به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۱ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۱۴۷۱۰۵

قیمت نفت از ۶۹ دلار بالاتر رفت

گروه اقتصادی: قیمت نفت در بازارهای جهانی برای دومین روز به دنبال تقویت امیدواری‌ها در مورد احتمال حل اختلاف تجاری میان چین و آمریکا بدون خسارت بزرگ به اقتصاد جهان افزایش یافت.
به گزارش فارس،هرچند قیمت‌ها افزایش یافته اما بازارهای نفتی هنوز با وفور عرضه مواجه‌اند که بر تولیدکنندگان فشار وارد می‌کند تا قیمت‌ها را برای از دست ندادن سهم بازارشان به صورت رقابتی نگه می‌دارند.هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 86 سنت افزایش 69.51 دلار بالا رفت. نفت خام آمریکا نیز با 83 سنت افزایش 64.25 دلار به ازای هر بشکه فروخته شد.این افزایش پس از افزایش 2 درصدی روز گذشته صورت گرفته است هرچند که افزایش روز گذشته بهبود از کاهش 2 درصدی در روز جمعه بود.رئیس‌جمهور چین امروز در سخنرانی با لحنی مسالمت‌آمیز در مورد تنش میان چین و آمریکا، متعهد شد تا اقتصاد این کشور را بیشتر باز کند و تعرفه‌های واردات را کاهش دهد.
نگرانی‌ها در مورد اختلاف طولانی تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان و بلاتکلیفی در مورد توازن عرضه و تقاضا در بازارهای نفتی به بی‌ثباتی تجاری اخیر منجر شده است. اختلاف تجاری میان آمریکا و چین می‌تواند به رشد اقتصادی کمتر منجر شود که می‌تواند تقاضا برای نفت را محدود کند.به جز اختلاف تجاری، بازارهای نفتی همچنین در مورد احتمال اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه برخی از تولیدکنندگان بزرگ نفت نگران هستند.بانک آمریکایی جی‌پی مورگان اعلام کرد: «بعلاوه ریسک ناشی از حمایت از تولیدات داخلی در آمریکا، تغییرات چشمگیری در دولت ترامپ اتفاق افتادکه ریسک احتمال تحریم کشورهای اصلی صادرکننده نفت نظیر ایران را افزایش داده است.»به گفته تاجران، آمار هفتگی ذخایر سوخت آمریکا، راهنمایی بیشتری برای حرکت بازار ارائه خواهد داد.آمارهای موسسه امریکن پترولیوم آخر وقت امروز منتشر خواهد شد درحالی‌که آمارهای رسمی از اداره اطلاعات انرژی این کشور فردا منتشر می‌شود.انتظار می‌رود که ذخایر نفت آمریکا نسبت به هفته گذشته اندکی افزایش یابد.سینوپک، بزرگ‌ترین پالایشگاه آسیا در نظر دارد تا واردات از عربستان را در ماه می 40 درصد کاهش دهد و به جای آن از منابع دیگر خرید کند. یک مقام این شرکت دیروز گفت پس از اینکه آرامکو قیمت‌های رسمی خود را بالاتر از انتظار تعیین کرد، این تصمیم گرفته شد.
برچسب ها: نفت بازار نفت قیمت