به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۱۶ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۱۴۶۵۴۶
تشدید شیوع بیماری وبا با کاهش آب

مشاهده مواردی از بیماری هپاتیت A در خوزستان

گروه جامعه: ‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مشاهده چند مورد بیماری هپاتیت A در استان خوزستان، نسبت به تبعات کمبود آب و خشکسالی بر شیوع بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های منتقله از آب هشدار داد.
مشاهده مواردی از بیماری هپاتیت A در خوزستان
‌به گزارش ایسنا‌، دکتر ایرج نظری در جلسه ستاد مقابله با خشکسالی که ‌ در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به شرایط خشکسالی در استان خوزستان اظهار کرد: بحث نظارت بر آشامیدنی‌ها و امنیت غذایی جزو وظایف دانشگاه علوم پزشکی است و با توجه به شرایطی که وجود دارد احتمالا مشکلاتی را خواهیم داشت. وی با اشاره به بیماری‌های منتقله از آب افزود: در حال حاضر در اهواز و چند شهرستان دیگر استان خوزستان مشاهده بیماری هپاتیت A گزارش شده است. همچنین شیوع بیماری التور(وبا) که پیک آن می‌تواند در 9 ماهه اول سال باشد، با کاهش آب تشدید می‌شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: افت فشار آب می‌تواند موجب آلودگی‌های زیادی شود، به همین دلیل فعالیت‌هایی علاوه بر وظایف همیشگی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال انجام است. نظری بیان کرد: با توجه به اینکه باید خدمات در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی به صورت 24 ساعته ارائه شود، قطعا قطع برق و نبود انرژی در فضاهای ما بسیار مشکل‌ساز است. در این جهت به اکثر بیمارستان‌های خوزستان ابلاغ شده ژنراتورهای برق را نوسازی کنند که در این زمینه نیاز به کمک داریم.
وی گفت: مراکز بهداشتی نیز برای نگهداری واکسن‌ها نمی‌توانند قطعی برق را تحمل کنند و باید ژنراتور برق را تهیه کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی یک سری کارها در خصوص آموزش مردم و مصرف آب انجام شده و باید صدا و سیما نیز در این زمینه اقدام کند.
برچسب ها: هپاتیت خوزستان