به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۰۲ ساعت ۰۳:۲۵
کد مطلب : ۱۴۵۷۱۸

لاوروف در دولت بعدی پوتین نخواهد بود

گروه بین‌الملل: برخی رسانه های روسی اعلام کردند که سرگئی لاوروف در دولت آینده روسیه وزیر امور خارجه نخواهد بود.
برخی رسانه های روسی از جمله تارنمای روسی «روس دیالوگ» و شبکه تلویزیونی تسارگراد به نقل از شبکه تلویزیونی RTVI گرجستان اعلام کردند که لاوروف 68 ساله کناره گیری می کند و وارد دولت آینده روسیه نخواهد شد.
در گزارش این رسانه ها به نقل از منابع نزدیک به وزارت خارجه روسیه گفته شد: لاوروف در دولت آینده روسیه که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از تحلیف تشکیل خواهد داد ، وارد نمی شود. تارنمای روس دیالوگ نوشت: سرگئی لاوروف چند سال است که از امکان کناره گیری خود از مقام وزیر خارجه روسیه سخن می گوید و علت آن را خستگی می خواند.
این رسانه به نقل از یک مقام وزارت خارجه روسیه مدعی شد: اینکه لاوروف چند سال است که می خواهد از مقام خود کناره گیری کند، بر هیچ کس پوشیده نیست و اسپوتنیک نیز این خبر را پوشش داد و گفت که پوتین پیش از انتخابات از وی خواست کار خود را ادامه دهد. در گزارش گفته شد که بعید است که لاوروف بازنشسته شود و به احتمال زیاد در شورای امنیت روسیه کار خواهد کرد. سرگئی لاوروف امروز شصت و هشتمن سالروز تولد خود را در ژاپن جشن گرفت. وی از سال 2004 وزیر خارجه روسیه است و پیش از آن نیز به مدت بیش از 10 سال نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بود.