به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۱۴۵۶۳۲
برنده جایزه «یک میلیون دلاری» بهترین معلم دنیا اعلام شد

چهارمین مراسم معلم برتر جهان در دوبی

گروه فرهنگي: چهارمین مراسم معلم برتر جهان در دوبی برگزار شد و جایز یک میلیون دلاری معلم برتر امسال از سوی موسس بنیاد وارکی به آندریا زافیراکو، آموزگاری از بریتانیا رسید.
چهارمین مراسم معلم برتر جهان در دوبی
بنیاد وارکی یک موسسه خیریه جهانی است که توسط سانی وارکی، تاجر و کارآفرین هندی تبار ساکن دوبی، پایه‌گذاری شده و بر بهبود استانداردهای آموزش برای کودکان فقیر متمرکز است. بنیاد وارکی در تلاش است با آموزش ده‌ها هزار معلم و مدرس در کشورهای در حال توسعه و ارائه امکانات آموزشی مختلف به توسعه سیاست‌های آموزشی در سراسر جهان کمک کند. بنیاد وارکی از سال ۲۰۱۴ میلادی برنامه‌ای تحت عنوان جایزه معلم سالانه پایه‌ریزی کرده است که در طی آن هرساله معلمان از سراسر جهان با یکدیگر به رقابت پرداخته و یک جایزه یک میلیون دلاری به یک معلم پیشرو و تاثیرگذار اهدا می‌شود.
 
امسال ۳۰ هزار نفر برای دریافت عنوان بهترین معلم سال نامزد شدند که از میان آنها ۱۰ نفر به مرحله نهایی رسیدند. در جریان این مراسم، محمد بن راشد آل مکتوم، امیر دوبی و سانی وارکی، موسس بنیاد وارکی این جایزه را به برنده تقدیم کردند. در مراسم اهدا جایزه، ۴۰۰۰ کودک از سراسر جهان از طریق پیام ویدیویی ویژه گرد آمدند که یکی از گردهم‌آیی‌های بزرگ در این زمینه محسوب می‌شود. لوئیس همیلتون، قهرمان چهار دوره مسابقات فرمول یک جهان با یک خودرو مرسدس بنز جی‌تی‎سی و با همراهی سه ماشین پلیس دوبی در مراسم اهدا جایزه حضور یافت.

خانم زافیراکو که اصالتا یونانی است در یک مصاحبه اختصاصی به یورونیوز گفته است که خود را مادر ۱۴۰۰ دانش‌آموز می‌داند. وی در برنت، یکی از فقیرترین محله‌های شمال لندن تدریس می‌کند؛ جایی که کودکان در خانواده‌هایی پرجمعیت و فقیر زندگی می‌کنند. آندریا زافیراکو قادر است به ۳۵ زبان صحبت کند و همین امر سبب شده تا بتواند با والدین کودکان مهاجری که در مدرسه او درس می‌خوانند ارتباط برقرار کند. برنده امسال این مسابقات در دوران تدریس خود دریافته بود که یک سیستم آموزشی واحد برای همه دانش‌آموزان مناسب نیست و به همین علت وی به طراحی یک سیستم آموزش از پایه پرداخته است.
از دید وی مدارس باید در پی آن باشند تا دانش‌آموزان را برای مشاغل آینده‌شان آماده کنند. و اگر مدارس سیستم آموزشی را بر طبق توانایی‌های هر فرد طراحی کنند، این امر امکان‌پذیر خواهد بود.

 
برچسب ها: معلم برتر دوبی