به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۱۴۵۹۷
علي ربيعي وزير پيشنهادي تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تامین اجتماعی و شستا را به حیاط خلوت تبديل كرده‌اند

گروه جامعه: روز سوم و پنجمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از صبح امروز چهارشنبه در صحن علنی در حال برگزاری است.
تامین اجتماعی و  شستا را به حیاط خلوت تبديل كرده‌اند
امروز ابتدا گزينه پيشنهادي براي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسي قرار گرفت و نمایندگان مجلس صلاحیت او را برای این وزارتخانه به قضاوت نشستند. صابری، فیاضی و پورابراهیمی به عنوان مخالف و منصور آرامی و تاجگردون به عنوان موافق وزیر پیشنهادی تعاون،کار و رفاه اجتماعی سخن گفتند.

علی ربیعی وزير پيشنهادي در ادامه جلسه، به دفاع از برنامه‌هاي خود پرداخت و گفت: من از زمان دولت شهید رجایی تاکنون سه بار از این مسئولیت فرار کرده بودم اما این بار با درکی استراتژیک، وضع امروز را چنان دیدم که هر کس در هر جایگاهی باید برای عبور از این شرایط پیچیده به میدان بیاید.

...من با وجود این شرایط پذیرفتم که در این مسئولیت کمک آقای روحانی باشم و تنها با عنایت الهی و خدا پشت گرمی و حمایت مجلس می‌توانم وظیفه‌ام را انجام دهم.
...معتقدم اساس و ترجمان اعتدال‌گرایی، در این وزارتخانه بخش اعظمی به کار و اشتغال برمی گردد همگان باید بتوانند در جریان کارگری و کارفرمایی تشکل‌های خود را ایجاد کنند و وزارتخانه باید از آنها حمایت کنند همچنین نیروهای شاغل و نیروهای داوطلب شغل باید توامان مورد حمایت قرار گیرند و گسترش چتر حمایتی بر کار و تولید از برنامه‌های من در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.
... اشتغال فقط پاشیده شدن پول نیست اگرچه پول شرط لازم است اما می‌توان سیاست‌های پیشرفت‌گرا را به پیش برد و ایجاد شغل کرد.
...در حوزه روابط کار و اشتغال برخی این ایراد را گرفتند که نگاه من یک جانبه است اگرچه انکار نمی‌کنم که نگاه مستضعف‌گرا و کارگری دارم اما معتقدم هر کس در این کشور آجر روی آجر بگذارد باید به او ارزش گذاشت و مجسمه‌اش را ساخت و او را تبدیل به نماد کرد متاسفانه کارآفرینی و ایجاد شغل ارزش فراموش‌شده‌ای است و من به احیای آن اعتقاد دارم.
...مطالعه عمیق من در پنج کشور مالزی، کره، سنگاپور، چینو هند برای این بوده که آنها چطور از این شرایط عبور کردند بر این اساس معتقدم تنها راه نجات کشور ایجاد شغل است ولی این مغایرتی با نگاه مستضعف‌گرا و کارگری ندارد. زیرا به یک‌سو افتادن، کشور را با بحران ایجاد می‌کند.
...یکی سیاست کلان است که به قوانین، مقررات، مجلس و هیات وزیران مربوط است. سیاست دوم سیاست تنظیمی است که متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. سیاست دیگر سیاست انفعالی مثل بیمه‌ها است که بخشی از فعالیت‌های وزارت تعاون را تشکیل می‌دهد و سیاست دیگر سیاست فعال است که تنها سیاستی است که به طور مستقیم به وزارت کار برنمی‌گردد اما من در برنامه‌هایم از آن شانه خالی نکرده‌ام و معتقدم که مسئول پیگیری سیاست‌های فعال و دستگاه‌هایی که باید ایجاد شغل کنند وزارت کار است.
...نگاه یک بعدی اقتصاد منهای رفاه اجتماعی و همچنین تجربه منهای نگاه حمایت‌گرایانه اشتغالی، برزیلی کردن کشور است.
...من نمی‌توانم سخن خود را آغاز کنم بدون اینکه از کسانی که زمینه‌ساز این کار شدند یاد کنم. باید از امام(ره)، شهدای دفاع مقدس و دوستان هم‌رزمم که تابوتشان بر شانه‌هایم سنگینی می‌کند، جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های آنها یاد کرد چرا که زندگی باکرامت امروز ما و این دموکراسی همه ناشی از این فرآیند است و باید آن را ارج نهاد زیرا بدون یادآوری این موضوع پای در راه مسئولین نهادن خطرناک است.
... 47 درصد جمعیت کشور در حوزه تامین اجتماعی و شستا هستند ولی اکنون شرایط طوری است که تمام صندوق‌های ما ورشکسته‌اند و نسبت بین شاغلین و مستمری‌بگیران زیر 6 است که این خط قرمز است و بدان معناست که ما بین نسلی را رعایت نکرده‌ایم.
... پول بیمارستان‌ها، پزشکان و داروخانه‌ها داده نشده است که به اعتقادم بخشی از این مجموعه مشکلات به دلیل ضعف مدیریتی است چرا که در بخش‌هایی که مدیریت باثبات داشتیم مساله و مشکلی نداشتیم.
... مجموعه شستا و تامین اجتماعی حیاط خلوت و سیاست‌زده شده است که با خدای خود عهد می‌بندم در صورت وزیر شدن از سیاست‌زدگی دوری کنم و برنامه‌های پاکدستی را پیگیری کرده و افرادی را خارج از جناح‌های سیاسی به کار گیرم.
...این مجموعه باید بالای 30 درصد سود داشته باشد تا بتوان منابع و مصارف آن را مورد بررسی قرار داد البته فراموش نکنیم وظیفه دولت بنگاه‌داری نیست و باید کار به سمت غیر بنگاه‌داری سوق پیدا کند.
... یکی از برنامه‌های بنده توجه به معلولان و مددجویان است که در حال حاضر یک میلیون زن سرپرست خانواده داریم.
... آیا باید فردی پزشک را بر این کار می‌گذاشتند؟در این شرایط آیا بهتر نیست مدیری توانمند برای پیوند بین اقتصاد و رفاه اجتماعی در این حوزه باشد؟ این وزارتخانه مدیری استراتژی می‌خواهد که بنده معتقدم که مدیری استراتژیک هستم که راهبرد و برنامه مشخصی دارم. نباید تک بعدی به مسائل نگاه کرد چون جامعه با بحران روبرو می‌شود.
...یکی از مباحثی که در مورد من و برخی از دوستان مطرح می‌کنند این است که این کابینه امنیتی است. ما در زمانی که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی خدمت آقای روحانی بودیم واقعا دولت در سایه بود. سوال این است که تصویر ما از امنیت چیست؟
...در تمام دنیا هوشمندترین افراد در بخش‌های امنیتی کار می‌کنند کارکشته‌ترین و برجسته‌ترین سیاست‌مداران و افراد استراتژیست در این بخش فعال هستند. نمونه آن در زمان فعالیت ما در دبیرخانه شورای امنیت است که روشنفکرترین سیاست‌های قومی در این دبیرخانه پیاده شده است.
... بنده به گذشته خود افتخار می‌کنم به همین دلیل امنیتی بر این باورم برخی از دوستان که موضوع امنیتی بودن را مطرح می‌کنند باید آن را نقطه قوت من بدانند چون اگر امنیتی بودن به معنای تلاش برای نقش بستن خنده بر لبان فرزند کارگر، حفظ آبروی مردم، بردن نان بر سفره مردم، ایجاد امنیت اجتماعی و حفظ منافع ملی باشد همه ما امنیتی هستیم و حتی شما نیز امنیتی هستید.
... بنده در سایت‌های اینترنتی مطالب را جستجو می‌کردم و به این نتیجه رسیدم که موارد مربوط به بحث امنیتی بودن که در سایت‌ها مطرح شده است همه مورد استفاده دستگاه‌های تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی قرار گرفته است که این موضوعی تاسف‌بار است.

وزیر پیشنهادی کار، رفاه و تعاون اجتماعی با تاکید بر اعتقاد به تمامی فرمایشات مقام معظم رهبری بخصوص در زمینه انتخابات گفت: بنده نه تنها از لحاظ شرعی بلکه با تحقیقات دانشگاهی به این نتیجه رسیده‌ام که مشارکت، ثبات و دموکراسی باید در کنار یکدیگر باشد این همان نظر مقام معظم رهبری است که ما به آن معتقدیم. ربیعی با بیان اینکه چیزی به جز انقلاب ندارد گفت: حیات سیاسی و جانی خود را در انقلاب می‌بینم و هویتی غیر از نظام و انقلاب ندارم. اگر نمایندگان به من رای بدهند یا ندهند برای نظرشان احترام قائلم و ایستادن پشت این تریبون و مورد نقد قرار گرفتن را به عنوان ثمره دموکراسی می‌دانم.

۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۳:۰۵
یا: عابر بانک،چاه نفت ،دستگاه چاپ پول،گاو شیر ده (109508)
رستگار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۳:۰۹
امیدوارم که نمایندگان محترم به ایشان که از افراد توانمند و باتجربه در حوزه های مختلف هستند، رای اعتماد بالایی بدهند و تحت تاثر جوسازی های رسانه های تندروی اصولگرا قرار نگیرند. (109514)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۴:۳۶
كاش سرحدي زاده يا كمالي نامزد اين پست مي شد (109569)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۵:۱۳
سخنان ایشان یاد آور این فراریها
رجبعلی مزرعی
عطالله مهاجرانی
میباشد (109610)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۸:۴۹
یادشان به خیر و راهشان پر رهرو ! (109758)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۸:۵۴
برو بابا همون مهاجراني از رسايي ادمتره (109761)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۳:۴۹
مهاجرانی که باسواد و روشنفکر و اگاه است (109962)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۰:۱۸
برادران من دقت کنید که به غیر از ۱۸ میلیون اصلاحاتی ۶ میلیون به اصولگرای اصلاح طلب ( قالیباف ) و ۳ میلیون به رضایی اصولگرای اصلاح طلب دیگر رای دادند....

در واقع ۲۷ میلیون طرفدار اصلاح داریم ... (109829)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۲:۵۲
در این که عمده رای قالیباف مربوط به بدنه سنتی اصلاح طلبان یعنی طبقه متوسط شهری بود که شک نکنید

ولی شما اونایی که رای ندادن رو هم جا انداختی (109924)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۰:۳۲
انتقاد رهبری از امثال رسایی و کوچک زاده : http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=21315

تاریخ بیانات : ۹۱/۷/۲۵

ممکن است اختلافات، اختلافات عمیقی هم باشد، اختلافات بزرگی هم باشد، اما انسان دشمن را با غیردشمن نباید اشتباه کند؛ دشمن حساب دیگری دارد، غیردشمن حساب دیگری دارد. خط درگیری با دشمن را باید ترسیم کرد، مشخص کرد؛ این بصیرت میخواهد. بصیرتی که ما عرض میکنیم، این است.
یک عده‌ای از آن طرف می‌افتند، یک عده‌ای از این طرف می‌افتند. یک عده‌ای با دشمن هم معامله‌ی دوست میکنند، فریاد دشمن را هم نمیشناسند، چون از حنجره‌ی دیگری در می‌آید؛ یک عده هم از این طرف، هرکسی که اندک اختلاف سلیقه‌ای با آنها دارد، به حساب دشمن میگذارند! بصیرت، آن خط وسط است؛ آن خط درست است.[1]


این بیانات رو گذاشتم چون بی ربط به قضایای این چند روز مجلس نیست (109838)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۰:۴۰
انتقاد رهبر معظم انقلاب از تندرو ها : یک عده هرکسی که اندک اختلاف سلیقه‌ ای با آنها دارد به حساب دشمن میگذارند ! ( تاریخ بیانات : ۹۱/۷/۲۵ ) (109844)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۱:۰۴
مردم به دولت تدبیر رای دادند و به تدبیر مجلس چشم امید دارند. (109861)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۲:۴۶
دوستان من کارمند یکی از شرکت های واگذارشده به شستا هستم.واقعاً سومدیریت و فسادمالی در این مجموعه بیداد می کنه. (109920)