کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در پی بمباران شیمیایی خونین دوما

حمله شدید‌اللحن دونالد ترامپ به بشار اسد

19 فروردين 1397 ساعت 19:14

گروه بین‌الملل: رییس‌جمهور آمریکا با اشاره به حمله شیمیایی در دوما،در پیامی اعلام کرد: روسیه و ایران بهای سنگینی را برای حمایت از بشار اسد خواهند پرداخت.


دونالد ترامپ  در این پیام با اشاره به این‌که «بسیاری از زنان و کودکان در حملات شیمیایی در سوریه جان خود را از دست داده‌اند»،نوشت: این مناطق توسط ارتش سوریه محاصره و قفل شده است و به طور کامل از دسترس دنیای بیرون خارج است. ترامپ  در توئیتر، حمله شیمیایی در دوما را به دولت سوریه و رئیس این کشور نسبت داد و بشار اسد را «حیوان» خطاب کرد! او در توئیتی دیگر، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را هم به دلیل انفعال در سوریه نواخت و نوشت: «اگر رئیس‌جمهور اوباما اقدامی در عمل به خط قرمز اعلامی خودش در قبال سوریه می‌کرد، بشار اسد حیوان به تاریخ پیوسته بود».اشاره ترامپ به اظهارات تهدیدآمیز سال 2012 اوباما بود که در آن رئیس‌جمهور وقت آمریکا احتمال استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را «خط قرمز» ایالات متحده خوانده بود.همچنین یکی از مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای تصریح کرد که واشنگتن هیچ گزینه‌ای را برای پاسخ به حمله شیمیایی «دوما» در غوطه شرقی از روی میز حذف نمی‌کند.

«توماس باسرت» مشاور «دونالد ترامپ» در امور مربوط به امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم  ضمن اینکه تصاویر این حادثه را «هولناک» توصیف کرد، گفت که آمریکا آغاز یک حمله موشکی به گزارشات رسانه‌ای درباره حمله شیمیایی به منطقه «دوما» را بعید نمی داند. گفتنی است که منابع پزشکی شهر دوما سوریه، از کشته شدن 100 غیرنظامی در این شهر، در پی استفاده ارتش سوریه از گازهای سمی خبر دادند. در این حمله شمار زیادی از کودکان و زنان جان خود را از دست دادند.گروه‌جیش الاسلام‌، که دوما را در کنترل خود دارد، نیروهای سوری را به ارتکاب این حمله متهم کرد. این گروه گفته که جنگنده‌های ارتش سوریه، یک بشکه انفجاری حاوی مواد شیمیایی سمی، علیه غیرنظامیان در غوطه شرقی پرتاب کردند. مرکز پزشکی سوری-آمریکایی که یک موسسه امداد رسانی پزشکی است، گفته که یک بمب حاوی مواد سمی کُلر، به بیمارستانی در دوما اصابت کرد که در پی آن، شش نفر کشته شدند. یک بمب دیگر نیز به ساختمان مجاور اصابت کرده است. شمار زیادی از قربانیان، در منازلشان به دلیل استشمام گازهای سمی، کشته شدند.


کد مطلب: 146885

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/146885/حمله-شدید-اللحن-دونالد-ترامپ-بشار-اسد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir