به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۴۵۵۸۷

مردم بهانه استعفای نجفی را نمی پذیرند

گروه جامعه: عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه افکار عمومی علت استعفای نجفی را نمی‌پذیرد، گفت: نمی‌توانیم از مردم انتظار داشته باشیم که استعفای نجفی را فقط به بیماری ربط دهند و من هم در جلسه خصوصی با اعضای شورا روی این مساله تاکید کردم.
مردم بهانه استعفای نجفی را نمی پذیرند
محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران درباره استعفای شهردار تهران گفت: بنابر آنچه اعلام شده، مبنای تصمیم آقای نجفی یک بیماری جدید است، با این حال طبیعی به نظر می‌رسد که عوامل دیگری روی این تصمیم تاثیر داشته باشند، چراکه تا آنجایی که من می‌دانم، بیماری ایشان معمول بوده و برای درمانش نیاز به استراحت کامل ندارد. من فقط می‌توانم بگویم که بیماری نمی‌تواند؛ تنها دلیل استعفای شهردار باشد.وی تصریح کرد: بی‌شک دلایل درونی و بیرونی زیادی در این تصمیم تاثیر داشته است، با این حال اگر دوباره به گذشته برگردیم، بی‌شک باز هم آقای نجفی را انتخاب می‌کنیم و عملکرد ایشان نشان‌دهنده همین موضوع است.عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر با بیان اینکه شورا در مجموع از عملکرد ایشان رضایت دارد، ادامه داد: ما براساس شناختی که داشتیم، آقای نجفی را انتخاب کردیم، چرا که ایشان به پاکدستی معروف بود و انتخابش آن هم در شرایطی که شهرداری از ضعف در برنامه‌ریزی، ‌بی‌انضباطی مالی و بدهکاری‌های بی‌حساب رنج می‌برد، انتخاب درستی بود.

میرلوحی در واکنش به این سوال که آیا امکان دارد نجفی از تصمیم خود بازگردد و استعفایش را پس بگیرد، گفت: شورای شهر تصمیم گرفته در این مساله ورود نکند و از ایشان خواستیم تا نیمه فروردین کار خود را ادامه دهد و ایشان نیز پذیرفت. تا پانزدهم فروردین فرصت خوبی است که ایشان روی تصمیم خود دوباره فکر کند.وی با اشاره به اینکه شورا فعلا به این مساله ورود پیدا نخواهد کرد، گفت: این تصمیم دارای دو نکته مهم است؛ اگر علت استعفا واقعا بیماری باشد، ممکن است پزشک ایشان و خانواده‌شان در این تصمیم تجدیدنظر کنند، البته اگر استعفای ایشان دلیل دیگری داشته باشد، این یک مساله جداست.وی با بیان اینکه با شنیدن خبر استعفا به شدت شوکه شد و این تصمیم برایش عجیب بود، گفت: همزمانی حاشیه‌های مراسم روز زن و بیماری ایشان باعث شد، کار دشوارتر شود و من به دلیل استعفا از خودشان گله کردم. با این حال مشخص نیست که هر کدام از این دو اتفاق چه سهمی در تصمیم ایشان داشت و مساله این است که هر دو همزمان اتفاق افتاده است. اول احضار شهردار ساعت ۱۰ شب به دادستانی و دوم اعلام نظر پزشک در مورد بیماری جدید.

وی در رابطه با انتخاب شهردار بعدی در صورت قطعی شدن کناره‌گیری نجفی گفت: تا پانزدهم فروردین به این مبحث ورود نخواهیم کرد و این تصمیم قطعی شوراست و امیدوار هستیم ایشان منصرف شوند.میرلوحی در رابطه با حواشی مربوط به شهردار شدن محسن هاشمی رئیس فعلی شورای شهر با بیان اینکه شورا به مردم تعهد داده که بماند و چهار سال رای و امانت مردم را حفظ کند، ادامه داد: باز هم تاکید می‌کنم که شورا تا پانزدهم به این مبحث ورود نخواهد کرد، با این حال ما دو تصمیم مهم در شورا گرفتیم که به آنها پایبندیم، نخست اینکه کسی از شورا خارج نشود و دوم رایی که به آقای نجفی دادیم.

وی با بیان اینکه در این هفت ماه شهرداری از شرایط بی‌انضباطی مالی خارج شده و در مسیر اصلاح وارد شده است، گفت: با حضور ایشان این امید به وجود آمد که سرانجام تغییرات محسوسی در شهرداری ایجاد خواهد شد. وقتی گفتند؛ اینها می‌آیند و در باتلاق شهرداری گیر می‌کنند، توصیف وضع حال خودشان بود. سال‌ها بود که به بن‌بست رسیده بودند. شهرداری در تیر و مرداد دغدغه حقوق کارکنان را داشت، اما امروز می‌بینیم که پروژه‌ها در حال جان گرفتن هستند و بدهی پیمانکاران با اولویت در حال پرداخت است.میرلوحی در انتها با تاکید بر شرایط نامناسب مالی و بی‌انضباطی‌هایی که در شهرداری وجود داشت، گفت: ‌در گذشته مدام برای امورات عادی هم وام می‌گرفتند و خوشبختانه این روند متوقف شده است. طلبکارانی داریم که تبدیل به بدهکار شده‌اند و بالاخره بدهی‌های خود را قبول کردند. افرادی که به اسم هولوگرام قرار بود، کمک دست شهرداری باشند، اکنون مشخص شده سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند و توانستیم کاری کنیم که این بدهی را قبول کنند. آنها قرار بود به عنوان واسطه عمل کنند، اما در عمل منابع مالی شهرداری را بلعیده و سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند. از این دست اتفاقات کم نیست.
مرجع : ایلنا