به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۱ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۱۴۷۰۸۷

عربستان، قطر را به یک جزیره مبدل مي‌كند!

عربستان، قطر را به یک جزیره مبدل مي‌كند!
گروه بين‌الملل: سعود القحطانی، مشاور دفتر پادشاهی عربستان در واکنش به انتشار خبری مبنی بر قصد کشورش برای ایجاد یک کانال آبی در طول مرزهای زمینی‌اش با قطر و تبدیل شبه جزیره قطر به یک جزیره در توئیترش نوشت: با تحلیل اخبار منتشر شده درباره کانال آبی سلوا متوجه می‌شویم، قطر به زودی به بخشی از جزیره سلوا تبدیل خواهد شد که شامل یک پایگاه نظامی عربستانی در نزدیکی سایر پایگاه‌های نظامی موجود است که این کشور کوچک را در خود جای داده است، و تاریخ به یاد خواهد آورد که در آنجا دولتی بوده است!
 
القحطانی در توئیت بعدی نوشت: آیا تصمیم برای تغییر جغرافیا با احداث جزیره سلوا مخالف قوانین بین‌المللی است؟ آیا عربستان حق دارد در آنجا پایگاهی نظامی ایجاد کند؟ آیا عربستان حق دارد رآکتورهای هسته‌ای خود را در آنجا قرار دهد؟ و همینطور محل دفن زباله‌های هسته‌ای‌اش را؟ قطعا ۱۰۰۰۰ درصد حق دارد. این حاکمیت برای کسانی که از حاکمیت فقط نام آن را شنیده‌اند، امنیت را فراهم می‌کند.

این اظهارات القحطانی اولین واکنش رسمی یک مسئول عربستانی نسبت به پروژه احداث کانال آبی سلوا پس از انتشار گزارشی از سوی روزنامه سبق چاپ عربستان محسوب می‌شود. این روزنامه دو روز پیش در گزارشی درباره قصد ریاض برای آغاز پروژه کانال سلوا با کمک امارات و حاکمیت کامل عربستان بر این منطقه نوشت. همچنین سبق نوشت، مطابق با خواست گروه سرمایه‌گذار این پروژه برای بهره‌گیری از متخصصان مصری که در حفاری کانال سوئز مشارکت داشتند، در این پروژه نیز شرکت‌های شناخته شده مصری در حوزه حفاری مسئولیت حفر این کانال آبی را برعهده خواهند داشت.