به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۰۶ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : ۱۴۵۹۸۳

تخریب بلندترین پل معلق در پلدختر عمدی‌ بود!

گروه جامعه: رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پلدختر گفت: افراد ناشناس بلندترین پل معلق در روستای دره خزینه این شهرستان را تخریب کردند.
تخریب بلندترین پل معلق در پلدختر عمدی‌ بود!
علی عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پل معلق واقع در روستای دره خزینه از توابع شهرستان پلدختر در سال 1382 توسط وزارت نیرو جهت انتقال گروه تحقیقاتی و مطالعاتی کارکنان سد کرخه 2 بر روی رودخانه سیمره ساخته شد. وی افزود: این پل به عنوان یکی از جاذبه های زیبای گردشگری پلدختر محسوب می شود و در 49 کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان حدفاصل پلدختر –اندیمشک واقع شده است. عزیزی خاطرنشان کرد: این پل دارای 112 متر طول 85 سانتی متر تا یک متر عرض و 85 متر ارتفاع می باشد که شب گذشته (یکشنبه) توسط فرد و یا افراد ناشناس تخریب شده است.

** پل معلق دره خزینه از سمت دره شهر ایلام تخریب شده است
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری لرستان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: شامگاه یکشنبه پل معلق دره خزینه حدفاصل شهرستان های دره شهر ایلام و پلدختر لرستان به علت نامعلوم و از سمت دره شهر تخریب و تردد از روی پل متوقف شد. رضا آریایی افزود: با توجه به اینکه قسمت تخریب شده پل در حوزه استحفاظی استان ایلام است، علت این حادثه از طریق نیروی انتظامی استان ایلام و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام در حال پیگیری است. وی گفت: این پل از جاذبه های گردشگری شهرستان های پلدختر و دره شهر است و هر سال مورد بازدید تعداد کثیری از گردشگران قرار می گیرد. شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
برچسب ها: پلدختر