کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لحظاتي كه رسایی،کوثری‌وحداد شاد بودند!

26 مرداد 1392 ساعت 20:58


گروه سياسي: سعید جعفری پویا يكي از خبرنگاران پارلماني در سايت خرداد در باره سانس آخر راي اعتماد به دولت روحاني در مجلس نوشت: پس از خروج روحانی و همراهانش، رای گیری آغاز شد و نمایندگان فرآیند تایید یا عدم تایید وزار را آغاز کردند. پس از پایان رای­گیری رئیس جلسه نیم ساعت استراحت اعلام کرد و از نمایندگان خواست حتما به صحن علنی بازگردند تا روند اعلام نتایج تکوین شود. اما در زمان استراحت و شمارش آرا هیجان فراوانی بر مجلس حکمفرما بود و خبرنگاران سعی می­کردند تا آخرین اخبار را از نمایندگان مجلس دریافت کنند و بلافاصله آن­را مخابره نمایند.

نخستین خبری که میان بهارستان پیچید، خبر افتادن میلی منفرد بود، اتفاقی که هرچند قابل پیش بینی اما برای عموم خبرنگاران تلخ بود. نمایندگان هر لحظه خبر جدیدی را به خبرنگاران مخابره می­کردند و استرس و هیاهو فراوانی بر کل مجلس حکمفرما شده بود. خبر بعدی افتادن نجفی بود. خبری که شوکی عظیم بر همه آنان که در مجلس بودند وارد کرد.

خبرنگاران چندین و چندباره از نمایندگان سرنوشت نجفی را سوال می‌­کردند و عموم نمایندگانی که پاسخگو بودند با ناراحتی خبر رای نیاوردن نجفی را تایید می‌­کردند. تنها کسانی که لبخند بر لبانشان نقش بسته بود رسایی، کوثری و حداد بودند. رسایی که برای اولین بار از زمان آغاز جلسه روز پایانی رضایت در چهره­اش موج می­زد لبخند زنان با کوثری و حداد و حسینیان گل می­گوید و گل می­‌شنود.

کوثری البته به خبرنگاران مژده می‌­دهد که وزرای دیگری هم در راه هستند و 5-6 وزیر خواهند افتاد! اتفاقی که هرچند نیفتاد اما سلطانی­‌فر را هم به این لیست اضافه کرد. فردی که بیشتر پیش‌­بینی­‌ها حاکی از آن بود به راحتی خواهد توانست از فیلتر مجلس عبور کند. اعلام نتایج نهایی از زبان رئیس مجلس با اخبار غیررسمی که اعلام شده بود همخوانی داشت و بهت و سکوتی عجیب فضای مجلس را پر کرده بود. با پایان اعلام رسمی نتایج، قصه کابینه هم به پایان رسید و وزاریی که بیش از سایرین به اصلاح­‌طلبان و خاتمی نزدیک بودند، نتوانستند از سد مجلسی که بیش از همیشه از اصلاح‌­طلبان دور بودند عبور نمایند.


کد مطلب: 14707

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/14707/لحظاتي-رسایی-کوثری-وحداد-شاد-بودند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir