به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۱۸ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۱۴۶۷۱۳

مطهری: دختران خیابان انقلاب فرزندان ما هستند

مطهری: دختران خیابان انقلاب فرزندان ما هستند
علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سوال مردم این است که چرا با ایشان و آقای احمدی‌نژاد اینقدر متفاوت رفتار می‌شود، این رفتار دوگانه قابل توجیه نیست. البته از همان ابتدا این تفاوت رفتار وجود داشته است. آقای احمدی‌نژاد از روز مناظره تلویزیونی تا امروز از نوعی حمایت ویژه برخوردار بوده است در حالی‌که نسبت به طرف مقابل با بدبینی قضاوت شده و ظلم شده است و این روند همچنان ادامه دارد.
خبرگزاری ایسنا: بیش از همه درباره حصر و لزوم رفع حصر سخن گفته؛ حتی از تریبون مجلس زمانی که اصلاح‌طلبان در اقلیت محض بودند. پس از راهیابی به مجلس دهم از لیست امید به عضویت این فراکسیون درآمده و همپای اصلاح‌طلبان و حتی گاه جلوتر از آنها پیگیر رفع حصر بوده است. در پی همین پیگیری‌ها و دیدارها از وعده رفع حصر تا پایان سال ۹۶ خبر داده بود؛ وعده‌ای که محقق نشد.

علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی از اختلاف نظر بین مقامات قضایی و امنیتی در زمینه رفع حصر می‌گوید و در عین‌ حال تاکید می‌کند که "مقامات عالی" نظر مثبتی در این‌باره دارند.معتقد است محصورین برانداز نیستند و آزادی آنها باعث تقویت وحدت ملی می‌شود زیرا آنها در جریان انقلاب اسلامی بوده و دلسوز هستند. نهایتا امیدوار است در روزهای ابتدایی سال ۹۷ وعده "رفع حصر" محقق شود.

بخشی از گفتگو با مطهری را در ادامه می خوانید:
* بین مقامات قضایی و امنیتی در زمینه رفع حصر اختلاف نظر وجود دارد.
* محصورین برانداز نیستند.
* در مورد آقای خاتمی قولی به ما نداده‌اند و صحبتی نشد ولی رفتاری که با ایشان شد خلاف قانون بوده است. اینکه دادستان دادسرای ویژه روحانیت محدودیتی برای ایشان اعلام کند و آن را تمدید کند اصلا وجاهت قانونی ندارد و قابل قبول نیست. این موضوع حاکی از آن یک نوع اختناق است. نمی‌شود کسی را از حقوق اجتماعی‌اش محروم کرد بدون اینکه دادگاه صالحه تشکیل شود و دفاعیات فرد شنیده شود. در این چند سال این محدودیت‌ها تمدید می‌شود و هیچ کس مسئولیت را بر عهده نمی‌گیرد.

* سوال مردم این است که چرا با آقای خاتمی و آقای احمدی‌نژاد اینقدر متفاوت رفتار می‌شود، این رفتار دوگانه قابل توجیه نیست. البته از همان ابتدا این تفاوت رفتار وجود داشته است. آقای احمدی‌نژاد از روز مناظره تلویزیونی تا امروز از نوعی حمایت ویژه برخوردار بوده است در حالی‌که نسبت به طرف مقابل با بدبینی قضاوت شده و ظلم شده است و این روند همچنان ادامه دارد. اطرافیان آقای احمدی‌نژاد تخلفات زیادی داشتند و پرونده‌های زیادی در قوه قضاییه و دیوان محاسبات وجود داشت که باید زودتر به آنها رسیدگی می‌شد.
* خاتمی در پرشکوه‌تر شدن انتخابات‌های اخیر تاثیر آشکاری داشت.
* نقطه شروع اعتراضات دی ماه اقدام مخالفان دولت بود ولی کنترل از دست‌شان خارج شد.
* روحانی به روشنی از برخی شعارهای انتخاباتی عقب‌نشینی کرد.

* مجلس به دنبال انتقام‌جویی از دولت نیست.
* دختران خیابان انقلاب مثل فرزندان ما هستند/ از رفتارهای تند با آنها خودداری شود.
* افزایش مرگ‌ و خودکشی در زندان قابل توجیه نیست.
* مردم نباید خبر فوت زندانیان را از بی‌بی‌سی بشنوند.