به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۰۶ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۱۴۵۹۶۷

نامه ٣٦٠٠ وکیل و فعال مدنی درباره سلطانی

گروه سیاسی: وکیل دادگستری و فعال مدنی» در نامه‌ای ضمن درخواست از مقامات محترم قوه قضائیه، نمایندگان محترم مجلس و وکلا برای مساعدت در حل مسائل مربوط به عبدالفتاح سلطانی، از این وکیل دادگستری خواستند اعتصاب غذای خود را به مدت یک ماه تعلیق کند.
نامه ٣٦٠٠ وکیل و فعال مدنی درباره سلطانی
این وکلا و فعالان مدنی از نمایندگان محترم مجلس، مقامات محترم قوه قضائیه، و رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ايران و دیگر وکلا در رابطه با عبدالفتاح سلطانی درخواست مساعدت کرده اند. نویسندگان این نامه همچنین از عبدالفتاح سلطانی خواستند که «حداقل تا پایان فروردین ماه» اعتصاب غذای خود را تعلیق کند.
محمد هاشمی، محمد شریف، محمد سيف‌زاده، فريده غيرت، نسرين ستوده، گيتی پورفاضل، آذر منصوری، محمد توسلی، مينو مرتاضی، مصطفی تاجزاده، تقی رحمانی، عمادالدين باقی، پرستو فروهر، محمود بهشتی، رسول بداقی، عبدالصمد خرمشاهی، زهرا ربانی املشی و پروین اردلان از جمله امضاء‌کنندگان این نامه هستند. عبدالفتاح سلطانی به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شده که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی این حکم به ۱۰ سال کاهش پیدا می‌کند. طبق ماده ۱۳۴ در صورتی که جرایم فرد بیشتر از یک مورد باشد، تنها حکمی در نظر گرفته می‌شود که بالاترین میزان مجازات است. برخی از موارد اتهامی عبدالفتاح سلطانی، مشارکت در تأسیس کانون مدافعان حقوق بشر در زندان، دریافت جایزه حقوق بشر نورنبرگ آلمان بوده است.

سلطانی از اولین روز سال نو در اعتصاب غذا به سر می برد.