به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۱ ساعت ۰۲:۱۱
کد مطلب : ۱۴۷۰۱۴

هشدار ترامپ به روسیه و ایران درباره سوریه

گروه بین‌الملل: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده درباره نحوه پاسخ به حمله شیمیائی شنیعی که در سوریه به انجام رسید، تصمیم می‌گیرم.
دونالد ترامپ پس از دیدار با مقامات نظامی این کشور در این خصوص اعلام کرد: درباره سوریه تصمیمات اساسی را اتخاذ می کنم. متن سخنان ترامپ درباره حمله شیمیایی «دوما» و نقش احتمالی روسیه و ایران را در زیر می‌خوانید: 

«مایلم که [جلسه کابینه را] با محکوم کردن حمله شنیع به سوری‌های بی‌گناه با سلاح‌های شیمیایی ممنوع آغاز کنم. آن یک حمله وحشیانه بود. وحشتناک بود. شما چیزهایی مثل این را نمی‌بینید. هرچقدر هم خبر بد در سراسر جهان باشد، شما آن تصاویر را نمی‌‌بینید.

ما داریم وضعیت را بسیار دقیق مطالعه می‌کنیم. ما در حال ملاقات با مقامات نظامی و افراد دیگری هستیم و تصمیمات مهمی را در ۲۴ تا ۴۸ساعت آینده خواهیم گرفت. وقتی چیزی مانند این می‌تواند اتفاق بیفتد، ما بسیار نگران هستیم. این، درباره انسانیت است. ما داریم درباره انسانیت حرف می‌زنیم. و نمی‌توانیم اجازه بدهیم چنین چیزی اتفاق بیفتد.

بنابراین ما به این اقدام وحشیانه نگاه خواهیم کرد و آنچه در جریان است، مطالعه می‌کنیم. ما سعی می‌کنیم که به مردم در آنجا دسترسی پیدا کنیم. همان‌طور که می‌دانید، آنجا در محاصره است. بسیار سخت است که به مردم آنجا برسیم چرا که نه فقط مورد حمله قرار گرفته که محاصره هم شده است. و اگر آنها [اسد و متحدانش] بی‌‌گناه هستند، چرا به افراد اجازه نمی‌دهند که بروند و آن را ثابت کنند؟ همان‌طور که می‌دانید، آنها ادعا می‌کنند که این حمله را انجام ندادند.

اگر کار روسیه باشد، اگر کار سوریه باشد، اگر کار ایران باشد، اگر کار همه‌شان با هم باشد، ما آن را خواهیم فهمید و پاسخ را خیلی زود خواهیم دانست. پس ما خیلی خیلی قوی و بسیار جدی پیگیر آن هستیم.»

گفتنی اینکه منابع محلی چند روز پیش از وقوع حمله شیمیایی به شهر «دوما» در نزدیکی پایتخت سوریه خبر داده اند. گزارشات اولیه از کشته شدن ۷۵ نفر و مصدوم شدن حداقل ۱۰۰ نفر حکایت دارد.