به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۰۴ ساعت ۰۲:۵۵
کد مطلب : ۱۴۵۸۲۰

انگلیس هم ایران را به حملات سایبری متهم کرد

گروه بین‌الملل: دولت انگلیس در بیانیه‌ای ایران را به حملات سایبری متهم و از تحریم‌های جدید آمریکا علیه یک شرکت و چند شخص ایرانی به این بهانه استقبال کرد.
در بیانیه دولت انگلیس آمده است: امروز آمریکا 9 کارمند شرکت «مبنا»، مستقر در ایران را به عملیات جهانی هک علیه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های انگلیس متهم کرد.» این بیانیه می‌افزاید: »ارزیابی دولت انگلیس این است که موسسه «مبنا» مسئول حمله به دانشگاه‌های سراسر جهان بوده است.» در ادامه آمده است: «ما از کیفرخواست‌های آمریکا استقبال می‌کنیم. این نشان‌دهنده تمایل و توانایی ما برای استفاده از تمامی اهرم‌های موجود جهت پاسخدهی جمعی به حملات سایبری است.»
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد با همکاری وزارت دادگستری این کشور 9 فرد ایرانی و یک شرکت مستقر در ایران را تحریم کرده است.خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای این 9 فرد و یک شرکت را به سرقت ادعایی اطلاعات آکادمیک از صدها دانشگاه در آمریکا و کشورهای دیگر و حساب‌های کاربری رایانامه‌های متعلق به کارمندان دولت آمریکا و شرکت‌های خصوصی در این کشور متهم کرده است.
دادستان‌های آمریکایی موسسه «مبنا» و ده نفر از افراد همکار با آن را به همکاری با حکومت ایران برای هک متهم کرده‌اند. با توجه به نبود معاهده استرداد متهمان میان ایران و ایالات متحده احتمال محاکمه این اشخاص ایرانی در دادگاه‌های آمریکا وجود ندارد.
 
واكنش وزارت خارجه ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا در تحریم کردن ١٠ فرد و یک شرکت مستقر در ایران گفت: دولت آمریکا از ترفند تحریم ها برای متوقف کردن یا جلوگیری از رشد علمی مردم ایران طَرفی نخواهد بست.
 بهرام قاسمی با محکوم کردن این اقدام آمریکا آن را تحریک آمیز، غیرقانونی و بدون هیچگونه دلیل موجه و نشانه بارز دیگری از خصومت و دشمنی ذاتی هیات حاکمه آمریکا با ملت ایران توصیف کرد. آمریکا قطعا از این ترفندها برای متوقف کردن یا جلوگیری از رشد علمی مردم ایران طَرفی نخواهد بست.