مشکلات پیچیده و تو در توی محله هرندی ‌است. قریب به یک‌دهه است، سازمان‌های مردم نهاد مختلف درصددند با مشکلات  و آسیب‌های اجتماعی این منطقه مقابله‌کنند. اقداماتی که مورد توجه مسئولین نیز قرارگرفته. روز گذشته سیدفرید موسوی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در راستای بازدید قبلی در اقدامی نمادین تمامی هدایای دریافتی خود را که دارای ارزش مادی و معنوی بود را به خانه کودک پویا تقدیم کرد.

*اقدامی نمادین برای شروعی خوب
در مراسمی که روز گذشته در خانه کودک پویا برگذار شد. آژ مشاور دکتر موسوی در مورد اقدام پسندیده این نماینده در اهدای هدایایش به خانه کودک پویا‌ گفت: در سال قبل نیز این اقدام توسط آقای موسوی صورت گرفته و تمام هدایایی که ایشان در همایش‌های مختلف دریافت کردند به دستور ایشان به کودکان کار اهدا شد. در شب یلدا  نیز با توجه به بازدیدی که از سازمان‌های مردم نهاد صورت گرفت این تصمیم گرفته شد تمام هدایا آقای موسوی، امسال به کودکان‌کار تعلق بگیرد و بر اساس پیگیری او این تصمیم گرفته شد که در روزهای پایانی سال این اقدام سمبلیک اجرایی شود تا از این طریق حداقل‌هایی در شب عید برای کودکان کار انجام شود. اوگفت امیدواریم این اقدام آقای موسوی باعث دیده شدن آسیب‌های اجتماعی این منطقه توسط سایر قوا و  دستگاه‌های مختلف‌گردد. تا در آینده نه چندان دور قوای تاثیر‌گذار تصمیم به رفع معظل پیچیده اجتماعی در دروازه غار بگیرند. امیدواریم با هماهنگی کمسیون اجتماعی مجلس اقدامات لازم به صورت جدی‌تری برای کاهش آسیب های اجتماعی در این منطقه صورت بگیرد. آژ تاکید کرد: در این مسیر البته نقش سازمان‌های مردم نهاد تعیین کننده است وNGOها نیز باید تلاش کنند خواست خود را برای کنترل آسیب‌های اجتماعی به مسئولین منتقل‌کنند تا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به نحو شایسته‌تری به نمایندگان مجلس منعکس گردد.

*اقدامی قابل تقدیر
همچنین خانم  پریسا والنتینا پویان راد، مدیر خانه کودک پویا در مورد اقدام در خور تقدیر دکتر موسوی گفت: بنده اقدام این نماینده محترم را در اهدای هدایای خود در طول دوران نمایندگی به خانه کودک پویا را جدا از ارزش ریالی آن جالب و زیبا می بینم. این اقدام سمبلیک است. نماینده‌ای که خود به مناسبت‌های مختلف هدایایی دریافت می‌کند  و این هدایا را به سازمان‌های مردم نهاد اهدا می‌کند نشان از دیده شدن اقدامات‌NGOها توسط مسئولین است. ارزش معنوی هدایای آقای موسوی بیش از ارزش ریالی آن است. او ادامه داد: بیش از اقدام قابل توجه آقای موسوی آنچه مشخص است، این است که یک نماینده مجلس با حضور در منطقه دروازه غار با آسیب‌های اجتماعی این حوزه شهری آشنا شده است.

پویان افزود: زمانی که مسئولین در سازمان‌های مردم‌ نهاد حضور به عمل می‌آورند و با توجه به ارتباطات خود با سایر نهاد‌ها وعده‌کاهش مشکلات پیچیده دروازه غار را می‌دهند، این اقدام حتی در حد وعده کاملا ارزشمنداست. بنده زحمت و محبت آقای موسوی را نادیده نمی‌گیرم مهم اقدام سمبلیک نماینده مردم تهران از نظر NGO   پویا است از این طریق تقدیر به عمل آوردند. پویان در پاسخ به این سوال که یک نماینده با حضورش در اینگونه مناطق چگونه می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند،گفت: نمایندگان‌ ارتباطات خاص خود را دارند و زمانی‌که آقای موسوی و یا مشاور ایشان اعلام می‌کنند برای مقابله با افزایش آسیب‌های اجتماعی در آینده تدبیری اندیشیده خواهد شد که سازمان‌هایی همچون خانه کودک پویا که یک سازمان مردم نهاد برای بررسی و کار بر روی آسیب‌های اجتماعی است را به کمسیون اجتماعی مجلس معرفی شوند، چنین اقداماتی ارزشمند است.

*نمایندگان مجلس می‌توانند ما را یاری کنند
رئیس خانه کودک پویا در پاسخ به این سوال که مگر شما به عنوان یک سازمان مردم نهاد نمی‌توانید با ارکان مختلف مانند نیروی انتظامی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی همکاری کنید،گفت: من در موضوعات مختلفی به کلانتری این محله شکایت کردم اما کمکی به ما نکردند. او تاکید کرد امیدوارم با چنین ارتباطی بخش از مشکلات سازمان‌های مردم نهاد از سوی مقامات ذی ربط دیده ‌شود. پویان در پاسخ به این سوال که از نظر شما نمایندگان مجلس می‌توانند در نهایت به نفع خدمات اجتماعی که به مردم محله هرندی ارئه می‌دهید شمار را یاری کنند،گفت: مطمنا نمایندگان دارای اهرم‌هایی هستند و زمانی که این وعده داده می‌شود که نماینده ناجا در منطقه حضور یابند به نظر می‌رسد نمایندگان می‌توانند ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کنند. رئیس NGO پویا در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان مجلس از طریق قانونگذاری می‌توانند  به سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند، گفت: نباید در این گونه همیاری‌ها به نتیجه کار دقت کرد. سازمان های مردم نهاد به وجود آمده اند که در این مسیرگام بردارند. من نیز تلاش خواهم کرد که درکاهش آسیب منطقه گام بردارم. اینکه تا چه اندازه نتیجه این اقدامات اثرگذار است باید گفت که ما امیدواریم موثر باشیم چون تلاش می‌کنیم از طریق آموزش‌های این سازمان‌ها در کاهش آسیب‌های این مناطق اثرگذار باشیم. اما هر مقدار در این زمینه تلاش شود باز هم رشد آسیب‌های اجتماعی متوقف نخواهد شد.   دروازه غار یک نمونه از آسیب‌های متمرکز در تهران است اما مشابه این منطقه در تهران وجود دارد و برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید تمام قوا با این موضوع درگیر شوند.
برچسب ها: محله دروازه غار