به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۱۳ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۱۴۶۳۴۱
مصطفی درایتی:

عوامل دولت جسارت کار اجرایی ندارند

گروه سیاسی: یك فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه کم‌تحرکی عوامل اجرایی نقطه‌ضعف دولت دوازدهم است گفت: بخشی از مشکلات مردم از زبان مسئولان دولتی بیان می‌شود.
عوامل دولت جسارت کار اجرایی ندارند
مصطفی درایتی درباره نقاط قوت و ضعف اولین سال کار دولت دوازدهم اظهار کرد: به نظر یکی از مهم‌ترین نقطه‌ضعف دولت دوازدهم در اولین سال کاری خود این بود که از ظرفیت‌ها و نیروهای انسانی کارآمدتر و چابک‌تر استفاده نکرد.درایتی ادامه داد: ظرفیت‌های گسترده‌ای در کشور وجود دارد که هم جوان‌تر و چابک‌تر هستند و می‌توانند در این وضعیت فعلی که مشکلات زیادی گریبان گیر کشور است، به دولت کمک کنند.او افزود: دولت نیازمند عوامل اجرایی است که هم چابک و هم ریسک‌پذیر باشند. احساس می‌کنم عوامل اجرایی دولت دارای ضعف هستند. انتظار داشتیم که در دور دوم دولت آقای روحانی تحرکی در مجریان امور کلان کشور ایجاد شود که هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است و  به نظر من آقای روحانی این موضوع را باید جبران کند.
 
درایتی اظهار کرد:افرادی برای کار اجرایی ورود پیدا کرده‌اند که جسارت کار اجرایی ندارند و به همین خاطر روند حل مشکلات هم با کندی زیادی پیش می‌رود که برای موفقیت دولت مطلوب نیست. این فعال سیاسی در ادامه به نقطه‌قوت دولت حسن روحانی اشاره کرد و گفت: مردم در این دولت حداقل برخی از مشکلاتشان را از زبان مسئولین می‌شنوند. اگر برخی فکر می‌کنند اتفاقات مثبتی در کشور رخ نداده باید به این توجه کنند که رئیس دولت و برخی از عوامل دولت امروز سخنانی مطرح می‌کنند که حرف مردم است. اگرچه ممکن است در مقام عمل کاستی‌هایی موجود باشد ولی باز از مشکلات سخنی به میان می‌آید که این خودش از نگفتن هیچ حرفی بهتر است. مخصوصاً رئیس دولت تلاش می‌کند به‌گونه‌ای حرف بزند که قسمت عمده آن، حرف دل مردم باشد. این شاید بهترین زمینه‌چینی برای آینده باشد که امیدوار باشیم روزی این مشکلات مرتفع می‌شود.درایتی تصریح کرد: اینکه آقای روحانی در حرف زدن همچنان بر مشکلات مردم تأکید می‌کند، خودش یک نقطه‌قوت است.
مرجع : اعتمادآنلاین