به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۰۷ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۱۴۶۰۳۴
شما ایرانی‌ها فوق‌العاده‌اید!

شفر: استقلال بهترین عیدی را داده است

گروه ورزشی: سرمربی آلمانی استقلال اکنون محبوبیت زیادی بین هواداران این تیم به خود اختصاص داده و امیدوار به بهتر شدن روند موفقیت‌آمیز آبی‌ها در ادامه مسیر است.
شفر: استقلال بهترین عیدی را داده است
به گزارش ایلنا، پیرمرد 67 ساله آلمانی خیلی زودتر از آنچه تصور می شد توانست اثر خود را روی تیم‌آبی پوش پایتخ بگذارد و آنها را به روزهای خوبش برگرداند. وینفرد شفر که چند ماه قبل با کلی تردید به ایران آمده بود حالا مرد محبوب هواداران آبی است. او با استقلال به فینال جام حذفی رسیده، در لیگ به جمع مدعیان کسب سهمیه اضافه شده، دربی را برده و در آسیا هم تیمش را فعلا صدرنشین کرده است. گفت و گوی نوروزی ایلنا با این سرمربی پا به سن گذاشته را از دست ندهید:
*آقای شفر به عنوان اولین سوال، از عید نوروز و باستانی ایرانی ها چیزی می دانید یا شنیده اید؟
از مراسم عید نوروز شما ایرانی ها پیش از این چیزهای زیادی را شنیده بودم. مخصوصا وقتی به اینجا آمدم وخیلی مشتاق بودم که از نزدیک ببینم این روزها چگونه می گذرد و مردم چه کارهایی می کنند. 
*کدام یک از آداب و رسوم این روز بیشتر نظر شما را به خودش جلب کرده است؟
بیش از همه سفره هفت سین شما من را جذب خودش کرد. در این بین ماهی قرمز را خیلی دوست دارم و حتی برای عید ماهی قرمز خریدم و برای فروشنده هم آرزوی موفقیت کردم.
*یکی از آداب و رسوم عید نوروز، عیدی دادن و عیدی گرفتن است.عیدی شما به هواداران استقلال چیست؟
در ماه اسفند ما به هواداران استقلال هدیه دادیم. چند بازی سخت در آسیا و لیگ داشتیم که تقریبا در اکثر آنها به عنوان تیم پیروزی بیرون آمدیم.در دربی به برتری رسیدیم. با این اسفند رویایی به هواداران استقلال هدیه دادیم.
*سال 97 برای فوتبال ایران سال حساسی است و جام جهانی پیش روی ماست.
برای شما در این دوره از رقابت ها آرزوی موفقیت می کنم. خودم سه بار در تیمهای ملی مختلف کار کرده ام. امیدوارم کی روش موفق شود تیم ایران را برای اولین بار به مرحله دوم برساند. اگر تیم ملی به موفقیت برسد باشگاه ها هم پیشرفت خواهند کرد.
*در این مدت که در ایران بودید مردم ایران را چگونه دیده اید؟
مردم ایران در یک کلام فوق العاده هستند. واقعا مهمان نوازی و خون گرمی شما در جهان مثال زدنی است. من مردم ایران را خیلی دوست دارم. آنها بسیار برایم قابل احترام هستند و تاکنون رابطه فوق العاده ای داشتیم.
*به بازیکنان تیمتان هم عیدی می دهید؟
شاید آنها را به ناهار دعوت کردم و باهم یک دورهمی داشتیم. البته هنوز مشخص نیست چون برنامه خیلی سنگینی داریم.
*بازی با الریان در پیش است. .ورزشگاه پر خواهد شد؟
بازی فوق العاده حساس و سرنوشت سازی است. می دانم که مردم حمایت خواهند کرد و به ورزشگاه می آیند و ماننند دیدار با العین ورزشگاه آزادی را پر می کنند. سعی می کنیم این بار تیم برنده باشیم و بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم و صعودمان را به مرحله بعد قطعی کنیم.
برچسب ها: شفر استقلال