به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۱۴ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۱۴۶۴۳۷

تسخیر سینماهای جهان با ژانر تخیلی

گروه فرهنگی: استقبال از فیلم «شماره یک آماده» نشان می‌دهد که هنوز دود از کنده بلند می‌شود و استیون اسپیلبرگ ۷۲ ساله توانسته با بازگشت به ژانری که مدت‌ها از آن فاصله گرفته بود مانند همیشه تماشاگران را به سینما بکشاند و نام فیلمش را در فهرست ۱۰ فیلم پرفروش هفته گذشته قرار دهد.
تسخیر سینماهای جهان با ژانر تخیلی
فیلم اسپیلبرگ که از سوی کمپانی برادران وارنر تهیه شده با نمایش در ۴۳۲۴ سالن سینما موفق به فروشی ۵۳ میلیون دلاری در سینماهای آمریکا شد. این فیلم از پنج‌شنبه گذشته راهی اکران شد و توانست با توجه به تعطیلات عید پاک، جایگاه نخست باکس آفیس را از آن خود کند.
تسخیر سینماهای جهان با ژانر تخیلی
 این فیلم با فروش ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری در سه روز پایانی هفته پیشتاز گیشه آمریکای شمالی بود. «شماره یک آماده» که با بودجه عظیم ۱۷۵ میلیون دلاری ساخته شده است در چهار روز نخست اکران در آمریکا فروشی بالاتر از ۵۳ میلیون دلار را تجربه کرد اما موفقیت اصلی فیلم خارج از مرزهای قاره آمریکا و در چین رقم خورد. ساخته جدید اسپیلبرگ در افتتاحیه چین به فروش ۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد. پیش از این هیچ کدام از فیلم‌های کمپانی برادران وارنر در چین به این میزان فروش دست نیافته بودند. فیلم جدید اسپیلبرگ اقتباسی سینمایی از رمان ارنست کلاین درباره ماجراجویی نوجوانان در دنیایی مجازی است. در این اثر سینمایی اشارات فراوانی به دهه ۸۰ میلادی از جمله برخی از مشهورترین آثار اسپیلبرگ در آن دوران وجود دارد.
در «شماره یک آماده» تای شرایدان نقش شخصیت اصلی داستان به نام وید واتس را بازی می‌کند. او پسر جوانی است که در دنیای یک بازی واقعیت مجازی به نام «OASIS» گیر افتاده که ساخته ذهن خلاق دانشمندی به نام جیمز هالیدی با بازی مارک رایلنس است. واتس و دوستانش تصمیم دارند چیزی را پیدا کنند که کنترل کامل بازی را به آنها خواهد داد. فیلمنامه این اثر حاصل همکاری ارنست کلاین و زک پن است. اولیویا کوک، بن مندلسون، تی‌جی میلر و سایمون پگ دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند. این فیلم فانتزی در دنیای واقعیت مجازی با امتیاز ۷۶ درصد در سایت روتن تومیتوز روبه رو شده و در بازار بین‌المللی نیز فروشی ۱۲۸ میلیون دلاری را ثبت کرده است.در کره‌جنوبی نیز این فیلم دومین اکران اول پرفروش تاریخ آن کشور را به نام خود کرد و۱/ ۸میلیون دلار از نمایش در ۱۰۷۹ سالن سینما کسب کرد. در بریتانیا این فیلم۳/ ۷میلیون دلار از نمایش در ۱۲۵۱ سالن سینما کسب کرد و در روسیه ۱/ ۶میلیون دلار از نمایش در ۲۷۹۳ سالن سینما به دست‌ آورد. در فرانسه نیز این فیلم در ۷۱۹ سالن سینما به نمایش درآمد و ۶ میلیون دلار فروش کرد.
پرفروش‌های هفته
در هفته درخشش اثر تازه اسپیلبرگ تایلر پری هم با فیلمی تازه به پرده نقره‌ای بازگشت. او این‌بار تریلری روانشناسانه با عنوان «رنجش» را به علاقه‌مندان سینما عرضه کرده است که در آن تراجی پی.هنسن نقش زنی را بازی می‌کند که قصد دارد از همسرش انتقام بگیرد. «رنجش» در افتتاحیه ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش داشت. در این فیلم که بیشتر مخاطبانش زن بودند لیریک بنت، جزمین سایمون و کریستل استوارت نقش‌آفرینی کرده‌اند. در پایان هفته تعطیلات عید پاک سومین فیلم تازه‌وارد اکران «خدا هست: نوری در تاریکی» بود که باوجود دریافت امتیاز بالای سینمایی از تماشاگران فروش خوبی نداشت و حتی در میان ۱۰ فیلم پرفروش گیشه جای نگرفت. این اثر سینمایی در بیش از یک هزار و ۶۰۰ سالن سینما اکران شد و به فروش ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری اکتفا کرد.به نظر می‌رسد که علاقه‌مندان آثار با تم مذهبی هفته گذشته هم ترجیح دادند به تماشای فیلم «فقط می‌توانم تصور کنم» بروند تا این فیلم در سومین هفته اکران نیز فروش ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری را تجربه کند. فروش این فیلم کم هزینه در آمریکای شمالی از مرز ۵۵ میلیون دلار عبور کرده است. «فقط می‌توانم تصور کنم» چهارمین فیلم پرفروش هفته گذشته بود. هفته پیش جایگاه سوم پرفروش‌های گیشه در اختیار «پلنگ سیاه» بود که مدت‌ها پس از آغاز اکران همچنان پرتماشاگر است و در هفتمین هفته اکران هم ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش داشت.فروش جهانی این اثر متفاوت ابرقهرمانی به بیش از یک میلیارد و ۲۷۳ میلیون دلار رسیده است. به این ترتیب «پلنگ سیاه» رکورد فروش یک میلیارد و ۲۶۴ میلیون دلاری فیلم «دیو و دلبر» را هم شکست. در این میان بازنده اصلی فیلم «حاشیه اقیانوس آرام: طغیان» بود که نسبت به هفته نخست اکران ۶۷ درصد کمتر فروش داشت و در سه روز پایانی هفته به فروش ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری دست یافت. فروش جهانی این اثر سینمایی پرهزینه تا اینجای کار به ۲۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار رسیده است.
تسخیر سینماهای جهان با ژانر تخیلی
برچسب ها: سینمای جهان