به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : ۱۴۶۴۶
باید پیام انتخابات 24 خرداد را مدنظر قرار دهیم

روحاني: همه باید تحمل آرای‌مخالف را داشته باشیم

گروه سياسي: رئیس‌جمهور کشورمان در سخنان خود در پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم،در سخنانی در جلسه علنی مجلس با تشکر از نمایندگان گفت: همه ما باید پیام انتخابات 24 خرداد که پیام ملت ایران بود را مدنظر قرار دهیم؛ یادمان باشد که هیچ کس چه رئیس جمهور و چه فرد دیگری نمی تواند نظر شخصی خود را به جای اسلام یا انقلاب بنشاند. همه ما باید تحمل آرای مخالف را داشته باشیم.
روحاني: همه باید تحمل آرای‌مخالف را داشته باشیم
حجت‌الاسلام دكتر حسن روحانی گفت: لازم می‌دانم که از همه نمایندگان محترم مجلس چه آنهایی که در موافقت صحبت کردند و چه آنهایی که در مخالفت نسبت به برنامه و برخی از اعضای کابینه صحبت کردند سپاسگزاری و تشکر کنم. بی‌تردید همه تلاش کردند که به وظایف قانونی، شرعی و ملی خود عمل کنند و به مردم بزرگوار ایران هم چه در داخل و چه در خارج که در طول این چهارروز از طریق رسانه‌ها این موضوع را دنبال کرده‌اند خسته نباشید می‌گویم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: همین‌جا از همه رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی تشکر می‌کنم بابت اطلاع‌رسانی کامل و به هنگامی که انجام دادند. روحانی در ادامه گفت: از وزرای پیشنهادی نیز سپاسگزاری می‌کنم که به عهده خود عمل کردند و در کمال حوصله و صبوری و رعایت ادب، اخلاق و اعتدال به نقد‌ها، سوالات‌ و مخالفت‌ها حتی مخالفت‌هایی که گاهی لحن آن تند بود پاسخ منطقی و مناسبی ارائه دادند. برخی از لحن‌ها ممکن بود که بهتر باشد اما در مجموع همه سخنان نمایندگان در چارچوب آیین‌نامه انجام شده است.

نقدها حق نمایندگان بود

وی گفت: گرچه برخی از رسانه‌ها نسبت به نوع سوالات و انتقادات لحن انتقادانه‌ای داشتند و منتقد بودند و گاهی از اصطلاح اعتراف‌گیری استفاده کردند ولی به نظر من همه مباحث، سخنان و نقدها حق نمایندگان محترم بود و آنها باید بدانند که به چه کسی و به چه دیدگاهی رای می‌دهند. رئیس‌جمهور کشورمان افزود: رای نمایندگان رایی قانونی، حقوقی، سیاسی و حق آنهاست و حق آنها در چارچوب قانون است و امیدوارم که همه اعضای دولت و این خدمتگزار مستظهر به حمایت مجلس محترم در طول مدت خدمت‌گذاری باشیم و همواره پشتیبانی مجلس برای دولت به عنوان یک هدیه بزرگ برای استحکام کار دولت خواهد بود.

به رای مجلس احترام می‌گذاریم

رییس جمهور در آخرین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی خود در مجلس اظهار کرد: هرچه رای مجلس باشد، به آن احترام می‌گذاریم. حسن روحانی درجلسه علنی مجلس اظهار کرد: برای این فرزند مجلس که منادی گفتمان اعتدال و عقلانیت است و منتخب اعتدال‌خواهی مردم است، گاهی برخی از تعبیرات در مجلس کمی دلگیرکننده بود اما چه باید کرد این شیوه مرسوم در مردم‌سالاری پارلمانی است و همه ما باید عادت کنیم تحمل‌ها را بالا ببریم. هم نمایندگان مجلس و هم اعضای دولت با بالا بردن آستانه تحمل بهتر می‌توانیم با هم تعامل کنیم و به یاری هم بشتابیم. رییس جمهور خاطرنشان کرد: مجلس در مقام ایفای وظیفه نمایندگی و اظهارنظر کاملا آزاد است. هم در بیان و هم در رای خود. حتی من می‌خواهم به رسانه‌ها تذکر دهم که برخی از نقدها و سوالات نمایندگان برای آن بود که شبهات در ذهن مردم و در کشور برطرف شود.

وی افزود: به اعتقاد من این کار به خوبی انجام گرفت. اگر شبهه‌ای در رسانه و یا در ذهن مردم باشد، اینگونه مطرح شدن آن کمک به دولت است و بهتر برای افکار عمومی تبیین می‌شود. روحانی با بیان اینکه برخی از نقدها و سوالات گاهی سنگین بود، افزود: اما همه انتقادات را به رسمیت می‌شناسیم، این حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. البته نظر مجلس با سخنان برخی از نمایندگان گاهی متفاوت است. مجلس یعنی 290 نفر و نظرنهایی نمایندگان محترم نسبت به کابینه در رای نهایی‌شان مشخص می‌شود. رییس جمهور تاکید کرد: ساعاتی باید صبر کنیم و آنگاه پس از شمارش آرا رای مجلس مشخص خواهد شد. هرچه رای مجلس باشد ما بدان احترام می‌گذاریم.

هیچ‌کس نمی‌تواند نظر شخصی خود را جای اسلام یا انقلاب بنشاند

وی با بیان اینکه باید پیام انتخابات را مدنظر قرار دهیم، یادمان باشد که هیچ‌کس چه رییس جمهور چه هر فرد دیگری نمی‌تواند نظر شخصی خود را به جای اسلام یا انقلاب بنشاند. همه باید تحمل آرای مخالف را داشته باشیم. روحانی در ادامه گفت: همانگونه که در برنامه تقدیمی خود به مجلس اعلام کردم در اینجا نیز به طور فشرده در پاسخ به نقدها و پرسش‌ها به نکاتی اشاره می‌کنم و البته می‌دانم بعد از چهار روز بحث مداوم نمایندگان خسته هستند به همین دلیل تلاش می‌کنم سخنان را کوتاه کنم و از تمام زمان خود استفاده نکنم.

تفکیک قوا نسبی است

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی اصل به تفکیک قواست اما این تفکیک قوا نسبی است. توزیع و کنترل قدرت مبنای اصلی در قانون اساسی ماست. به خصوص در قوه مقننه و قوه مجریه. روحانی تصریح کرد: بنابراین وزیران از دو طریق رای اعتماد ملت را می‌گیرند. اول از طریق رییس جمهور که منتخب مردم است و از طریق دیگر نمایندگان مجلس که باز هم منتخب مردم هستند و وزیران در برابر هر دو مسوول خواهند بود.

رییس جمهور افزود: در واقع همه وزیران باید پشتیبانی رییس جمهور و نمایندگان مجلس را احساس کنند و این پشتیبانی، دوگانه است که وزرا را برای اجرای مسوولیت سنگین آماده می‌کند.وی با اشاره به برخی از بحث‌ها در گذشته خاطرنشان کرد: بازگشت برخی از بحث‌ها به این دلیل بوده که در فهم قانون اساسی اختلاف نظر وجود داشته است اما به نظر
رییس‌جمهور: رعایت حقوق شهروندی و فضای نشاط و امید از خواسته‌های مردم است
من بیان قانون اساسی بسیار روشن است.

کابینه پیشنهاد من منظومه‌ای منسجم است

روحانی اظهار کرد: کابینه‌ای که به شما معرفی کرده‌ام یک منظومه یکپارچه، منسجم و واحد است و همه بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن به صورت هماهنگ انتخاب شده‌ است تا در کنار هم بتوانند خدمتگزار مردم باشند. دولت مدیریت آینده‌نگر و پویا را در کنار هم قرار داده تا انسجام مدیریت فراهم شود. دستیابی به چنین مدیریتی نیازمند نگاه استراتژیک بوده است، به همین دلیل افرادی را برگزیدم تا در بخش‌های خود همه جوانب و آثار فرابخشی را مدنظر قرار دهند. رئیس‌جمهور افزود: لازمه چنین کاری انتخاب وزیرانی بود که از دانش، تخصص و تجربه بالایی برای مدیریت در شرایط پیچیده کنونی کشور برخوردار باشند.

شرایط کشور به گونه‌ای است که دیگر نمی‌توانیم آزمون و خطا را تجربه کنیم

روحانی با بیان اینکه پیری، جوانی و میانسالی وزرا برای من فرقی نمی‌کرد و یا فرقی نمی‌کند، افزود: امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که دیگر نمی‌توانستیم ما آزمون و خطا را تجربه کنیم. من در حقیقت به ملت برای پاسخ گفتن به مطالبات آنان و برنامه‌هایی که در طول فعالیت‌های انتخاباتی‌ام مطرح کرده‌ام، متعهدم. رئیس‌جمهور ادامه داد: این دولت برای پاسخگویی به همان مطالبات و در چارچوب گفتمان اعتدال که برآمده از آرای ملت است، معرفی شده است. این کابینه ،کابینه پاکی است که با پشتوانه بیش از سه دهه خدمت و مسئولیت و تجربه در سطوح مختلف نظام و رای قاطع و معنادار مردم به رئیس‌جمهور در مسئولیت ریاست‌جمهوری قرار گرفته است. روحانی با بیان اینکه بدیهی است که کابینه باید متناسب با دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و تعهداتم به ملت باشد، خاطرنشان کرد: با حمایت مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان نظام فرصت برای خدمت به مردم بزرگوار کشور را در این شرایط دشوار مغتنم می‌شمارم.

رعایت حقوق شهروندی و حاکم شدن فضای نشاط و امید از خواسته‌های مردم است

رئیس‌جمهور مطالبات مردم در شرایط فعلی در مباحث اقتصادی را کاهش تورم، ثبات و آرامش در فضای کسب و کار و رونق اقتصادی که منجر به افزایش سطح اشتغال و بهبود معیشت مردم می‌شود، دانست و گفت: مردم در عرصه سیاست‌های داخلی نیز خواسته‌هایی دارند. آنها خواستار رعایت حقوق شهروندی و رعایت حقوق همه اقلیت‌ها، حفظ حریم خصوصی مردم، حفظ آزادی‌های مشروع و قانونی شهروندان، احزاب و گروه‌ها و حاکم شدن فضای نشاط، امید و اعتماد هستند.

وی با بیان اینکه مردم در عرصه سیاست‌های خارجی به دنبال منزلت بیشتر ایران و ایرانیان هستند، گفت: مردم تمایل دارند که زیست بهتر همه ایرانیان را شاهد باشند و نام ایران را مترادف با ایستادگی در حقوق و منافع ملی و مطابق با صلح‌دوستی و احترام متقابل باشد. روحانی با بیان اینکه مردم در عرصه فرهنگ و اجتماع خواستار فضایی فرهنگی‌تر هستند، ادامه داد: توجه به اخلاق، ادب و کرامت انسانی و اعتدال علوی در جهت ساماندهی فضای عمومی کشور از خواسته‌هایی است که مردم به دنبال آنها هستند.

تک‌تک اعضای کابینه متناسب با شدت چالش‌های پیش‌روی وزارتخانه‌ها انتخاب شده‌اند


روحانی افزود: به صراحت خدمت نمایندگان مردم و ملت ایران می‌گویم که تک تک اعضای کابینه متناسب و با اندازه و شدت چالش‌های پیش رو و انتظار مردم و نخبگان و شرایط وزارتخانه‌های مربوطه انتخاب شده‌اند و این را هم می‌گویم که موفقیت دولت و انجام تعهدات دولت در برابر مردم نیازمند اراده ملی است و باید همه قوا با هدایت و حمایت مقام معظم رهبری به یاری دولت بشتابند.
رییس جمهور ادامه داد: دولت نیز خود را موظف می‌داند با برنامه‌ریزی منسجم، سخت‌کوشی و پایبندی به قانون، در اولویت قراردادن منافع ملی و عملکرد فراجناحی و استواری بر مشی اعتدال تمام تلاش خویش را برای گذر از شرایط فعلی و حل مشکلات و دستیابی به آینده بهتر به کار گیرد.   نگاه من در انتخاب همکاران، نگاهی حرفه ای و تخصصی بوده است؛ به دنبال هیچ مصلحت بیرونی و سهم دهی به هیچ جناح و هیچ حزب و هیچ شخصیتی نبودم.حدس و گمان درباره سهم دادن به گروه ها، جناح ها و حتی شخصیت های سیاسی بدانید از واقعیت دور است و اگر کسی چنین تصوری داشته باشد جزو همان ظن و گمانی است که قرآن می گوید "ان بعض ظن اثم".

وزیران این کابینه هم هیچ کدام حرص و ولعی برای وزارت نداشتند. من از تک تک آنها دعوت کردم و چه بسا برخی از آنان با اصرار من زیر بار مسئولیت وزارت رفتند. روحانی افزود: کابینه، کابینه فراجناحی است اما فراجناحی بودن به معنای نداشتن گرایش سیاسی نیست.

اعظای کابینه چهره های شناخته شده هستند که در مراحل مختلف انقلاب در دولت های مختلف و یا مسئولیت های دیگر حضور موثر داشتند. بدیهی است که این افراد تفکرات مشخص سیاسی و یا حتی متفاوت با هم داشته باشند. مهم آن است که در کار دولت و دعوت افراد به همکاری، فراجناحی عمل کنند. من با اصطلاحات مشکلی ندارم ولی وزیر باید کل ملت را ببیند نه منافع یک جناح.

روحانی ادامه داد: وفادار به خواست ملت باشند و هماهنگ با برنامه های رئیس جمهور. همکاران من در دولت از نسل انقلاب، متدین،
مردم در 24 خرداد حماسه سياسي را آفريدند منتظر شما هستند كه در 24 مرداد اين حماسه را تكميل كنيد
متخصص، و پاکدست هستند؛ همه آنها را به این نیت انتخاب کردم که انشاالله از رای اعتماد شما برخوردار شوند و مرا در عمل به تعهدی که با خدا و مردم بستم کمک کنند.

روحاني اضافه كرد: لازم می‌دانم به این نکته اشاره کنم چند سال پیش حوادث تلخی رخ داد. عده‌ای اردوکشی خیابانی کردند و عده‌ای دیگر کهریزک درست کردند. همه می‌دانیم کارهای بسیار ناپسندی صورت گرفت. اما همه باید تلاش کنیم آتش ها با تدبیر خاموش شود، ما به دستگاه قضایی اعتماد داریم. عده ای احضار شدند عده ای متهم بودند، عده ای محکوم شدند که همه آنها مشخص است اما بعد از چهار سال باز هم باید از کوچه های باریک دنبال اهدافی بگردیم که منافع ‌آن برای کشور نامشخص است؟ خود می گوید من نبوده ام و نیستم. دیگری اصرار دارد که بگوید تو بوده ای؛ دستگاه های قضایی و امنیتی می گویند نبوده است. آن یکی می گوید باید ثابت کنی که نبوده‌ای.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: من می پرسم ‌آیا این به نفع کشور است؟ یادمان نرود یک بار مسئله ای را پیگیری و دنبال میکنیم به خاطر منافع و امنیت ملی و گاهی برای منافع جناحی و حزبی. این دو با هم متفاوت است. اما آنچه مهم است اینکه همه باید تلاش کنیم جلو تکرار تخلفات را بگیریم و نگذاریم دیگر تکرار شود. همه باید توجه داشته باشیم که آنچه که فتنه‌ها را خاموش و از تکرار آن جلوگیری می‌کند همین حماسه حضور مردم در انتخابات است. بازگشت اعتماد همه مردم به صندوق آرا، اصلاح شیوه‌ها در اجرا و نظارت، توازن در رسانه های خبری و صداوسیما، عقلانیت و اعتدال و بالاخره جایگزینی فضای اعتماد و نشاط به جای فضای تردید و اختلاف. آنچه ما به دست آورده باشیم، بسیار ارزشمند است؛ باید آنچه به دست آمده است به خوبی حراست شود و به خوبی حفاظت شود.

خدمت شما نمایندگان محترم عرض می‌کنم افرادی را که برای همکاری دعوت مرا پذیرفتند، نیت و انگیزه ای جز خدمت صادقانه به مردم و نظام ندراند و عمل به تعهدات دینی و ملی خود را وظیفه می‌دانند؛ متواضعانه پذیرفتند که این خادم ملت را همسو با تقدیر الهی و رای و امید مردم یاری کنند.

همه آنان وفادار و پایبند به آرمان های انقلاب، اندیشه های امام، قانون اساسی و ولایت فقیه هستند. من به دستگاه امنیتی کشورم اعتماد دارم. آنها هم به خود من و هم به نمایندگان ویژه من اطمینان داده اند که هیچ یک از وزیران پیشنهادی نه فقط از نظر امنیتی، بلکه از نظر اخلاقی و مالی هم هیچ مساله قابل ذکری ندارند. البته می دانید من نیز به دلیل مسئولیت هایی که در بالاترین سطوح کشور در حوزه امنیت ملی داشتم حتی به این استعلام ها هم اکتفا نکردم و فراتر از روال معمول همه دولت های گذشته مشورت و رایزنی را نسبت به همه وزیران در بالاترین سطح دنبال کردم. روحانی ادامه داد: بنده بعد از اطمینان کامل وزرا را به مجلس معرفی کردنم. من خواهش می‌کنم افرادی اگر از بیرون مجلس با اهدافی خاص مسائلی را دنبال می‌کنند به آنها توجه نکنیم؛ به مصالح ملی و شرایط کشور در این مقطع حساس توجه کنیم.

این همکاران گرامی منشور اخلاقی دولت که مبنای آن اعتدال است را نیز از جان و دل قبول کردند و همگی بر اجرای آن همدل و متقف القول هستند؛ وزیران من شناخته شده هستند. من با برخی از آنان در سال‌های جنگ و جهاد و زیر بمباران‌های دشمن هم‌رزم بودم. و با برخی دیگر در مسئولیت های دیگر همکار بودم، قدر عزیزان بویژه جانبازان آنها، خانواده های شهدای آنها را قدردان باشیم. همچنین قدردان تعهدها و تخصص ها و تجربه سالهای طولانی. به این نکته هم اشاره کنم در بحث متوسط سنی کابینه نسبت به برخی گاهی تعبیرهای نازیبایی هم به کار رفت.

گفتني اينكه دكتر روحاني در بخش پاياني سخنانش، از وزيران پيشنهادي خود يكايك دفاع كرد و در پايان اظهاراتش گفت: در پایان محضر شما نمایندگان عرض می‌کنم که من در پیشگاه شما نمایندگان و خداوند بزرگ خود را موظف می‌دانستم و می‌دانم که آنچه می‌دانستم را نسبت به کابینه و تک تک وزرا با صداقت و صراحت و قبول مسئولیت در روز قیامت اعلام کنم. هرچه گفتم یک شهادت شرعی بوده و به تمام الزامات این شهادت شرعی متعهد هستم.

خداوندا تو خود شاهد باش که من جز حقیقت و راستی نگفتم و نخواهم گفت. خدایا تو خود شاهد باش آنچه گفتم برای ارتقای آگاهی کسانی بود که در معرض مسئولیت داوری مهمی قرار دارند. تو شاهد باش که تمام تلاشم را به کار بسته‌ام تا بهترین افراد را برای کابینه با بالاترین درجه کارآمدی و تجربه به نمایندگان ملت معرفی کنم.در انتخاب این همکاران دقت و مشورت و همچنین رسیدگی و ارزیابی کامل انجام دادم تا شایستگی، توانایی و تعهد آنها برای مسئولیت‌ها روشن باشد؛ حتی یک روز در جریان معرفی این وزیران و یا حتی یک ساعت وقت تلف نکردم.

من به دلیل حساسیت شرایط کشور و به دلیل تاکید مقام معظم رهبری که فرمودند هرچه سریعتر دولت را معرفی کن، پس از تحلیف در اولین فرصت ممکن دولت را معرفی کردم و امروز خوشحالم به نقطه ای رسیدیم که با رای شما نمایندگان حماسه سیاسی انشاءالله کامل خواهد شد. مردم در 24 خرداد حماسه سياسي را آفريدند منتظر شما هستند كه در 24 مرداد اين حماسه را تكميل كنيد و برخلاف برخي گفته‌ها و نوشته‌ها خوشحال خواهم شد به همه وزيران پيشنهادي راي اعتماد بدهيد.

۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۹:۵۱
میرحسین باز داره مظلوم میشه من دیگه فق دارم گریه میکنم (110326)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۴۷
فقط از راي نياوردن وزير ورزش خوشحالم! (110417)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۹:۵۳
قبل از منفي دادن لطفا با دقت بخوانيد.

فکر ميکنم بعد از استفاده آقاي نجفي از کلمه فتنه در مورد حوادث 88 و صحبت هاي صريح آقاي زنگنه در مورد موضع ايشان پيرامون مسائل 88 و از ان مهمتر صحبت آقاي روحاني که فرمودند عده اي اردوکشي خياباني کردند و عده اي کهريزک را موجب شدند (هر دو را در يک سطح و محکوم دانسته اند) دو چيز براي آن عده از افرادي که يکسره کامنت مي دانند که بابا اين کابينه آقاي روحاني که همشون اصلاح طلب هستند، چرا گير مي دهيد و مي گوييد اصلاح طلب نيستند و در کنار آن امثال من مي گفتند که اينگونه نيست مشخص شد:

آقاي روحاني با وجود اينکه بخش بزرگي از راي خود از اصلاح طلب ها دارد اينگونه سخن مي گويند و دولتي تشکيل داده که نه تنها اصلاح طلبي (به جز منفرد) در آن نيست بلکه اينگونه به مسائل 88 نگاه مي کنند.

مردم با وزيرهايي سرو کار دارند که براي راي گرفتن از مجلس حتي کوچکترين توجه اي به خواست مردم و ديدگاه مردم ندارند و گاها در جهت مخالف حرف مي زنند.

دوستاني که مي گفتند براي ما اصلاح طلب بودن کابينه مهم نيست پيگيري مطالبات اصلاح طلبي مهم است بفرماييد اين وزرا و اين دولت که حتي نگاه بسيار متفاوتي با اتفاقات 88 با اصلاح طلب ها دارند، مي روند برايتان مطالبات اصلاح طلبانه را دنبال مي کنند.

آقاي روحاني متاسفم که آقاي عارف به نفع شما کنار رفت دور بعد به اصلاح طلبي واقعي راي خواهيم داد.


بهار سانسور نکن نقد را. (110330)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۵۵
احسنت بر شما.من این نکته رو وقتی فهمیدم که اقای روحانی در اولین کنفرانس خبری خود از فراجناحی بودن و وام دار نبودن به کسی حرف زد ولی یک سری از دوستان نمیخواستند قبول کنند و بهار نیوز هم کم نذاشت.
آی پشیمون بشید از رای های نداده و حمایت های نکرده از دکتر عارف
دکتر که به خدا اسطوره نجابت بودی و هستی و یه چیزی میدونستی که با دلخوری انصراف دادی و نخواستی تو کابینه باشی (110383)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۱۰
اشتباهی مثبت دادم چون مثبت داشت فک کردم مطابق اصول و تحلیل اصلاح طلبانه است ولی در واقع یک غفلت و اشتباه اساسیست.
باید این مانع رد می شد! باید عقل اصلاح طلب بر شور اصلاح طلبانه تفوق می یافت. لابه لای سخنان پایانی روحانی بصورت زیرکانه از وزرای پیشنهادی که بقول او از موضع اعتدال به مخالفت های نمایند ه ها پاسخ دادند تشکر کرد!!! این یعنی "" این نیز بگذرد...""
حضور زنگنه و یا نجفی و آخوندی در وزارت بسیار بیشتر از موضع تقابلی و احساسی آنها در مقابل چنین مجلسی به نفع مردم است.
همچنان که حضور میرحسین در متن جامعه بیشتر از حضور او در ح ص ر به جریان اصلاحی کمک خواهد کرد! آیا ما از وجود میر محروم نیستیم؟؟؟ آیا اگر خاتمی هم در حصر بود چنین موفقیتی حاصل می شد؟!
برادر یا خواهر من از دست جلیلی و ... جستیم!!! فضای دولت روحانی بسیار آزاد تر و عادلانه تر از دولت کاندیدای جبهه پایداری هست و اصولا این مقایسه بی انصافیست!!!
اینها هوشیارانه از حکم تقیه پیروی کردند.خدا کنه همشون رای بیارن. (110395)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۲۰
شما هنوز خودت را می زنی به اون راه که بابا روحانی اصلاح طلبه و فکر می کنی اگر اینجوری فکر کنی ایشان در مسیر اصلاحات حرکت می کند و اینگونه می شود هر چقدر هم که مستندات یک عده بیاورند شما در همان خیالی.

اصلاح طلب ها به راحتی پیروز انتخابات بودند و اشتباه کردند که عارف را کنار کشیدند. (110407)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۲:۱۶
خیر روحانی اصلاح طلب نیست ولی اصلاح طلبا رو تحمل میکنه... فتنه گر هم نمی دونه.این کمه؟ جایی که اصلاح طلب مساوی با فتنه گر و خائن تبلیغ میشه این کمه؟؟؟ باید جبران کرد... (110552)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۲۷
عقل اصلاحطلبانه یعنی چی؟ . . . نه عزیزم.امیدوارم روحانی دولتش وابسته به مردم باشد بیشتر تا به ارکان قدرت .پشت روحانی رو خالی نمیکنیم نه بخاطر اینکه دوستش دارم به این دلیل که منتظر انتخابات شفافی هستیم که نمایندگان واقعی مردم رو راهی مجلس و ریاست جمهوری کنیم. . . . (110412)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۲:۲۶
اخه این چیه خدایی از نظر من اینجا نوشتی زدی با سانسور نوشته رو ترکوندی بعد معلوم نیس چی در اومده.کلا سانسور کن خودتو راحت کن نظر ما رو همه به فنا نده.والا (110598)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۲:۲۰
اردبيل جان ! اين يعني گول زدن خود!

چقدر ميخواي عمر كني كه اينجوري ميخواي فكر كني ؟؟؟
خودمون رو گول نزنيم ! والسلام (110572)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۴۸
ما همون روز گفتيم حواستون باشه به كي راي ميدين !!! (110418)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۵۴
دوست عزیز با نظرت موافقم

من قبلا" نسبت به کلمه اعتدال هشدار داده بودم و گفته بودم که در اصلاح طلبی چیزی به نام اعتدال وجود ندارد

البته قبلا" هم گفته بودم ولی به نظر من اگر صحبت از اعتدال فقط ژست سیاسی آقای روحانی برای گریز از رادیکال شدن فضا باشه حرفی نیست ولی فکر نمیکنم تو جامعه سیاسی ما جریانی به نام اعتدال گراها وجود خارجی داشته باشه و این عده بوده باشند که به ایشون رای دادن
تو این جامعه دو جریان سیاسی وجود داره اصولگرا و اصلاح طلب و ایشون با رای اصلاح طلب ها رییس جمهور شدن

ولی ایشون مدعی هستند که با رای اعتدالیون رای آوردند

به نظر من اعتدالیون همون اصلاح طلبان بدلی(سبز نیستند) و یا اصولگرایان کمی معتدل و کلا" افراد بدون مشکل (به اصطلاح فتنه گرنباشند) هستند. . . .

اصولگرایان هم که هیچ وقت به روحانی رای نمی دن وقتی کاندیدای خودشون هست

به نظر من این کلمه اعتدال برای نابودی بخش سبز اصلاح طلبان هست وگرنه بخش تندروی اصولگرایان که قابل نابودی نیست؟

نابودی بخش سبز هم می شود کنار گذاشتن همه افراد سرشناس اصلاح طلب و می ماند یکسری افراد اصلاح طلب بدلی و سازندگی ها و اصولگرایان معتدل!!!

پس رای اصلاح طلبان عملا" نادیده انگاشته می شود و یا به آن بی توجهی می شود (110441)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۲:۱۷
آفرین به این کامنت، بنظر من هم همین گونه است. (110560)
bahar
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۹:۵۶
مثل همیشه...عالی بودی دکتر! (110333)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۹:۵۶
سخنرانی خوبی بود بخصوص اونجایی که آقای روحانی شریعتمداری رو خطاب قرار داد و اون رو فلانی نامید و از گفته شریعتمداری مبنی بر خوشحال شدن رئیس جمهور از رای اعتماد ندادن به برخی وزرا انتقاد کرد

با امید به پیروزی دولت تدبیروامید (110337)
شاهد
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۹:۵۷
ازرأی به روحانی پشیمون شدم.
خداحافظ روحانی... (110338)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۴۹
موافقم، آقای روحانی موضع خودش را در مورد 88 شفاف بیان کرد. متاسفم. (110379)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۱۳
قبلا هم شفاف بیان کرده بود عزیزان خیلی هم شفاف!ولی چاره چی بود؟مجبور شدیم بریم پای صندوق که شاید اینده بشه اصلاحطلبان رو بیاریم سر کار از طریق صندوق .فقط چشم به اینده داشتیم و بس (110400)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۰۰
آقای روحانی فرمودند:

عده‌ای اردوکشی خیابانی کردند و عده‌ای دیگر کهریزک درست کردند. همه می‌دانیم کارهای بسیار ناپسندی صورت گرفت.


و در مورد وزیرشان فرمودند:

این شهامت را داشت که در سال‌های حساس در حضور مقام معظم رهبری بگوید که در انتخابات نه تنها تقلبی نشده بلکه در انتخابات ایران امکان تقلب هم نیست. به ایشان تبریک می‌گوییم به خاطر بیان اعتقاد خود....


متاسفانه دیگر باید گفت که آقای روحانی فراموش کردند که رای خود را از کجا گرفته اند.

و باید اعتراف کنم اصلاح طلب ها اشتباه بزرگی با کنار کشیدن عارف و اجماع روی روحانی کردند. (110341)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۰۵
یکی به نعل و یکی به تخته:عده ای اردوکشی خیابانی کردند؟اقای رئیس جمهور مجری قانون اساسی!! طبق قانون اساسی راهپیمایی مسالمت امیز حق این مردم است.عده ای کهریزک درست کردند و کلا 250 هزارتومن جریمه شدند و عده ای راهپیمایی مسالمت امیز کردند و متهم به اردوکشی خیابانی!!!و به احکام چندین ساله زندان محکوم شدند.چندیسیت دلم یک دله با فتنه گران است! (110346)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۵۲
احسنت. (110382)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۳:۴۹
افرین بر شما (110868)
شاهد
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۰۶
ازرأی به روحانی پشیمون شدم.
خداحافظ روحانی... (110347)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۱۱
خدایی خوب دفاع کرد بعضا هم صحبتای غیر اصلاح طلبانه کردند اما فدای سرش از سر مصلحت بود. کنار اومدن و تحمل رسایی و کوچک اف و ... سخته؟؟؟
توکلی هم که قبلا از چشم افتاده بود این دفه کاملا خودشو خراب کرد...
امید دارم همشون رای بیارن تا روسیاهی برا ذغال بمونه! (110352)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۱۹
انشاله که اگر تعدای از وزرا رای اعتماد نگرفتند نیز بر این اصول پایدار باشند و طرفداران ایشان نیز تحمل رای مخالف نمایندگان را داشته باشند (110355)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۲۸
آقای روحانی در دفاع از وزیرش:

""این شهامت را داشت که در سال‌های حساس در حضور مقام معظم رهبری بگوید که در انتخابات نه تنها تقلبی نشده بلکه در انتخابات ایران امکان تقلب هم نیست. به ایشان تبریک می‌گوییم به خاطر بیان اعتقاد خود؛ وی جزو افرادی است که به نظام و امر ولایت فقیه ملتزم خواهد شد.""

آقای روحانی این دفاع از موضع اقتدار و اعتدال نیست این دفاع از موضع...
متاسفم.فقط همین. (110363)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۲۹
"عده‌ای اردوکشی خیابانی کردند و عده‌ای دیگر کهریزک درست کردند. همه می‌دانیم کارهای بسیار ناپسندی صورت گرفت"

آقای روحانی واقعا به تعبیر شما اردوکشی خیابانی که طبق قانون اساسی حق مردم است و قضیه جنایت که در کهریزک اتفاق افتاد و مردم بی گناه.... با هم قابل مقایسه است ؟؟؟ (110366)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۵۷
آفرین. (110386)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۰۸
بله مسلما کار اصلاح طلبان خیلی بدتر بود
کهریزک هم اقدامی جنایت آمیز بود (110392)
سجاد
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۴۱
واقعاً دمش گرم
عالی بود
شریغتمداری رو که رسماً ضربه فنی کرد.
مطمئنم فردا صبح کیهان به شخص روحانی گیر میده و بهش میگه بی بصیرت!
چون هشدارهای خیرخواهانه!!!ی حاج حسین رو نادیده گرفته
راضی ام ازت آقای رئیس جمهور (110372)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۰۹
شما احتمالا سخنرانی یک رئیس جمهور دیگر را گوش می کردی؟!

فردا کیهان تیتر می زند که آقای روحانی فرمودند تقلبی سال 88 در کار نبود.

نمی دانم چرا بهار این بخش از فرمایشات ایشان را در مورد انتخابات منتشر نکردند. (110393)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۲:۰۱
عادت بهار نیوزه.یه خط در میون خبرها رو گفتن (110473)
اصولگا
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۵۵
اصلاح طلبان توجه کردید که آقای روحانی از زبان آقای آخوندی استفاده کرد و گفته تقلبی نبود و همه ی وزرا گفتند رفتارهای غیر قانونی رو قبلو ندارند (110384)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۰۵
کی یک عده می خواهند از خواب بیدار شوند و بفهمند که آقای روحانی اصلاح طلب ها را که انتخاب شدنش را مدیون انهاست و از انها دولت دارد دور زده خدا می داند. (110391)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۱۹
ای دریغا بر ملتی که قدر عارفتون را ندونستید!! بچشید طعم ندونم کاریتون. روحانی فقط از عکس خاتمی استفاده کرد. مطمئنا دور بعد به روحانی رای نمیدیم ولی عارف هم دیگه نخواهد آمد. احمدی نژاد اگه هیچی نداشت لااقل ترسو نبود!!! دور بعد اگه عارف نیومد میریم سراغ احمدی نژاد (110405)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۵۵
منفی

مگر عارف غیر عارف دارد مهم این است که کاندید قوی و اصلاح طلب دوره آینده حضور داشته باشد. (110449)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۲۳
دکتر همچنان دوست داریم و فداییتیم
مرد اعتدال (110410)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۲:۴۱
شمام با اون عارفتون
همچین میگید انگار مهندس بازرگان یا صحابیه (110672)
حسین
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۴۴
آقای دکتر داری ناامیدمان می کنی (111097)