به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۹:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۱۴ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۱۴۶۴۶۱
پروژه‌ای با ۱۸۰ ماهواره و ایجاد دسترسی برای همه مردم جهان

گوگل در صدد راه‌اندازي اینترنت ماهواره‌ای براي سراسر جهان

گوگل  در صدد راه‌اندازي اینترنت ماهواره‌ای براي سراسر جهان
گروه فناوري: سايت آی تی ایران درباره‌ پروژه اینترنت ماهواره ای گوگل گزارش داد: گوگل در حال طراحی سیستمی است که از طریق ۱۸۰ ماهواره اینترنت را به سراسر جهان برساند. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال این غول تکنولوژی قصد دارد ۱ میلیارد دلار روی ماهواره‌ سرمایه‌گذاری کند. هدف رساندن اینترنت به سراسر جهان است.
 
ماهواره‌هایی که برای این پروژه تعبیه شده‌اند ظرفیت بالا و حجم کمی دارند و در ارتفاع کمتری نسبت به ماهواره‌های فعلی پرواز می‌کنند. یک سخنگوی گوگل که نامش فاش نشده به وال‌استریت ژورنال گفته که هدف گوگل امکان دسترسی به اینترنت برای صدها میلیون نفری است که هم اکنون به اینترنت دسترسی ندارند. وی می‌گوید: اتصال اینترنتی زندگی مردم را به شکل ویژه‌ای تغییر داده است اما در عین حال دو سوم مردم جهان هم اکنون هیچ دسترسی به اینترنت ندارند.

این برای نخستین بار نیست که گوگل از رویاهای آسمانی‌اش پرده برمی‌دارد. چندی قبل نیز این شرکت از سرمایه‌گذاری برای بالن‌های اینترنتی خبر داده بود که اینترنت را به نقاطی که دسترسی به این شبکه ندارند می‌برد. البته گوگل در این زمینه تنها نیست چند ماه قبل فیس‌بوک نیز از پروژه‌ای تلفیق شده از هواپیماهای بدون سرنشین و ماهواره خبر داده بود. زوکربرگ گفته بود که هدف ما رساندن اینترنت به همه مردم جهان  از طریق آسمان است.

توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۱/۱۵ ۰۶:۱۳
دوران فیلتر و تک صدایی بزودی پایان می یابد انشاا... (359065)