به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۱۴ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۱۴۶۴۴۲

واکنش روحانی به فیلتر شدن تلگرام: کام مردم را تلخ نکنید

گروه سیاسی: رییس‌جمهور در واکنش به مطرح شدن بحث فیلترینگ تلگرام گفت: بنای نظام بر رفع انحصار از فضای پیام‌رسان‎ها بوده است نه فیلتر و بستن فضای مجازی.
واکنش روحانی به فیلتر شدن تلگرام: کام مردم را تلخ نکنید
حسن روحانی، رییس جمهوری در دیدار با جمعی از مدیران ارشد کشوری، در واکنش به خبرهای مطرح شده درخصوص احتمال فیلتر تلگرام اعلام کرد:«بنای نظام بر رفع انحصار از فضای پیام رسان‌ها بوده است نه فیلتر و بستن فضای مجازی. کام مردم را با اینگونه حرفها تلخ نکنید و در این بحران بیکاری در کشور تیشه به ریشه اشتغال نزنید.»با مطرح شدن موضوع فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام در روزهای آغازین سال سال 97، موجی از نگرانی و بلاتکلیفی در میان کاربران پدید آمده است. برخی از نمایندگان مجلس نیز در این میان خبر از تصویب شدن فیلترینگ تلگرام در وزارت ارتباطات دادند که با وجود تکذیب شدن از سوی روابط عمومی این وزارتخانه، بعدتر اعلام شد که این تصمیم در بالاترین سطح اتخاذ شده و به زودی عملی خواهد شد، هرچند این صحبت هم توسط برخی دیگر از نمایندگان مجلس تاحدی رد شد ولی گوینده آن، یعنی «علاءدین بروجردی» اخیرا با پافشاری در این موضوع اعلام حمایت خود و برخی دیگر از مسئولان را درباره فیلترینگ تلگرام نشان داده است.

اما از آنجا که رییس جمهور به عنوان رییس قوه مجریه و نیز رییس شورای عالی فضای مجازی، همواره مخالفت خود را با ایجاد محدودیت در فضای مجازی اعلام کرده بود، کاربران در انتظار اظهار نظر جدیدی از سوی وی در این خصوص بودند. روحانی پیش‌تر وعده داده بود که وزیر ارتباطات هیچ‌گاه دستش روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت و بنا به صحبت‌های او در دیدارش با مدیران ارشد کشوری و گزارش سایت جماران از این دیدار، به‌نظر می‌رسد که وی همچنان نظرش بر فیلتر نکردن فضای مجازی برای مردم است.
مرجع : جماران

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ ۱۴:۳۶
آنچه در وهله اول باعث تلخ کامی مردم می شود نه بسته شدن تلگرام بلکه رکود،گرانی و ین وضعت نا بسامان اقتصادی و وعدهای پوچی هست که هیچ کدام عملی نشد وانچه تیشه به ریشه اشتغال میزند ورود کالاهای قاچاق توسط نور چشمیهای همین اقایان پر مدعاو سیاستهای غلط اقتصادی آنهاست و تلگرام در این رابطه نقش حداقلی دارد (359063)