به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۰۴ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۴۵۸۵۷

عجیب ترین وسایل بُرده شده به ماه

گروه علم و فناوری: فضانوردان در جریان ماموریت های خود به ماه علاوه بر تجهیزات و ابزار پیشرفته، مقداری وسایل شخصی نیز با خود به ماه بردند که برخی از آنها در این قمر باقی مانده است.
عجیب ترین وسایل بُرده شده به ماه
به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس فلایت اینسایدر، از سال 1969 تا 1972، 12 فضانورد که در برنامه های فضایی آپولو شرکت داشتند، موفق به فرود در ماه شدند.این فضانوردان در جریان این ماموریت ها تجهیزات و ابزار و وسایل پیشرفته ای را برای شناخت بهتر قمر طبیعی زمین، با خود به ماه بردند. با این حال، این افراد مقداری وسایل شخصی نیز با خود به ماه بردند که برخی از آنها در ماه باقی مانده است.در این گزارش به 9 قلم شی جالبی که به ماه برده شده است، اشاره می شود:

***عکس خانوادگی چارلز دوک
عکس خانوادگی چارلز دوک یکی از اشیای جالبی است که توسط فضانوردان به ماه برده شد. این عکس خانوادگی، چارلز دوک ، همسر وی 'دروتی' و دو پسرش را نشان می دهد. چارلز ماس دوک خلبان پرواز آپولو 16 است که در 1972 قدم به خاک ماه گذاشت.

*** سنجاق سینه
از دیگر اشیای عجیبی که به ماه برده شد می توان به تعدادی سنجاق سینه اشاره کرد که توسط فضانوردان در جریان ماموریت آپولو 11 به سطح این قمر برده شد؛ یکی از چشمگیرترین این سنجاق سینه ها، یک سنجاق سینه طلا به شکل یک شاخه درخت زیتون است که توسط خدمه آپولو 11 به ماه برده شد.

** پاکت نامه
پاکت نامه از دیگر اشیای عجیب و غریبی است که به ماه برده شد؛ پاکت نامه ها حاوی یک آدرس پستی و تمبر باطل شده است. فضانوردان آپولو 11 تعداد 214 پاکت نامه با خود به ماه بردند.

***لوازم هواپیمای براداران رایت
احتمالا بیشتر افراد 'نیل آرمسترانگ' را می شناسند؛ وی اولین مردی است که بر ماه قدم گذاشته است . آمسترانگ اهل اوهایو بود؛ همان ایالتی که برادران رایت در آن اقامت داشتند.این فضانورد دو وسیله شخصی به ماه برد که یکی یک پارچه در ابعاد 8 در 13 اینچ از قسمت بالایی بال چپ هواپیمای رایت و دیگری یک تکه چوب از پروانه چپ همان هواپیما بود. آرمسترانگ این دو مورد را به زمین بازگرداند و اکنون می توان آنها را در یادبود ملی برادران رایت مشاهده کرد.

***پر عقاب و چکش
پر عقاب و چکش از دیگر وسایل عجیبی بود که توسط 'دیوید اسکات' فرمانده آپولو 15 به ماه برده شد؛ وی می خواست فرضیه گالیله را مبنی بر اینکه دو شی سنگین و سبک در شرایط خلاء و بی وزنی هوایی با یک سرعت سقوط می کند، ثابت کند.اسکات برای نشان دادن این موضوع در شرایط خلاء یک پر عقاب و یک چکش را با خود به سطح ماه برد و آنها را همزمان از یک ارتفاع رها کرد؛ وی مشاهده کرد که پر و چکش هر دو در یک زمان به سطح ماه رسیدند.

***نشان دانشگاهی
از دیگر اقلام عجیب که به ماه برده شد نشان فارغ التحصیلی از دانشگاه بود. دیوید اسکات، آلفرد وردن و جیمز ایروین تمامی آنها از خدمه آپولو 15 بودند و در دانشگاه میشگیان تحصیل کردند. این افراد نشان دانشگاهی خود را به ماه بردند.

***گدازه ای از اورگان
از دیگر اقلام جالبی که به ماه برده شد، قطعه گدازه ای از ایالت اورگان آمریکا بود. این گدازه توسط 'جیمز ایروین' به این قمر برده شد.

***توپ و چوب گلف
آلن شپارد به عنوان اولین آمریکایی که به فضا رفت شناخته شده است. وی دو توپ گلف و یک چوب گلف برای تفریح با خود به فضا برد.

***یک صفحه سیلیکونی از پیام های حسن نیت
آرمسترانگ و آلدرین، در جریان ماموریت خود به ماه، یک صفحه سیلیکونی را که پر از پیام های خیرخواهانه بود به این قمر بردند. این صفحه حاوی پیام هایی از ملکه الیزابت دوم، هندریا گاندی و پاپ پل ششم بود.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: کره ماه