به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۰۲ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۱۴۵۷۲۰
گروه تروریستی «بوکوحرام»:

دختران را به مدرسه نفرستید تا دزدیده نشوند

گروه بین‌الملل: گروه تروریستی «بوکوحرام» به خانواده های نیجریه ای هشدار داد دختران خود را به مدرسه نفرستند در غیر این صورت این گروه آن ها را می رباید.
دختران را به مدرسه نفرستید تا دزدیده نشوند
بوکوحرام پس از آزاد کردن شماری از دخترانی که ماه گذشته آن ها را در نیجریه ربوده بود، به خانواده ها هشدار داد دختران خود را به مدارس این کشور نفرستند. بوکوحرام اعلام کرده است از روی دلسوزی دختران ربوده شده را آزاد کرده اما اشاره ای به شمار دختران آزاد شده نکرده است. دولت نیجریه روز چهارشنبه از آزاد شدن 76 دختر از مجموع 110دختر ربوده شده خبر داد. «لای محمد» وزیر اطلاع رسانی نیجریه اعلام کرد تا کنون آزادی 76 دختر مسجل شده است و روند آزادی آن ها همچنان ادامه دارد. «بشیر مانزو» رئیس گروهی که از خانواده دختران ربوده شده حمایت می کند، پیش از این گفته بود همه دختران با 9 خودرو به مدرسه شان باز گردانده شده اند.
 
«عبدالمالک سومونو» مسئول پلیس ایالت «یوبی» نیجریه دوم اسفند از ناپدید شدن 110 دانش آموز دختر در پی حمله گروه تروریستی بوکو حرام به شرق نیجریه، خبر داد.پس از این حمله برخی منابع ادعا کردند شماری از این دختران آزاد شده اند اما وزارت اطلاع رسانی نیجریه 6 اسفند اعلام کرد، هنوز از سرنوشت 110 دانش آموز دختر که پس از حمله گروه تروریستی بوکوحرام به مدرسه ای در «داپچی » واقع در شمال شرق نیجریه ناپدید شده اند، اطلاعی در دست نیست. بوکوحرام در سال 2014میلادی نیز 276 دانش آموز دختر را در استان «پرنو» ربوده بود که این شوک بزرگی به جامعه بین الملل وارد کرد.

«ابوبکر شیکاو» سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام 18 بهمن گذشته با انتشار ویدیویی مقام های نیجریه و طرفداران آموزش و پرورش به سبک کشورهای غربی را به حملات تروریستی بیشتر تهدید کرد. شیکاو افزود، کسانی که به قوم گرایی و ناسیونالیسم و ترویج آموزش به روش غربی اعتقاد داشته باشند، هدف حملات این گروه قرار می گیرند. ابوبکر شیکاو از سال 2009 و پس از کشته شدن «محمد یوسف » بنیانگذار بوکوحرام، رهبری این گروه را بر عهده دارد. عملیات تروریستی بوکوحرام تاکنون باعث کشته شدن 20هزار نفر و آواره شدن بیش از دو میلیون و 600هزار نفر در نیجریه شده است.

بوکوحرام در زبان هوسایی، معنای «آموزش غربی حرام است» دارد. بوکوحرام پیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس سال 2015 با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقا تغییر داد.  گروه تروریستی بوکوحرام فعالیت خود را در کشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون گسترش داده و با استفاده از حملات انتحاری به ویژه با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند این کشورها را به خاک و خون کشیده است.
برچسب ها: بوکوحرام