به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۱۴۵۵۵۸

احتمال مسدود شدن تلگرام جدي يا...؟

احتمال مسدود شدن تلگرام جدي يا...؟
گروه فناوري: دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: با توجه به اینکه پیام رسان‌ها خارجی از قوانین جمهوری اسلامی ایران تبعیت نمی‌کنند، احتمال مسدود شدن موقت یا دائم این پیام رسان‌ها ­وجود دارد.
 
ابوالحسن فیروزآبادی «رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور» در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، با توصیه به مردم و کاربران فضای مجازی در استفاده از پیام رسان‌های داخلی، ­گفت: با توجه به اینکه پیام رسان‌ها خارجی از قوانین جمهوری اسلامی ایران تبعیت نمی‌کنند، احتمال مسدود شدن موقت یا دائم این پیام رسان‌ها ­وجود دارد. وی افزود: پیام رسان سکویی برای ارائه خدمات به مردم است و راهبرد ما ارائه خدمات خوب از سوی پیام رسان‌های داخلی به مردم است و مسئولان این پیام رسان‌ها هم باید خدمات خوب و پایدار­ارائه کنند.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی ­با هشدار به مردم در خصوص استفاده از پیام رسان‌های خارجی، گفت: کاربران حتما درباره استفاده از­ پیام رسان‌های خارجی بررسی و دقت کنند. فیروزآبادی با توصیه به مردم در خصوص پرهیز از­ به کارگیری پیام رسان‌های خارجی، گفت­: کسانی که در فضای مجازی مخاطب و مراجعه کنندگان بالا خدمات می‌دهند حتما در پیام رسان‌های ایرانی خدمات بدهند.

روایت محمود صادقی (نماينده تهران در مجلس) از جلسه غیرعلنی مجلس با حضور دبیر شورایعالی فضای مجازی

گفتني اينكه، هر ازچند گاهی برخی مسئولان برای خالی نبودن عریضه پای تلگرام را به میان می‌کشند دیگر امری عادی شده است. جالب اینجاست که مسئولان مذکور در این خصوص نظر واحدی ندارند و اخبار ضد و نقیضی را در مورد این پیام‌رسان محبوب مخابره می‌کنند. مثلا یکی خبر از فیلتر تلگرام می‌دهد و درست چند ساعت بعد دیگری آن را تکذیب می‌کند. موضوعی که طی چند سال گذشته به کرات شاهد آن بوده‌ایم. دیگر ذهن مردم با این ضدونقیض گویی‌ها عجین شده‌ است . برای همین هم است که وقتی می‌شنوند برای سال آینده تلگرام در خطر فیلترینگ قرار گرفته و شاید برای همیشه درجهت استفاده از آن باید از فیلترشکن استفاده کنند، زیاد احساس نگرانی نمی‌کنند. به هر حال این بار درست در واپسین روزهای اسفند این پیام‌رسان در صدر اخبار قرار گرفته و شاهد اظهارنظرهای متفاوتی در خصوص آن هستیم.
برچسب ها: تلگرام فیلترینگ