به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۰۴ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۱۴۵۸۶۲

اولین گوشی بلاک چین جهان در راه است

گروه علم و فناوری: هواوی در حال مذاکره با شرکت سیرین لبز به منظور تولید اولین گوشی هوشمند دنیا بر مبنای فناوری بلاک چین است.
اولین گوشی بلاک چین جهان در راه است
بر روی این گوشی سیستم عاملی جدید موسوم به سیرین نصب می شود که توسط سیرین لبز تولید شده و قادر به اجرای برنامه های مبتنی بر فناوری بلاک چین است.البته قرار است بر روی این گوشی علاوه بر سیستم عامل سیرین سیستم عامل اندروید هم نصب شود تا اجرای برنامه های معمول بر روی گوشی های هوشمند هم بر روی محصول تازه هواوی ممکن باشد.استفاده از فناوری بلاک چین مزایای متعددی دارد. با استفاده از این فناوری ثبت تک تک تعاملات و تبادلات صورت گرفته در فضای مجازی بر حسب زمان دقیق وقوع ممکن می شود. تمرکززدایی از اینترنت که باعث می شود هیچ سازمانی دیگر تمامی اطلاعات ارزشمند دنیای مجازی را به صورت انحصاری در اختیار نداشته باشد، هم از جمله دیگر مزایای این فناوری است.

علاوه بر این، ذخیره سازی اطلاعات از طریق تمامی ابزار و وسایل دیجیتال صورت می گیرد که از دست رفتن یا هک کردن آنها را هم بی معنا می سازد. فناوری بلاک چین تا به حال بیشتر در حوزه ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار گرفته بود و این اولین بار است که یک شرکت سازنده گوشی های هوشمند فناوری مذکور را به کار می گیرد.سیرین لبز از یک سال قبل در تلاش برای ابداع سیستم عاملی بر مبنای فناوری بلاک چین بوده و حالا از طراحی برنامه های موبایلی بر همین اساس پشتیبانی می کند. این شرکت حتی یک گوشی اختصاصی به نام فینی فون را هم بر مبنای بلاک چین تولید کرده که هزار دلار قیمت دارد و فروش آن از نیمه دوم سال ۲۰۱۸ آغاز می شود. مهم ترین قابلیت این گوشی یک کیف پول ارزهای دیجیتال برای ذخیره سازی آنها به صورت آفلاین است.سیرین لبز و هواوی دو ماهی است در حال مذاکره برای تولید گوشی بلاک چین هستند، اما هنوز تفاهم نامه ای بین دوطرف در این زمینه منعقد نشده است.
مرجع : برترین ها