به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۱۸ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۱۴۶۷۳۷
محسن کیایی:

«لونه زنبور» یک کمدی شریف است

گروه فرهنگی: نویسنده و بازیگر فیلم سینمایی «لونه زنبور» گفت که این فیلم، یک کمدی شریف است و مانند برخی از فیلم‌های کمدی سعی نکرده تا با استفاده از همه چیز بخنداند.
«لونه زنبور» یک کمدی شریف است
محسن کیایی نویسنده فیلمنامه و بازیگر فیلم سینمایی «لونه زنبور» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، درباره این فیلم گفت: ایده فیلم سینمایی «لونه زنبور» را من از یک صحنه در یک فیلم خارجی برداشت کردم و بعد از طراحی یک قصه، فیلمنامه آن را نوشتم. سر یک کاری آقای نیک‌نژاد را دیدم و با او درباره فیلمنامه «لونه زنبور» صحبت کردم، آقای نیک‌نژاد هم بعد از خواندن فیلمنامه، نظر مثبتی داشتند و تصمیم گرفتند که این فیلمنامه را بسازند. از زمانی که صحبت کردیم، تا زمانی فیلم وارد مرحله تولید شد حدود یک سال و نیم گذشت، چون من پشت سر هم سرکار بودم و فرصت نمی‌شد که در فیلم حضور داشته باشم، آقای نیک‌نژاد نیز سرکار دیگر بودند. با پیوستن آقای خانی به عنوان تهیه‌کننده فیلم سینمایی«لونه زنبور»، وارد مرحله تولید شدیم و در حال حاضر هم در حال اکران است.
محسن کیایی: «لونه زنبور» یک کمدی شریف است
وی در پاسخ به این سؤال که فیلم سینمایی «لونه زنبور»، چقدر شباهت دارد به فیلمنامه اولیه که شما نوشتید؟آیا دستخوش تغییرات شده است؟، اظهار کرد: تقریباً می‌توان گفت که همان فیلمنامه‌ای است که در ابتدا نگارش شد؛ البته یکسری ایده‌ها و نظرات از سوی بازیگران و عوامل فیلم، وارد فیلمنامه شد، در پایان کار هم بخاطر این که زمان فیلم از حد معمول آن بیشتر نشود، مجبور شدیم بخش‌هایی را حذف کنیم. این فیلم کاملاً برای این ساخته شده است که تماشاگر نگاه کند و حدود یک ساعت و نیم لذت ببرد. فیلم سینمایی «لونه زنبور» با این که یک فیلم شاد و مفرح است، سعی کرده کمدی شریفی را به کار بگیرد و بخاطر هر چیزی نخواهد مخاطب را بخنداند.

کیایی درباره این انگاره که نوشتن یک فیلم کمدی،‌کار دشواری است،‌ بیان کرد: نوشتن، بازی کردن و ساختن یک اثر کمدی کار بسیار سخت و دشوار است، چرا که اگر شوخی و صحنه طنز، در زمان درست و ریتم خاص خودش اتفاق نیفتد، نمی‌تواند باعث خنده مخاطب شود. من پیش از این چندین مرتبه فیلمنامه‌های کمدی نوشته‌ام و در چندین اثر کمدی نیز ایفای نقش کرده‌ام به همین خاطر می‌دانستم که چگونه می‌شود صحنه‌های خنده‌ آور و طنز در فیلم طراحی کرد. خوشبختانه در اکران‌هایی که با مخاطبان نشستم و فیلم را دیدم، حدود 95 درصد از تماشاگران راضی از سینما بیرون می‌آمدند.نویسنده فیلم سینمایی «لونه زنبور» درباره پیش بینی خود درباره میزان فروش این فیلم سینمایی گفت: نمی‌توان پیش بینی کرد که تا پایان اکران چه اتفاقی برای فیلم می‌افتند. به هر حال فیلم‌هایی در کنار ما قرار گرفته‌اند که قدرت بیشتری در اکران دارند و توانسته‌اند سانس‌ها و سینما‌هایی بیشتری را به خدمت خود در آورند. اما می‌توان گفت که اتفاقات خوبی برای فیلم تا پایان اکران خواهد افتاد، چرا که مردم فیلم را دوست داشته‌اند و آنها برای فیلم تبلیغ می‌کنند و این تبلیغات دهان به دهان، اتفاق خوبی را برای فیلم سینمایی «لونه زنبور» رقم خواهد زد.

بازیگر فیلم سینمایی «لونه زنبور» در پاسخ به این سؤال که محسن کیایی خود به چه میزان در سینما‌های کشور فیلم‌ تماشا می‌کند؟، گفت: من حدود 95 درصد فیلم‌هایی که سینما‌های کشور اکران می‌شود را در سینما‌های مختلف تماشا می‌کنم. باقی فیلم‌ها را هم که نمی‌رسم برای تماشای آنها به سینما مراجعه کنم، حتماً دی وی دی آن را تهیه کرده و تماشا می‌کنم.کیایی درباره فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» و انتخاب نشدن این فیلم در اکران نوروز 97، اظهار کرد: متأسفانه برخی از فیلم‌های سینمایی به هیچ عنوان دغدغه اکران نوروزی ندارند و به راحتی اکران نوروزی خود را دریافت می‌کنند؛ اما این اتفاق برای فیلم‌هایی مثل «چهارراه استانبول» و بسیاری از فیلم‌های سینمایی نمی‌افتد و باید با سختی بسیار اکران نوروزی دریافت کنند. ما خیلی دوست داشتیم که این فیلم هر چه زودتر برای مخاطبان سینمای ایران به نمایش درآید، اما متأسفانه این فرصت هنوز برای ما پیش نیامده است. فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» موضوعی دارد و آن موضوع فرو ریختن ساختمان پلاسکو است، هرچقدر از این واقعه دورتر شویم برای فیلم «چهارراه استانبول» خوب نیست و بهتر است که زودتر به نمایش درآید.